علمی فناوری 07:49 - 29 دی 1398
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها:
معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در«نشست سراسری مدیران فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور» با اشاره به این‌که نگاه نهاد رهبری به دانشگاهیان یک نگاه همدلانه است، بیان کرد: مدیریت فرهنگی در دانشگاه‌های کشور یک مدیریت سوق‌الجیشی است. با این‌حال مدیران فرهنگی کمتر مورد تجلیل قرار گرفته‌اند، درحالی که این مدیران زحمت‌کش زحمات پنهان زیادی را سطح دانشگاه‌ها متحمل می‌شوند.

مدیریت فرهنگی در دانشگاه‌های کشور یک "مدیریت سوق‌الجیشی" است

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با حضور در جمع مدیران فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به شهادت سردار رشید اسلام سردار حاج قاسم سلیمانی و شهیدان سانحه هوایی اخیر که داغ آن‌ بر دل‌های ملت ایران سنگینی می‌کند؛ بیان کرد: روز گذشته مقام معظم رهبری در نماز جمعه اشاره داشتند که دو هفته گذشته دو هفته پرماجرا و استثنایی در کشور بود که ماجراهای تلخ و شیرین و حوادث درس آموزی را رقم زد. حوادث تلخ و شیرین این ایام دستاوردهای قابل تاملی برای رصد اشتباهات و جبران بیشتر را برای ما فراهم می‌کند.

وی افزود: فرمایشات رهبری کلیدواژه‌های قابل تاملی داشت. رهبری اشاره فرمودند که در برخی از اوقات فرصت‌هایی پیش روی انسان قرار می‌گیرد که متمایز از ایام دیگر است. ایام‌الله گاه ناظر به زندگی شخصی است و گاه اثرگذاری درازمدت در زیست اجتماعی ما دارد. اما توجه به داشته‌ها و نداشته‌ها یا قوت‌ها و ضعف‌ها در این بین اهمیت بالایی دارد.

صالحی شهادت حاج قاسم سلیمانی را رستاخیزی در جامعه دانست و اشاره کرد: خلوصی که حاج قاسم سلیمانی با خدا و مردم داشت باعث شد که برکات شهادت او هجمه رسانه‌های غربی را درهم بشکند. این سردار رشید آنقدر عظمت داشتند که آمریکا که همیشه اهداف تروریستی خودش را پشت پرده پنهان می‌کرد، برای اولین‌بار در ملاعام ظاهر شد و مسؤولیت این ترور را در حضور افکار عمومی پذیرفت. اگر کسی رابطه خودش را با خداوند خالص کند، خداوند در فرآیند تصمیم‌گیری او بهترین مصلحت‌ها را رقم می‌زند. همان اتفاقی که شهادت حاج قاسم در پی داشت.

وی حمله به پایگاه عین‌الاسد را هتک حیثیت آمریکا خواند و عنوان کرد: اگر ما به پایگاه‌های آمریکایی حمله نمی‌کردیم مورد حمله‌های دیگری از سوی دشمنان قرار می‌گرفتیم. خوشبختانه این اتفاقات موجب ترس بزدلانه آمریکا و انفعال آن‌ها شد. همانطور که مقام عظمای رهبری اشاره فرمودند این پیروزی مربوط به مکتب امام خمینی(ره) است که مؤلفه‌های تمدن‌ساز را مطرح و آدم‌هایی در تراز آن را تربیت کرده است.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به خطای انسانی پیشامده در سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: خطای انسانی در شرایط حساس هفته‌های اخیر باعث اندوه تمام کشور شد اما این خطا نباید زمینه سواستفاده عده‌ای قرار بگیرد و به سپاه پاسداران ظلم شود. رهبری در نماز جمعه به دو راهبر ناظر به آینده اشاره فرمودند: اول از زنده بودن مکتب امام یاد کردند و از سوی دیگر ما را به تحلیل ضعف‌های خودمان دعوت کردند تا در آینده قوی‌تر شویم.  

صالحی مدیریت فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی را مدیریت سوق‌الجیشی دانست و عنوان کرد: مدیران فرهنگی کمتر مورد تجلیل قرار گرفته‌اند، درحالی که این مدیران زحمت‌کش زحمات پنهان زیادی را سطح دانشگاه‌ها متحمل می‌شوند. با وجود این زحمات و خدمات اما باید توجه داشته باشید که گاهی فضای دانشگاه می‌تواند زمینه سوستفاده بدخواهان قرار بگیرد. خوشبختانه عمده دانشجویان ما زلال و شفاف هستند اما نباید تحت‌تاثیر احساسات قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: اگر مدیریت فرهنگی هوشمندانه و متعهدانه نباشد مشکلات جدی در حوزه‌های مختلف رخ می‌دهد. اما اگر از خطای انسانی در ماجرای هواپیمای اوکراینی ناراضی هستیم نباید خودمان دچار خطای انسانی شویم و خدای ناکرده با عدم مدیریت هوشمندانه باعث از دست دادن یک نیروی خلاق شویم. چرا که ما با عناصر انسانی سروکار داریم و باید موانع بروز خطای مدیریتی را فراهم کنیم.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مدیران فرهنگی را نمایندگان دولت و سربازان مردم و انقلاب دانست و گفت: خوشبختانه با حضور دکتر سعید نمکی و دکتر سیما سادات لاری هم‌افزایی با دانشگاه‌های علوم پزشکی در اوج خودش قرار گرفته است و این تعامل در راستای منویات مقام معظم رهبری است که اشاره فرمودند هجمه به دولت زیاد است. همه دانشگاهیان نمایندگان دولت هستند و ما باید با درک مشترک و همدلی بیشتر تصمیم بگیریم.

به گزارش مفدا، نشست دو روزه مدیران فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی در روزهای ۲۸ و ۲۹ دی‌ماه در محل سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است.

انتهای پیام


10351123
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است