استانی 12:49 - 21 فروردین 1399
ایسنا/مرکزی شامگاه 17 فروردین ماه خبری مبنی بر فوت یک کودک 4 ساله در یکی از بیمارستان های ساوه در فضای مجازی پیچید.

پیام رئیس بیمارستان حضرت فاطمه(س) ساوه درخصوص فوت کودک 4 ساله

در این اخبار از قول خانواده این کودک ادعا شد که فرزند آنها به دلیل خطای پزشکی و تزریق اشتباه از دست رفته است.



به گزارش ایسنا، پس از انتشار این خبر رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه در گفتگو با این خبرگزاری گفت: در ابتدای امر تا زمانی که تمامی موارد اثبات نشود نمی توان رخداد صورت گرفته را قصور پزشکی نامید و در چنین شرایطی که هنوز تحقیقات تکمیل نشده پیگیری ها با عنوان بررسی خطای احتمالی انجام می شود.



به گفته دکتر مهدی مصری این بیمار دارای علائم اسهال و استفراغ بوده و داروی خوراکی و سپس داروی تزریقی دریافت کرده و دچار تشنج شده و به اراک برای ادامه درمان انتقال یافته که در اراک جان خود را از دست داده است.



رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه وظیفه داریم کمیته مرگ و میر را در سطح بیمارستان و معاونت درمان دانشگاه تشکیل دهیم و پس از آن اظهار نظر خواهیم کرد، افزود: هنوز مستندات لازم در اختیار نیست، باید تمامی شرایط بیمارستان، بیمار، آمبولانس که انتقال بیمار به اراک را انجام داده است و نظرات پزشک قانونی دریافت و همه جوانب موضوع بررسی شود و سپس کمیته تخصصی تشکیل می شود و مصر هستم که به زودی این کمیته تشکیل شود.



دکتر حسین میران زاده رئیس نظام پزشکی ساوه نیز در پاسخ به پیگیری ایسنا گفت: صحت و سقم احتمال خطای پزشکی صورت گرفته در خصوص مرگ کودک چهار ساله ساوجی در دست بررسی است و پس از تکمیل تحقیقات نتیجه آن اعلام خواهد شد.



وی افزود: لازم است به دور از پیش‌داوری و قضاوت نابجا منتظر رسیدگی مراجع قانونی در ارزیابی دقیق، سریع و قاطع این موضوع و تشخیص علت فوت بیمار باشیم. افکار عمومی یقین بدانند که در صورت محرز شدن خطای پزشکی قطعا بدون هیچگونه مماشاتی برخورد قانونی بسته به میزان خطای صورت گرفته انجام خواهد شد.



به گزارش ایسنا، امروز با گذشت چهار روز از این اتفاق و عکس العمل های انجام شده نسبت به این واقعه در بین مردم ساوه رسانه ها و فضای مجازی، دکتر جعفر توکلیان رئیس بیمارستان حضرت فاطمه (س) ساوه به عنوان بیمارستانی که در ابتدا این کودک را پذیرش کرده با صدور پیامی که نسخه ای از آن را در اختیار ایسنا قرار داده به این مسائل واکنش نشان داد.



در این پیام آمده است:



اندوه درگذشت کودک چهار ساله "محمدامین رضایی" آنچنان بر دل ما هم گذشت که با تمام ناملایمات اخیر همچنان خود را در غم از دست دادن او شریک می دانیم.



گروهی که صادقانه ترین و تخصصی ترین تلاش را(به مدت ٦ ساعت با حضور پزشک اورژانس و ٢ متخصص اطفال و متخصص مقیم بیهوشی و تیّم پرستاری) در این روزهای سخت کرونایی، بدون هیچ چشم داشتی تنها به حسب وظیفه و قسم یاد کرده اش، برای نجات جان جگرگوشه ای از فرزندان این سرزمین انجام داد و امروز مقابل موج نامهربانی قرار گرفته است.



حمله به یکی از پزشکان خط اول مقابله با کرونا را پذیرا شدیم و با آنکه به دست توانای قانون ایمان داریم، بزرگوارانه حق خود را فراموش کرده و با وجود توضیحات بسیاری به صورت علمی و مستندات پزشکی و قانونی و یا سوالات بی جوابی همچون عدم رضایت به انجام کالبدشکافی متوفی که برای طرح در فضای رسانه ای در دست داریم، با رعایت اصول و اخلاق پزشکی همسو و هم عقیده با نظر روسای دانشکده علوم پزشکی و نظام پزشکی ساوه و تمام علمای علم پزشکی، به انتظار تشکیل جلسات و کمیته های دانشگاهی و بررسی علمی، قانونی و پزشکی فوت کودک محمد امین رضایی خواهیم بود.



انتهای پیام


10476987
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است