گوناگون 09:04 - 10 مهر 1399
خبرگزاری ایسنا پتو؛ سند شایستگی!
آن چه میزبانی قطر از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب را در سطح جهانی به شهرت رساند، استفاده بازیکنان ذخیره پرسپولیس از «پتو» در دیدار با السد بود.

پتو؛ سند شایستگی!

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای‌ اقتصاد نوشت: «مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب در حالی روزهای پایانی‌اش را پشت‌ سر می‌گذارد که شیوع ویروس کرونا باعث شد رقابت‌های این دوره به‌صورت متمرکز در قطر برگزار شود. در حقیقت کنفدراسیون فوتبال آسیا در شرایط بحرانی فعلی راهی بهتر از این برای به سرانجام رساندن مسابقات پیدا نکرد و قرار شد دو کشور در غرب و شرق قاره، میزبان مسابقات شوند. اگرچه در شرق قاره کشور مالزی نامزد شده اما کشمکش بر سر انجام این رقابت‌ها همچنان ادامه دارد. در غرب اما، قطر داوطلبانه این ریسک بزرگ را پذیرفت و شاید امروز باید گفت موفق شد بارش را به مقصد برساند. حتما می‌دانید که قطر در یک انتخاب جنجالی به‌ عنوان میزبان جام‌ جهانی ۲۰۲۲ برگزیده شد. در این مدت تردیدهای زیادی در مورد توانایی قطر برای میزبانی جام‌ جهانی وجود داشته است. آنها اما همزمان با احداث ورزشگاه‌های جدید، حتی‌الامکان از میزبانی هر رویدادی استقبال می‌کنند تا برای جام‌ جهانی آماده‌تر شوند. به این ترتیب دوحه در شرایط ترسناک ناشی از همه‌گیری کرونا، برگزاری متمرکز لیگ قهرمانان را تقبل کرد که کار مهمی بود.

غیر از الوحده امارات که از حضور در مسابقات انصراف داد، ۱۵ تیم باقیمانده در دوحه گرد هم جمع شدند و مسابقات لیگ قهرمانان را برگزار کردند. از همه تیم‌های حاضر، هر سه روز یک بار تست کرونا گرفته شد و امکانات مدرن موجود در ورزشگاه‌های قطر، عمده مهمانان را شگفت‌زده کرد. از دیشب و با ورود به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان، رسما کمک‌داور ویدئویی هم به مسابقات افزوده شد. بر این اساس ورزشگاه جاسم بن‌حمد دوحه که دیشب میزبان مسابقه پرسپولیس و پاختاکور ازبکستان بود، با ۳۳ دوربین برای استفاده از فناوری VAR تجهیز شد. با این همه، آن چه میزبانی قطر از این تورنمنت را در سطح جهانی به شهرت رساند، استفاده بازیکنان ذخیره پرسپولیس از «پتو» در دیدار با السد بود. دمای هوای شهر دوحه در زمان برگزاری این دیدار ۳۷ درجه سانتیگراد بود، اما سیستم خنک‌کننده استادیوم اجوکیشن سیتی، دمای داخل ورزشگاه را با ۱۵ درجه کاهش به ۲۲ درجه سانتیگراد رساند. به این ترتیب برخی نفرات ذخیره پرسپولیس که سردشان شده بود، پتو روی خودشان کشیدند و این تصاویر بازتاب بسیار گسترده‌ای در مشهورترین رسانه‌های ورزشی جهان، اعم از سایت گل، اسپورت اکسپرس روسیه و روزنامه آس اسپانیا داشت. از زمان اعلام نام قطر به‌ عنوان میزبان مسابقات جام‌ جهانی، همه نگران گرمای هوای این کشور بودند. بر این اساس حتی مقرر شده است مسابقات جام‌ جهانی قطر برای اولین بار در شش ماه دوم سال یعنی از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱ برگزار شود. با وجود این، قطر توانست با سیستم تهویه خارق‌العاده ورزشگاه‌هایش، در فاصله دو سال تا جام‌ جهانی قدرت‌نمایی کند.

ارزش کار قطر در میزبانی از مسابقات غرب آسیا زمانی آشکارتر می‌شود که سرگیجه شرق آسیا برای انجام پروژه مشابه را می‌بینیم. پیش‌تر قرار بود مسابقات شرق از ۲۵ مهر آغاز شود اما دیروز اعلام شد شروع این بازی‌ها تا ۲۸ آبان به تعویق افتاده است. میزبانی مالزی هم هنوز قطعی نیست و برخی گمانه‌زنی‌های غیر رسمی حاکی از آن است که شاید خود قطر میزبان تیم‌های شرقی شود! فینال این مسابقات قرار است ۲۹ آذر به میزبانی غرب آسیا برگزار شود.»

انتهای پیام


10742959
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است