ورزشی 22:45 - 08 فروردین 1396

شاگردان کارلوس کی روش عصر امروز در هفتمین بازی خود در رقابت های مقدماتی جام جهانی چین را از پیش رو برداشتند و با ثبت رکوردهای تاریخی هفدهمین امتیاز را در گروه اول رقابت های مقدماتی به حساب خود ریختند. حالا فاصله ایران با تیم دوم جدول گروه A که کره جنوبی است 4 امتیاز است و این یعنی اینکه تیم ایران به جام جهانی نزدیک و نزدیک تر از همیشه قرار دارد.



با توجه به پیروزی هایی که امروز کره جنوبی مقابل سوریه و ازبکستان مقابل قطر به دست آوردند، تقریبا می شود گفت از بین تیم های ایران، کره جنوبی و ازبکستان دو تیم مستقیما به جام جهانی 2018 روسیه می رسند. در جدول رده بندی گروه اول مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا اکنون ایران با 17 امتیاز در صدرقرار دارد، کره جنوبی با 13 و ازبکستان با 12 امتیاز دوم و سوم هستند و سوریه با 8 امتیاز، چین با 5 امتیاز و قطر با 4 امتیاز رده های بعدی را به خود اختصاص داده اند.



در چنین شرایطی تیم ایران برای اینکه صعودش به جام جهانی 2018 روسیه روی کاغذ هم قطعی شود، به یک پیروزی از بازی هشتم خود احتیاج دارد. با توجه به اینکه فقط 3 مسابقه دیگر برای تعیین تکلیف تیم های صعود کننده باقی مانده و بازی بعدی ایران با ازبکستان در ورزشگاه آزادی است، در صورت پیروزی ایران، صعود شاگردان کارلوس کی روش قطعی می شود. اگر ایران بازی حساس خردادماه را به سود خود پایان دهد، 20 امتیازی شده و ازبکستان 12 امتیازی باقی می ماند و این یعنی ایران تحت هیچ شرایطی از رتبه دوم پایین نمی آید.



از سوی دیگر اگر ایران مقابل ازبکستان به برتری هم نرسد، شانس زیادی برای صعود دارد. به عبارت بهتر تیم ایران اگر از 3 بازی آینده مقابل ازبکستان، کره جنوبی و سوریه که اولی و سومی در تهران برگزار می شود، فقط دو امتیاز به دست آو  رد، صعودش به جام جهانی را قطعی می کند. دو امتیاز دیگر ایران را 19 امتیازی کرده و با این تعداد امتیاز نیز از رتبه دوم پایین تر نمی آید. بدین صورت که دو تساوی ایران حتی اگر با برد ازبکستان و کره جنوبی (در دو مسابقه دیگر خود غیر از ایران) مواجه شود، کره را به صدر می برد اما ازبکستان را در رده سوم نگه می دارد. چون در این صورت ایران و ازبکستان هم امتیاز می شوند و آنوقت کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی های رودرو را ملاک قرار می دهد که ایران یک بازی را برده و دیگری را مساوی کرده است و برتری با تیم کی روش است.



 


8954389
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آرسنال در دیداری معوقه از هفته بیست‌ونهم لیگ برتر انگلیس با ۵ گل چلسی را در هم کوبید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم یوونتوس با پیروزی در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت مقابل لاتزیو به فینال کوپای ایتالیا راه یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» العین با وجود شکست در بازی برگشت، موفق شد با برتری در مجموع دو بازی رفت و برگشت از سد الهلال بگذرد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیدار دو تیم آلومینیوم اراک - پرسپولیس از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور تماشاگر برگزار می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قرارداد اونای امری سرمربی تیم فوتبال استون ویلا تا سال ۲۰۲۷ تمدید شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمد سیاسرانی، قهرمان بین المللی شورای جهانی بوکس موی تای شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تست‌های اخذ شده از ورزشکاران پاورلیفتینگ در مسابقات داخلی و خارجی سال ۲۰۲۳ اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی شرایط انتخاب ملی پوش ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون ژیمناستیک در مورد کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ گفت: این اتفاق حاصل یک کار گروهی بود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان دیدار‌های تیم ملی فوتبال ایران با هنگ کنگ و ازبکستان را اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است