استانی 17:21 - 04 خرداد 1398

مطالعات ارائه مدل مفهومی رونق کسب و کار سیل زدگان آغاز می شود

به گزارش خبرنگار مهر، طاهره پرهیزگاری در کارگروه سیلاب استان که روز شنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: با تشکیل گروه ویژه ملی سیلاب در کشور برای ارائه مطالعاتی جامع از وضعیت سیلاب‌ها و مشکلات و نیازها این گروه در استان نیز فعال شده که از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار دهند.

پرهیزگاری بیان کرد: ۱۵ کارگروه فعال شده که هر کدام سوالات حوزه خود را جمع بندی و نهایی خواهد کرد تا اطلاعات مناسبی برای برنامه ریزی ها در اختیار مدیران قرار گیرد.



وی گفت: در عرصه مدیریت بحران، امداد و نجات، مدیریت ریسک و بیمه، زیر ساخ ها، در عرصه شهرسازی و معماری برای افزایش تاب آوری سکونت گاه‌ها، در کارگروه اجتماعی و فرهنگی توجه به سازمان های مردم نهاد و رسانه‌ها جدی است.

پرهیزگاری یادآور شد: توجه به آسیب‌های معیشتی و روحی، روانی، عرصه حقوقی، توجه به آموزش های حقوقی، تقویت نظام حقوقی و قانونی کشور برای تقویت تاب آوری سرزمین و توجه به محیط زیست، عرصه محیط زیست، کشاورزی و منابع طبیعی و بررسی تغییر کاربری‌ها و افزایش تاب آوری کشاورزی و در عرصه میراث فرهنگی و درس آموخته های تمدنی برای تقویت تاب آوری بناها اقدام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در کار گروه های ۱۵ گانه برای بهبود وضعیت معیشت مردم آسیب دیده بویژه برای رونق کسب و کار سیل زدگان ایده‌هایی مطرح خواهد شد.

در ادامه فاطمه غفوری کارشناس کارآفرین بین الملل گفت: باید مدلی مفهومی برای بازسازی و ایجاد کسب و کارهای مناطق سیل زده طراحی و اجرا کرد.

وی بیان کرد: اگر پرداخت تسهیلات بدون برنامه و مطالعه میدانی باشد مردم را بدهکار می‌کند و نتیجه مطلوبی نخواهد داشت لذا باید نگرش موضوع محور داشته باشیم و با استفاده از تیم‌های تحقیقی داخل و خارج کشور به گونه‌های بومی توجه کنیم.

غفوری گفت: ممکن است در یک منطقه آسیب دیده از سیل به جای کشت برنج در مزارع توصیه شود با ظرفیت موجود گیاه دارویی کاشته شود البته همه طرح‌ها با احترام به طبیعت اجرا خواهد شد تا بتوان به معیشت مردم کمک کرد.

این کارشناس تصریح کرد: باید به ایجاد اشتغال‌های هم سو کمک کنیم و با استفاده از ظرفیت سمن‌ها ببینیم کدام کسب و کار در حوادث آسیب دیده و میزان خسارت در کوتاه مدت، میان و بلند مدت استخراج شود تا بتوان ظرفیت‌هایی را برای مشاغل ایجاد کرد و بهترین سیاست‌ها و روش‌ها را اتخاذ کرد.


10136248
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است