گوناگون 12:27 - 13 آذر 1395
یک دوچرخه‌سوار قصد دارد 48 ساعت بی‌وقفه از مشهد تا تهران رکاب بزند و با طرح این چالش، درخت‌ها را نجات دهد.

48 ساعت رکاب‌زدن بی‌وقفه برای نجات درخت‌ها

«ما به درختان نیازمندیم» عنوان پروژه‌ای از سوی «محمد تاجران» (دوچرخه‌سوار ایرانی) است که از ساعت 9 صبح امروز (13 آذرماه) آغاز شده است. در شرایط که بسیاری از کاربران شبکه‌های مجازی درگیر چالشی به نام «مانکن» شده‌اند، او برای خود چالشی دشوار طراحی کرده تا به وسیله آن بتواند مبلغی را برای راه‌اندازی انجمنی به نفع طبیعت جمع‌آوری کند.

او می‌گوید: «از 10 سال پیش سفر با دوچرخه را آغاز و به 51 کشور دنیا سفر کردم. من مهندس مکانیک هستم اما دغدغه‌های زیادی دارم. خواب‌ها و رویاهایم را دنبال کردم و حالا به اینجا رسیده‌ام. پروژه‌ای که آن را شروع کرده‌ام «ما به درختان نیازمندیم» نام دارد. من بارها به مدارس مختلف رفته‌ و به دانش‌آموزان آموزش داده‌ام که چگونه به طبیعت علاقه‌مند شوند؛ البته این آموزش‌ها با محور «درخت» انجام می‌شود. تا به حال 500 کارگاه آموزشی در 183 مدرسه دنیا برگزار کرده‌ام و حدود 1000 درخت با همراهی بچه‌ها کاشته‌ام.»

تاجران مدت‌هاست که قصد کرده فعالیت‌هایش را گسترش و انجمنی با همین محور تشکیل دهد: «هدف من این است که پروژه‌ای را در ایران آغاز کنم که محوریت آن تشکیل یک انجمن است. بچه‌ها در این انجمن یاد می‌گیرند از طبیعت مراقبت کنند. دوست دارم، این انجمن به عنوان یک الگو، اول در ایران تاسیس شود.»

با این حال او برای به ثمر رسیدن این پروژه به منابع مالی نیاز دارد: «برای اینکه بتوانم، هزینه‌های این پروژه را تامین و اجرایی کنم، نیاز به اسپانسر داشتم و از اینجا که این پروژه نوپاست، تصمیم گرفتم یک چالش برای خودم طراحی کنم تا از این طریق بتوانم برای راه‌اندازی انجمن پول جمع کنم.»

چالشی که محمد تاجران برای خودش طراحی کرده، رکاب‌زدن از مشهد تا تهران است: «چالش من این گونه طراحی شده که از مشهد تا تهران به مدت 48 ساعت رکاب بزنم. این یک چالش دو روزه است که از 9 صبح شنبه (13 آذر) آغاز می‌شود و تا قبل از ظهر روز دوشنبه (15 آذر) به پایان می‌رسد. این چالش برای اولین بار است که اجرا می‌شود و واقعا کار راحتی نیست.»

او به تامین هزینه‌های انجمن از طریق این چالش خوش‌بین است و می‌گوید: «تا کنون خیلی بازخوردهای خوب از این حرکت گرفته‌ام و به نتیجه کار خوش‌بین هستم. برای تامین هزینه‌های این انجمن به حدود 40 تا 50 میلیون تومان نیاز دارم که امیدوارم پس از پایان چالش به هدفم برسم.»

محمد تاجران امید دارد در این 48 ساعتی که قرار است 1000 کیلومتر از مشهد تا تهران رکاب بزند با حمایت‌های مالی مردم از این حرکت بتواند فعالیت‌های انجمن را از سال آینده در ایران آغاز کند.

ایسنا - سهیلا صدیقی

انتهای پیام


8438912
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است