اجتماعی 18:47 - 03 اردیبهشت 1398
بسته اخبار اجتماعی در روز سه‌شنبه
"آغاز اقدامات برای بازسازی و جبران خسارات مناطق سیل‌زده، آرزوی ۲۹۰ کودک تحت حمایت کمیته امداد تهران برآورده شد، آمبولانس‌های دندانپزشکی در مناطق سیل‌زده، مستندسازی ۲۹۴۰ ملک آموزش و پرورش، به نام سیل به کام سد؟، اعمال افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی از اردیبهشت، افزایش کرایه‌ها در انتظار نظر دولت و طرح جدید برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

اعمال افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی از اردیبهشت / افزایش کرایه‌ها در انتظار نظر دولت

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

آغاز اقدامات برای بازسازی و جبران خسارات مناطق سیل‌زده

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از آغاز اقدامات برای جبران خسارات و بازسازی و ایمن سازی مناطق سیل‌زده خبر داد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ روستا و شهر در بیش از ۲۵ استان کشور از ابتدای امسال تاکنون درگیر باران و سیل بودند، گفت: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده و تأمین امکانات و منابع و ماشین‌آلات به ویژه در ایام نوروز، سیلاب در اکثر این استان‌ها به خوبی مدیریت شد و خسارات آن به حداقل رسید. البته سیل در استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان خساراتی را برجای گذاشت و در شیراز نیز منجر به کشته شدن شماری از شهروندان شد.

آرزوی ۲۹۰ کودک تحت حمایت کمیته امداد تهران برآورده شد

سید ابوالفضل پرپنچی، قائم مقام کلان شهر کمیته امداد استان تهران از برآورده شدن آرزوی ۲۹۰ کودک تحت حمایت خبر داد و گفت: این آرزوها از ماه رمضان سال گذشته تاکنون برآورده شده است.

وی به آرزوهای کودکان اشاره کرد و ادامه داد: کمک هزینه درمان، هزینه سفرهای زیارتی، کمک هزینه فرهنگی – تحصیلی، لوازم اساسی منزل و اسباب بازی از مهمترین آرزوهای است که بر روی سایت حامی آرزوها ثبت و با کمک خیران برآورده می شود.

تاکید "حناچی" بر حفظ میراث فرهنگی معاصر در پایتخت

 پیروز حناچی، شهردار تهران به حفظ میراث فرهنگی معاصر پایتخت تأکید کرد.

حناچی با بیان اینکه بسیاری از آثار تاریخ معاصر به دلیل اینکه مورد حفاظت قرار نگرفتند، تخریب شدند، گفت: خوشبختانه تعداد زیادی از این آثار در اختیار بخش‌های دولتی است که آن‌هایی که در اختیار بخش دولتی هستند، در معرض تهدید جدی نیستند، اما میراثی که در اختیار بخش خصوصی است، در معرض تخریب قرار دارند و من به عنوان شهردار تهران می‌گویم که شهرداری تلاش می‌کند با کمک مالکان این آثار را حفظ کند و خوشبختانه می‌بینید که در مرکز شهر، این خانه‌ها تبدیل به کافه کتاب و فضاهایی برای جلسات تبدیل شده‌اند و به عنوان مثال در کوچه لولاگر چندی پیش اتفاق مهمی در راستای حفظ یکی از خانه‌های تاریخی رخ داد که با حمایت شهرداری به سرانجام رسید.

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

آمبولانس‌های دندانپزشکی در مناطق سیل‌زده/ارایه ۱۰هزار خدمت دندانپزشکی به سیل‌زدگان

دکتر صمدزاده، رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌ها برای ارایه خدمات در حوزه دهان و دندان در مناطق سیل‌زده چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی کاملا از بین رفته است، حضور مراکز سیار دندان‌پزشکی در این مناطق بسیار موثر بوده و ارایه این خدمات در این مناطق به صورت رایگان انجام می‌شود.

صمدزاده با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار خدمت دندانپزشکی طی این مدت در مناطق سیل‌زده و در محل به مردم ارایه شده است، ادامه داد: همچنین ۲۰ هزار اقلام بهداشتی دندان پزشکی اعم از مسواک، خمیر دندان و... و. در میان سیل زدگان توزیع شده است که توزیع این اقلام همچنان ادامه دارد.

انتقاد از انباشت نیروهایی که به واسطه آشنایان سرکار هستند

دکتر سید سلمان سامانی، قائم مقام وزیر کشور با اظهار تاسف از اینکه نظام اداری ما سالها محلی از انباشت نیروهایی است که جای دیگری نداشته‌اند و به واسطه اقوام و آشنایان بر سر کار آمده‌اند، این امر را فاجعه‌ای دانست که باید اصلاح شود.

آموزش امداد و نجات به سربازان / آموزش ۲۴۰ هزار سرباز در سال ۹۸

سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از برنامه ریزی برای ارائه آموزش‌های تخصصی به بیش از ۲۴۰ هزار سرباز وظیفه در سال جاری خبر داد.

کمالی با بیان اینکه برای بیش از ۸۰۰ سرباز دوره‌های مربی گری برگزار شده و آنان با توجه به مهارتی که داشتند می‌توانند د این دوره‌های مهارت آموزی با عنوان مربی حاضر شوند، گفت: گواهی اعطا شده به این سربازان گواهی معتبری است که پس از پایان خدمت سربازی می‌تواند در کسب کار و جذب در سازمان‌ها، آنان را جزو اولویت قرار دهد.

بستر قانونی و حریم رودخانه‌ها کجاست؟

بستر قانونی رودخانه‌ها جزو منابع و اموال «ملی» محسوب می‌شود و کسی نمی‌تواند تملک قانونی بر آن داشته باشد اما حریم کمّی رودخانه، پهنه‌ای با عرض دو تا ۲۰ متر در دو طرف بستر قانونی رودخانه است که برای دسترسی و انتفاع کامل از بستر رودخانه در نظر گرفته شده است.

معاون حقوقی آموزش و پرورش خبر داد

مستندسازی ۲۹۴۰ ملک آموزش و پرورش/ املاک ظرف ۶ ماه باید به وزارتخانه برگردد

حجت‌الاسلام تیمور علی عسگری، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از مستندسازی ۲۹۴۰ املاک و اراضی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: طبق مصوبه مجلس مجموع ساختمان‌ها و املاک آموزش و پرورش که در تصرف دستگاه‌ها و افراد دیگر است باید ظرف شش ماه به آموزش و پرورش برگردد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با روندی که پیش می‌رویم به نظر می رسد ظرف امسال و سال آینده بتوانیم همه اموال آموزش و پرورش را مستندسازی و شفاف کنیم گفت: این اموال باید ظرف شش ماه از دست متصرفین خارج شود، البته برخی از این املاک در اختیار نهادهای دولتی است و ما تلاش می‌کنیم آمار متقنی از آن تهیه کنیم.

ارجاع بیش از ۳۰۰۰ معتاد به مراکز ترک اعتیاد در فروردین

فرزانه جوادی، معاون توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران از نگهداری و درمان بیش از ۴۵٠٠ نفر معتاد در مراکز تبصره ٢ و ١٨٠٠ نفر در مراکز ترک اعتیاد ماده ١۶ خبر داد.

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ٣.۴ درصد از این افراد اتباع افغان بودند نیز توضیح داد: ٣.۴ درصد این افراد توسط مقام قضایی حاضر در محل غربالگری به دلیل اثبات عدم تجاهر آزاد شدند. هفت دهم درصد از این افراد نیز دارای کارت از مراکز درمانی بودند که نشان می‌داد تحت درمان مواد نگهدارنده از جمله متادون هستند.

به نام سیل به کام سد؟

برنده سیل‌های ویرانگر اخیر سدسازان بودند چرا که در فقدان عملیات گسترده آبخیزداری و مدیریت حوضه‌های آبخیز در مناطق مختلف کشور، سدها توانسته‌اند خودی نشان دهند تا از آن‌ها به عنوان یکی از راهکارهای اصلی کنترل سیل نامبرده شود. اما آیا واقعا سدسازی راهکار اصلی کنترل سیل و ذخیره آب در کشور است؟

ابوالقاسم حسین‌پور، مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن اشاره به اینکه مدیریت سیلاب کار پیچیده‌ای است و نباید تنها با یک راهکار با سیل مقابله کنیم و سایر راهکارها را نادیده بگیریم، تصریح کرد: مدیریت سیلاب باید به‌صورت جامع در سطح حوضه‌های آبخیز در نظر گرفته شود. احیای پوشش گیاهی، حفظ خاک، رعایت حریم رودخانه‌ها، نوع شهرسازی و فعالیت‌های عمرانی بر مدیریت سیل اثرگذار هستند.

اعمال افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی از اردیبهشت/واریز معوقات ظرف ماه‌های آتی

محمدحسن زدا، سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه میزان افزایش حقوق سایر سطوح درآمدی ۱۳ درصد به علاوه ۲۶۱ هزار تومان نقد است گفت: سال ۹۸ مبلغ ۱۷هزار میلیارد تومان بابت افزایش دستمزدها متحمل هزینه شدیم که البته سازوکارها آماده‌اند تا بعد از تصویب در هیئت دولت آن را اجرا کنیم.

زدا درباره طلاق‌های صوری برای دریافت مستمری از تامین اجتماعی گفت: قانونی درباره طلاق های صوری نداریم، ولی خودمان بخشنامه‌ای صادر کرده و از مجاری قانونی پیگیریم که خسارات تامین اجتماعی را پس گرفته و جلوی تخلفات بعدی را بگیریم.

سخنگوی شورای شهر تهران :

افزایش کرایه‌ها در انتظار نظر دولت/ شهرداری اسناد بدهی‌ها را منتشر کند

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در مورد اخبار برکناری و بازداشت دو تن از مدیران شهرداری توضیحاتی را ارائه کرد.

اعطا در مورد لیست املاک شهرداری تهران که بدون طی کردن مراحل قانونی در اختیار افراد غیر سپرده شده است نیز گفت: هفته گذشته به صورت شفاهی از یکی از معاونان سازمان املاک گزارش گرفته و او نیز عنوان کرد که لیستی تهیه شده و به تدریج از افراد بازپس گرفته می‌شود و مقاومت برخی‌ها در بازپس دهی طبیعی است.

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

طرح جدید برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده/ صدور ۱۰۰ پیش‌فاکتور تاکسی در هفته آینده

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به اجرای پایلوت طرح جدید نوسازی تاکسی‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: براساس این طرح مقرر شد شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از منابع ماده ۱۲ رفع موانع تولید یارانه به تاکسیرانی اختصاص دهد و شرکت خودروساز نیز قرار است ۱۰۰دستگاه خودرو با ظرفیت پیمایش ۳۰۰کیلومتر تولید کند.

توضیح آموزش‌وپرورش درباره درگیری مدرس با دانش‌آموزی که چشمش آسیب دید

مسعود ثقفی، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران توضیحاتی درباره خبر درگیری یک دانش آموز با مدرس هنرستانی در تهران که منجر به آسیب دیدگی بینایی آن دانش آموز شده بود ارائه کرد.

وی  در  این باره اظهار کرد: متاسفانه در یکی از مدارس کاردانش در منطقه ۵ تهران، کارآموز پایه دوازدهم رشته صنایع چوب با یکی از دانش آموزان درگیر شده و آن دانش آموز از ناحیه چشم دچار آسیب‌هایی شده است.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

اعمال افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی از اردیبهشت/واریز معوقات ظرف ماه‌های آتی

برف اردیبهشتی در محورهای پنج استان کشور

توصیه اورژانس در پی کاهش ناگهانی دما

به نام سیل به کام سد؟

رفع موخوره با ۶ ماده غذایی

انتهای پیام


10109907
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است