علمی فناوری 15:45 - 03 مهر 1397
دانشگاه‌های علوم پزشکی به استقبال سال جدید تحصیلی می‌روند
دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور به استقبال دانشجویان ورودی جدید با برنامه‌های متنوع و جذاب در قالب ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید می‌روند.

از«ایجاد پرونده سلامت» تا «استعدادیابی دانشجویان ورودی جدید»

به گزارش ایسنا، ۶۴ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در سراسر کشور برنامه‌های خود را برای استقبال از دانشجویان ورودی جدید در قالب «ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید» آغاز و تلاش در معرفی دانشگاه و جذب دانشجو در قسمت‌های مختلف مراکز علمی خود دارند. در این راستا دکتر محمد رضا غلامی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص برنامه ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه، گفت: در برنامه ستاد استقبال از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تلاش داریم تا برای دانشجویان و خانواده آن‌ها برنامه خوبی را برگزار کنیم.

جلسات مشاوره و آسیب شناسی مخصوص خانواده دانشجویان برگزار می‌شود

وی ادامه داد: عمده تلاش ما برای خانواده دانشجویان برگزاری جلسات مشاوره در خصوص ارائه اطلاعات لازم جهت آشنایی با فضای جدید پیش روی فرزندان، فعالیت‌های دانشجویی که باید در محیط دانشگاه دنبال کنند، همراهی که خانواده باید در این خصوص با دانشجو داشته باشد و مشکلات و آسیب‌هایی که دانشجو ممکن است در صورت نداشتن دقت لازم با آن روبه رو شود است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: انجام پایش روانی دانشجویان در خوابگاه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های ما در دانشگاه برای دانشجویان ورودی جدید است و نکته قابل توجه در تمامی برنامه‌های تدارک دیده شد بعد دانشجویی بودن این برنامه‌ها و فعالیت همه جانبه دانشجویان است.

وی از برگزاری اردو برای دانشجویان ورودی جدید خبر داد و ابراز داشت: در یک اردوی یک روزه تلاش داریم تا دانشجویان دختر و پسر دانشگاه را در روزهای ۱۷ و ۱۸ مهر ماه جاری به شهرستان دیدنی صحنه در فاصله ۵۰ کیلومتری از کرمانشاه ببریم.

غلامی بیان داشت: در این اردو دانشجویان می‌توانند از امکانات تفریحی و ورزشی استفاده کنند. در صبح گاه اردو معاونت فرهنگی و دانشجویی برنامه‌ها و پتانسیل خود را برای دانشجویان تشریح و در برنامه عصر مدیران گروه به معرفی خود و پاسخ گویی به سئوالات دانشجویان می‌پردازند.

دانشکده‌های دانشگاه به معرفی پتانسیل خود به دانشجویان می‌پردازند

وی بیان داشت: بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه؛ تمامی دانشکده‌های دانشگاه موظف به معرفی( پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها، امکانات و تجهیزات) دانشکده به دانشجویان هستند و این در حالی است که کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی، تشکل‌های اسلامی، شوراهای صنفی و ... نیز به معرفی خود و جذب دانشجو در چنین فعالیت‌هایی می‌بپردازند.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۸۷۹ دانشجوی ورودی جدید دارد

 معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، بیان داشت: در سال تحصیلی جدید حدود ۸۷۹ دانشجوی ورودی جدید وارد این دانشگاه شده است که تا کنون ثبت نام ۵۰۰ دانشجو انجام شده است.

غلامی تصریح کرد: در حاشیه ثبت نام از دانشجویان ورودی جدید غرفه‌هایی تحت عنوان دفاع مقدس جهت بزرگداشت این هفته برگزار شده است و در کنار آن غرفه محرم جهت استفاده دانشجویان از فضای ماه محرم را نیز تدارک دیده‌ایم.

گفتنی است ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سه شنبه؛ سوم مهر ماه به کار خود پایان و کلاس‌های دانشجویان از شنبه هفتم مهر ماه جاری آغاز خواهد شد.

در ادامه دکتر مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهددر گفت‌وگویی خصوص اقدامات صورت گرفته این دانشگاه جهت استقبال از دانشجویان ورودی جدید، گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی به منظور هماهنگی هر چه بیشتر در استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه علوم پزشکی مشهد اقدام به تشکیل ستاد استقبال از دانشجویان جدیدالورود کرده است.

 وی به هدف از شکل گیری این ستاد اشاره کرد و ادامه داد: هدف از این برنامه ارائه طرح، پیشنهادات، برنامه‌ریزی منسجم و منظم درابعاد مختلف و مطابق با ضوابط و آئین‌نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشد تا خاطره زیبا و به یاد ماندنی از روند ثبت نام در اذهان دانشجویان نقش بسته و  ضمن کاهش استرس و هیجانات زمان ثبت نام، آشنایی جامعی از عظمت و توانمندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اختیار این عزیزان قرار گیرد.

پردیس دانشگاه محل استقرار ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید است

ابراهیمی ابراز داشت: طبق تصمیمات اتخاذ شده در ستاد استقبال ،سالن ورزشی پردیس دانشگاه، به منظور ثبت نام متمرکز دانشجویان در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص برنامه‌های پیشنهادی جدید برای بهبود روند کیفی و کاهش صرفه زمانی برای دانشجویان جدید دانشگاه، اظهار داشت : در تلاش هستیم تا از طریق رایزنی با نیروی انتظامی جهت استقرار پایگاه پلیس +۱۰ موارد مربوط به  معافیت‌های تحصیلی دانشجویان پسر، مسائل تداخلی قوانین نظام وظیفه و قوانین ثبت نام دانشگاهی را مرتفع سازیم.

ابراهیمی متذکر شد: حضور مسئولان آموزشی دانشکده‌ها در حوزه ثبت نامی و انجام فرایند انتخاب واحد و ارائه برنامه کلاسی  نیز از جمله راهکارهای مناسب در برنامه ثبت نامی امسال می‌باشد که امیدواریم با این روش تجمیع خاطر دانشجویان ورودی جدید و پرهیز از سردرگمی‌های متداول را به همراه داشته باشد.

انجام پایش سلامت دانشجویان ورودی جدید به همت معاونت بهداشتی

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه  خاطر نشان کرد: تلاش حوزه معاونت آموزشی در فرایند ثبت نام، همکاری حوزه بهداشتی در اجرای پایش سلامت دانشجویان ورودی جدید و انجام معاینات پزشکی است.

ابراهیمی در تشریح خدمت رسانی و تکریم خانواده دانشجویان نیز، اظهار داشت: در روزهای ثبت نام  دانشجویان ورودی جدید، ارائه وعده ناهار رایگان به دانشجویان و خانواده‌های آنان و اسکان خانواده‌های شهرستانی بر حسب ضرورت و با تأیید رئیس اداره خوابگاه در روزهای آغازین ثبت نام صورت می‌پذیرد. 

غرفه‌های فرهنگی در حاشیه فرایند ثبت نام دانشجویان ورودی جدید

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزاری اردوی فرهنگی و توجیهی با همکاری معاونت آموزشی و معاونت فرهنگی و دانشجویی، برپایی غرفه‌های فرهنگی و ارائه بسته‌هایی برای دانشجویان را از دیگر برنامه‌های اجرایی این ستاد معرفی کرد و افزود: امید است همچون سال‌های گذشته بتوانیم با همت واحد روابط عمومی با ارائه  یک برایند خروجی از این مراسم آبرومند، عظمت و توانمندی شایسته علوم پزشکی مشهد را به معرض دید دانشجویان و خانواده و جامعه دانشگاهی قرار دهیم .

گفتنی است طبق برنامه ریزی‌های ستاد ثبت نام متمرکز و استقبال از دانشجویان که  برای چهارمین سال پیاپی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرایی می‌شود زمان ثبت نام حضوری بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها و پس از ثبت نام اینترنتی دانشجویان ، از تاریخ یکم تا پنجم مهرماه ۹۷  می‌باشد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۸۳۹ دانشجوی ورودی جدید دارد

 طبق آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش در سال جدید تحصیلی، حدود ۸۳۹ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پذیرفته شده‌اند که از این تعداد ۳۳۵ نفر پسر و ۵۰۳ نفر دختر  هستند  که نشان می‌دهد همچنان نسبت  ۶۰ به ۴۰ درصدی سال گذشته برقرار است. تعدا ۵۲۰ نفر از پذیرفته شدگان در نیمسال اول و ۳۱۹ نفر در نیمسال دوم مشغول به تحصیل خواهند شد.

دکتر محمد آقازاده؛ معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در خصوص برنامه ستاد استقبال این دانشگاه برای دانشجویان ورودی جدید، گفت: ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید کار خود را از ابتدای مهر ماه جاری آغاز کرده است که بخشی از روند ثبت نامی دانشجویان به صورت الکترونیکی و بخش‌های مربوط به معرفی دانشگاه، معاونت‌ها، مدیران گروه و فعالیت‌های تشکلی دانشجویان در ستاد استقبال به دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها ارائه می‌شود.

وی افزود: دانشجویان در ستاد استقبال با فعالیت‌های دانشجویی مانند فعالیتهای فرهنگی، هنری،  ورزشی، مشاوه، تشکلی، صنفی و ... آشنا می‌شوند و اساتید راهنما نیز با حضور در محل ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید تلاش دارند تا سئوالات آموزشی این دانشجویان را برطرف کنند.

آقازاده اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی، تشکل‌های اسلامی، انجمن‌های علمی، شوراهای صنفی، نشریات دانشجویی و واحد مشاوره همتایاران دانشگاه هر کدام در این ستاد دارای غرفه‌ای برای معرفی خود به دانشجویان و جذب آن‌ها می‌باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بیان داشت: در مراسم روتینی که تحت عنوان جشن ورودی‌های جدید هر ساله در دانشگاه برگزار می‌شود از دانشجوان و والدین آن‌ها دعوت و آئین‌نامه و مقررات دانشگاه برای حضار بیان و در ادامه معاونت‌های مختلف دانشگاه به معرفی خود و مسئولیتی که در قبال دانشجویان بر عهده دارند می‌پردازند.

وی افزود: در ادامه فرصتی در اختیار مسئولین تشکل‌های مختلف دانشجویی که تمامی این برنامه‌ها با مدیریت دانشجویان و فعالیت دانشجویان فعال در دانشگاه اجرایی می‌شود داده خواهد شد تا در زمان مشخص با معرفی حوزه فعالیتی خود دانشجویان را بر اساس توان و علاقه جذب فعالیت‌های خودجوش دانشجویی کنند.

استعداد یابی دانشجویان جدید الورود در دانشگاه انجام می‌شود

آقازاده از توزیع فرم‌های واحدهای مختلف دانشگاه از جمله واحد مشاوره در میان دانشجویان خبر داد و اظهار داشت: این فرم‌ها جهت آشنایی با توان و استعدادهای خاص دانشجویان لحاظ شده است تا با شناسایی توانمندی‌های دانشجویان بتوانیم در زمینه‌های مختلف امکان بروز و شکوفایی این استعدادها را فراهم کنیم.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز هزار و ۵۰۰ دانشجوی ورودی جدید دارد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از پذیرش 1500 دانشجوی ورودی جدید در این دانشگاه خبر داد و بیان داشت: از این تعداد دانشجو ۶۰ درصد را دختران و ۴۰ درصد را پسران شکل می‌دهند.

گفتنی است کلاس‌های آموزشی برای دانشجویان قدیمی دانشگاه از ۲۰ شهریور ماه آغاز و دانشجویان ورودی جدید نیز از شنبه هفتم مهرماه کلاس های آموزشی خود را آغاز می‌کنند.

وی حضور دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه‌ها را به نفس تازه دانشگاه تعبیر کرد و بیان داشت:  امیدوارم با حمایت‌های بی دریغ دکتر هاشمی؛ وزیر بهداشت، دکتر فراهانی؛ معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی بتوانیم بستر مناسبی را برای دانشجویان ورودی جدید که توانمندی‌های جدید را به دانشگاه‌ها اضافه می‌کنند ایجاد کنیم.

در ادامه دکتر مسعود کرمی؛ معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ثبت نام ورودی‌های جدید در دانشگاه اهواز از یک شنبه هفته اینده و در تاریخ هفتم تا دهم مهرماه آغاز می‌شود.

وی ادامه  داد: جلسه معارفه و توجیهی دانشجویان ورودی جدید در قالب ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید پس از استقرار دانشجویان در دانشگاه برگزار می‌شود و بر این اساس جشن دانشجویان جدیدالورود را نیز برگزار می‌کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بیان داشت: تشکل بسیج دانشجویی با همکاری اداره فرهنگی دانشگاه درنظر دارد اردویی یک روزه را جهت حضور دانشجویان در مناطق یادمان شهدای دفاع مقدس برگزار کند تا دانشجویان در این اردو با فرهنگ استقامت و ایثار بیش از گذشته آشنا شوند.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز هزار و ۲۰۰ دانشجوی ورودی جدید دارد

 کرمی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سال جدید تحصیلی هزار و ۲۰۰ دانشجوی ورودی جدید را پذیرا است که از این تعداد ۹۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی و دکترای عمومی و حدود ۳۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد، PHD و دستیاری قرار دارند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز موفق شده است علی رغم این که از ارائه خوابگاه به تمامی متقاضیان، خود را معذور دانسته است؛ فضای خوابگاهی لازم را در اختیار تمامی دانشجویان ورودی جدید خود قرار دهد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از تشکیل پرونده سلامت برای تمامی دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری دانشگاه و مرکز بهداشت غرب اهواز انجام و معاینات لازم از دانشجویان ورودی جدید گرفته خواهد شد.

اجرای طرح رویش دانشگاهی و درون دانشکده‌ای در استقبال از دانشجویان ورودی جدید

به گزارش مفدا، دکتر کورش عزیزی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در گفت‌وگویی، از برگزاری طرح «رویش» جهت استقبال از دانشجویان ورودی جدید خبر داد و بیان داشت: در این طرح اقدام به ثبت نام دانشجویان، معرفی دانشگاه، معاونت‌ها ، مدیرن گروه‌ها و برگزاری کارگاه‌های روان شناختی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در ادامه دانشجویان جهت به دست آوردن شناخت اولیه از دانشگاه در برنامه بازدید از دانشگاه شرکت می‌کنند و با حضور در غرفه‌های تشکل‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی، نشریات دانشجویی، شورهای صنفی، انجمن‌های علمی و ... بر اساس توان خود فعالیت دانشجویی مورد نظر را بر می‌گزینند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این که ساعت حضور در کارگاه‌های روانشناختی ۱۴ الی ۱۶ در روز ثبت نام خواهد بود، گفت: از ساعت ۱۶ الی ۱۸ نیز کارگاه‌های واحدهای آموزشی و تربیت بدنی برگزار می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز 1200 دانشجوی ورودی جدید دارد

عزیزی از پذیرش 1200 دانشجوی ورودی جدید در دانشگاه شیراز خبر داد و بیان داشت: ۱۱ دانشکده دانشگاه نیز موظف هستند طرح  رویش را در دانشکده خود جهت معرفی پتانسیل‌های موجود در این دانشکده‌ها به دانشجویان برگزار کنند.

وی زمان ثبت نام برای هر دانشجو در ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه را ۳۰ دقیقه عنوان کرد و گفت: در برنامه‌ متمرکز ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه، تمامی امور مربوط به ثبت نام دانشجویان( صدور کارت دانشجویی، تشکیل پرونده، معاینه سلامت و...) را در زمانی حدود ۳۰ دقیقه انجام می‌گیرد که رضایت مندی والدین و دانشجویان را به دنبال داشته است.

انتهای پیام


9919024
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است