استانی 13:54 - 22 آبان 1398

لزوم توجه به رویکردهای پیشگیرانه در مقابله با آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو پیش از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه دومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی که به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، عنوان کرد: از جمله برنامه‌های محوری توسعه متوازن در ابعاد مختلف برخورداری از رویکرد پیشگیرانه در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در این خصوص در استان در نظر گرفته شده است، توجه ویژه به اجرای برنامه‌های پیشگیری از طلاق و افزایش مهارت‌های زندگی در بین کارکنان ادارات استان اردبیل است.

استاندار اردبیل یادآور شد: در حال حاضر استان اردبیل از حدود ۴۴ هزار پرسنل اداری در دستگاه‌های مختلف برخوردار بوده و ارائه آموزش‌های لازم به این افراد و خانواده‌های آنان می‌تواند زمینه ارتقای مهارت‌های لازم برای مواجهه با ناهنجاری‌ها و موفقیت بیش از پیش در زندگی فردی و اجتماعی را فراهم کند.

بهنام‌جو بر اعتلای فرهنگ اصیل ایرانی و برخورداری از آموزه‌های والای دینی به منظور کاهش ناهنجاری‌ها تأکید کرد و افزود: بهره مندی از روانشناسان و مشاورین خانواده زبده و استفاده از ظرفیت علما و روحانیون می‌تواند در سازماندهی هر چه مناسب برنانه‌های فرهنگی و آموزشی مفید واقع شود.

به گفته وی طبق آخرین آمار ۷۰ درصد از طلاق‌ها در هفت سال ابتدایی زندگی مشترک رخ می‌دهد و بررسی دقیق علل و عوامل و برخورداری از مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج می‌تواند در کاهش این آمار کمک کند.

استاندار اردبیل از ورود جدی دستگاه‌های فرهنگی استان به موضوع کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد و یادآور شد: جلوگیری از عملکرد جزیره‌ای و آسیب شناسی دقیق با تعامل مناسب دستگاه‌های مرتبط می‌تواند در بهبود شاخص‌های مدنظر کمک کند.


10292739
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است