ورزشی 00:18 - 14 آذر 1395
گزارش فارس از حواشی اخیر داوری فوتبال ایران
آرامش از جامعه داوری فوتبال با انتقاد پیشکسوتان از رئیس جوان دپارتمان داوری سلب شده است انگار می‌خواهند برای یک دستمال قیصریه را به آتش بکشند.

حمله به رئیس جوان به سود داوری فوتبال است؟!/ برای یک دستمال قیصریه را به آتش نکشید!

به گزارش خبرگزاری فارس، بحث شرکت نکردن محسن ترکی در تست آمادگی جسمانی باعث شد که داوری فوتبال ایران بعد از هفته‌ها آرامش به حاشیه کشیده شود. پیشکسوتان داوری به کمیته و دپارتمان داوری حمله‌ور شدند و آنها را به جانبداری از محسن ترکی داور بین‌المللی فوتبال ایران متهم کردند!

حسن‌ کامرانی‌فر رئیس جدید و جوان دپارتمان داوری فوتبال ایران یکی از پرافتخارترین کمک‌داوران بین‌المللی فوتبال ماست. فردی که در دو جام جهانی حضور داشته و بازی‌های مهمی را هم در آسیا و جام جهانی پرچم زده است. صد البته این افتخارات بین ‌المللی دلیلی برای مدیریت بی‌نقص او نیست و کامرانی‌فر جوان قطعا در کارش معایبی دارد اما حمله به او به خاطر حمایت از داوری که 7 دربی پایتخت را قضاوت کرده منصفانه به نظر نمی‌رسد. محسن ترکی به گفته علیرضا فغانی در مالزی تست یویو داده است. حمایت کامرانی‌فر از ترکی هم اشتباه نیست اما هجمه‌ای که به خاطر این حمایت علیه این رئیس جوان به راه افتاده کمی عجیب به نظر می‌رسد.

حسن‌ کامرانی‌فر از زمان ریاستش بر دپارتمان تلاش کرد از حواشی دوری کند و جوابی به منتقدان نداد اما اکنون در ماجرای محسن ترکی به دام حاشیه‌ها افتاده است. تمرکز این داور بین المللی سابق گرفته شده و روزگار سختی را سپری می‌کند! آن هم در شرایطی که حداقل در لیگ برتر اعتراض‌ها به داوری به حداقل رسیده و مربیان تیم‌ها چه برنده و چه بازنده داور را کمتر مقصر ناکامی‌شان می‌دانند. رضایت نسبی از حضور داوران جوان در لیگ برتر در بین اهالی فوتبال دیده می‌شود اما این آرامش‌ از روز گذشته از داوری سلب شده است!

انگار قرار نیست داوری روی خوش ببیند. در این شرایط انتظار از پیشکسوتان و بزرگان جامعه داوری بیشتر است. آنها باید به آرامش رئیس جوان دپارتمان کمک کنند و نقایص و معایبش را در امر مدیریت داوری در پشت اتاق‌های در بسته به او گوشزد کنند نه اینکه عیب و ایرادش را بر سر هر کوی و برزن فریاد بزنند. 

به حاشیه‌رفتن داوری فقط به ضرر جامعه داوری فوتبال ایران خواهد شد جامعه داوری که توانسته افتخارات زیادی را در عرصه بین‌المللی کسب کند و حتی فینال فوتبال المپیک را قضاوت کند. کاش به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش نکشیم! خوبی‌های کار حسن کامرانی‌فر را هم ببینیم اینکه او تلاش می‌کند به داوران جوان و با استعداد بیش از گذشته میدان بدهد یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ریاست رئیس جوان در دپارتمان داوری است او را دلزده و سرخورده نکنیم.


8442827
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است