گوناگون 16:42 - 02 اسفند 1395
رئیس مرکز پژوهش‌های کربلا:
رئیس مرکز پژوهشهای کربلا بر برگزاری دوره‌های آموزشی زبان فارسی در شهر کربلای معلی گفت: دانشجویان عراقی علاقمند به تحصیل در دانشگاه‌های ایران هستند.

دانشجویان عراقی علاقمند به تحصیل در دانشگاه‌های ایران هستند

به گزارش خبرگزارش مهر به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران با عبدالامیر قریشی، رئیس مرکز پژوهش‌های کربلا وابسته به آستان مقدس امام حسین (ع) دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، قریشی ضمن اشاره اهم فعالیت‌های مرکز پژوهش‌های کربلا گفت: مرکز پژوهش‌های کربلا تاکنون توانسته تعداد ۹۰ کتاب در حوزه دینی و مذهبی منتشر کند. این مرکز در راستای تدوین دایرة‌المعارف زیارت اربعین و همچنین، تدوین دایرةالمعارف کربلا حرکت می‌کند که در این زمینه برخی منابع از زبان فارسی به عربی نیز ترجمه شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های کربلا با اشاره به رغبت دانشجویان عراقی برای تحصیل در دانشگاه‌های ایرانی و فعالیت‌های این مرکز در زمینه اعزام دانشجویان به جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: مرکز پژوهش‌های کربلا با هماهنگی و مساعدت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران توانسته در سال جاری ۲۴ دانشجوی عراقی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی تهران اعزام کند. امید است رایزنی فرهنگی ایران زمینه اعزام دانشجویان بیشتری را فراهم سازد.

وی در ادامه سخنان خود، با اشاره به خیل عظیم زائران ایرانی به ویژه در موسم زیارت اربعین، بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران جهت تسهیل تعامل اقشار مختلف مردم کربلا با زائرین ایرانی در کربلا تأکید کرد.

توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی ایران و عراق

حجت‌الاسلام اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان نیز در این دیدار، با اشاره به تحصیل بیش‌از ۳ هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های ایران گفت: وجود اشتراکات گسترده دینی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و نزدیکی جغرافیایی از عوامل علاقه‌مندی دانشجویان عراقی به تحصیل در دانشگاه‌های ایران است. هر چند که ظرفیت بیشتری برای توسعه سطح همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان دو کشور به ویژه در زمینه تحصیل دانشجویان عراقی در ایران وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی در مناطق مختلف کشور عراق، آمادگی رایزنی فرهنگی ایران برای برگزاری این دوره‌های آموزشی ویژه دانشجویان عراقی و اقشار مختلف مردم کربلا  با همکاری مرکز پژوهش‌های کربلا را اعلام کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان ضمن بیان فعالیت‌های رایزنی فرهنگی کشورمان به برخی محورهای همکاری با مرکز پژوهش‌های کربلا اظهار کرد: برگزاری سلسله نشست‌ها و همایش‌های علمی و فرهنگی، برگزاری مراسم آیینی، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، انجام فعالیت‌های مشترک قرآنی و ... از زمینه‌های همکاری مشترک رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و مرکز پژوهش‌های کربلا است.


8834321
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است