استانی 15:43 - 05 بهمن 1395
امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز گفت: در بخش‌هایی از مساله نماز نیاز به دستورات حکومتی و تبدیل به بخشنامه است و باید به عمق‌بخشی فریضه نماز پرداخته شود.

شهرک‌های مسکونی بسیاری در اهواز مسجد ندارند

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده در اجلاس استانی نماز که امروز (۵ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزارشد، اظهار کرد: نماز به عنوان مهم‌ترین فریضه و واجب در همه ادیان الهی معرفی شده است و مهم‌ترین رسالت حکومت دینی اقامه نماز است. در آیات قرآن آمده که زوال یک جامعه وابسته به ضایع کردن فریضه نماز است.

امام جمعه موقت اهواز با تسلیت حادثه تخریب ساختمان پلاسکو و شهادت آتش‌نشانان گفت: این اتفاق به نظام خدشه وارد کرد. گفته می‌شود که چندین بار به این ساختمان اخطار داده شده است. این موضوع باید ضمانت اجرایی می‌داشت تا این اتفاق رخ نمی‌داد. در مورد موضوع نماز هم همین گونه است. برنامه‌ریزی در این زمینه ضروری و لازم است. شهرک‌های مسکونی بسیاری در اهواز وجود دارد که فاقد مسجد هستند.

حسن‌زاده افزود: البته بخشی از مسائل معنوی با بخشنامه حل می‌شود و همه آن مرتبط با این موضوع نیست. در این راستا باید نتایج ملموس نماز را برای جامعه روشن کنیم. به طور مثال آثار نماز در ایجاد وجدان کاری در ادارات، افزایش تولید در واحدهای صنعتی در دانشگاه‌ها، واحدهای آموزشی و مهدهای کودک به صورت شفاف برای جامعه مطرح شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که نماز دارای مراتبی است و نماز صحیح بازدارنده از گناهان است،‌ گفت: در درجه اول نیت نمازگزار باید خالص باشد. ریا و خودنمایی در آن نباشد. هرچه نماز مرتبه بالاتری یابد، قدرت بازدارندگی از گناه بیشتر می‌شود.

جمال عالمی‌نیسی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان، نیز در این مراسم گفت: برای برقراری ارتباط چندین مؤلفه وجود دارد؛ در این فریضه نماز ارسال کننده پیام انسان، گیرنده پیام خداوند، کانال ارتباطی نماز و بازخورد آن آثار نماز است که در انسان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه علت این‌که بازخورد آثار نماز در وجود انسان کمتر مشاهده می‌شود، عدم شناخت حقیقی از خداوند است، گفت: در آیات قرآن کریم خداوند از رگ گردن نزدیک‌تر به انسان معرفی شده است و مشکل اساسی جامعه در عدم خداشناسی است. چراکه آدمی با خدای واقعی ارتباط ندارد. زمانی که در نماز آیه «ایاک نعبد» را می‌خوانیم آیا در ما قدرت‌پرستی، مال‌پرستی و شهوت‌پرستی وجود ندارد؟

عالمی‌نیسی با بیان اینکه نماز نقطه وصل انسان به ذات باریتعالی است، گفت: اگر بر اساس شرایط حقیقی نماز که قلب پاک و خلوص نیت از جمله آن است پیش رویم همه طبعات آن را در جامعه و وجود خود می‌بینیم.

انتهای پیام


8709308
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است