استانی 09:03 - 01 بهمن 1399

آغاز مرحله دوم غربالگری طرح «شهید سلیمانی» ویژه سالمندان گیلانی

آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اجرای مرحله اول طرح غربالگری شهید سلیمانی با موفقیت در استان گیلان همراه بوده است، اظهار کرد: در این مرحله بیش از ۹۰ درصد شهروندان شهری و روستایی گیلان غربالگری شدند.

وی با بیان اینکه در این مرحله تعداد زیادی از افراد ناقل ویروس کرونا شناسی و تحت مراقبت قرار گرفتند، گفت: این طرح به کاهش تعداد مبتلایان و مراجعان به بیمارستان‌ها کمک قابل توجه‌ی کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای مرحله دوم این طرح با اولویت پایش و غربالگری دوباره سالمندان، افزود: این طرح از امروز در استان گیلان آغاز و در آن سالمندان که در معرض خطر این بیماری هستند با توجه به این که بسیاری از آنها دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده غربالگری و پایش شده و در صورت نیاز به کمک اقدامات بعدی برای آنها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح تلاش می‌شود تا ۳۰۰ هزار سالمند گیلانی غربالگری شوند، اضافه کرد: این غربالگری به صورت غیر حضوری بوده و به وسیله بهورزان با کمک نیروهای بسیج و سپاه انجام خواهد شد و از سالمندان سوالاتی پرسیده شده که در صورت بروز مشکل مورد مشاوره قرار می‌گیرند.

حیدرزاده با اشاره به اینکه سالمندانی که توانایی پاسخ گویی نداشته و یا تک زیست باشند از طریق سفیران سلامت شناسایی می‌شوند، گفت: در حال حاضر ۸۰۰ سفیر سلامت در گیلان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر سالمندان با مشکلی مواجه شوند می‌توانند با سامانه ۴۰۳۰ تماس و به مراکز ۱۶ ساعته مبارزه با کرونا که ۳۹ مرکز در گیلان فعال هستند مراجعه و با مطرح کردن مشکل خود خدمات دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با بیان اینکه هم اکنون ۴۵۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گیلان بستری هستند، گفت: ۹۷ نفر آنها در شبانه روز گذشته بستری شده اند.

وی اضافه کرد: ۱۰۰ نفر از این بیماران، به علت وخامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

حیدرزاده با تأکید بر ضرورت رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی شهروندان به دلیل شکننده بودن شرایط استان گیلان، گفت: شهروندان از برگزاری و حضور در دورهمی ها جدا خودداری کنند.


10911990
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است