استانی 19:35 - 13 مرداد 1400

درخشش ۳ گیلانی در پنجمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی

فیروز فاضلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعلام اسامی برگزیدگان نهایی پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی، اظهار کرد: هدف راه اندازی و تأسیس باشگاه‌های کتابخوانی کمک به افزایش سرانه مطالعه در میان کودکان و نوجوانان است.

وی با بیان اینکه تقویت فرهنگ گفت‌وگو و استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان یکی دیگر از اهداف مهم این باشگاه‌ها است، گفت: گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام یک کار گروهی، پیشرفت تحصیلی از راه برنامه‌ای سرگرم‌کننده میان کودکان و نوجوانان، کمک به تأسیس و تقویت کتابخانه‌های کوچک کلاسی، مهدکودکی، کانونی، آپارتمانی، محله‌ای، مسجدی، ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان و کمک به گسترش تبلیغ و معرفی کتاب از دیگر اهداف این باشگاه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به استقبال خوب شهرستان‌های استان در راه اندازی باشگاه‌های کتابخوانی، گفت: در استان گیلان ۱۰۴ باشگاه کتابخوانی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه شهرهای رشت و املش به ترتیب با ۲۹ و ۲۰ باشگاه بیشترین باشگاه‌های کتابخوان ثبت شده را دارند، اضافه کرد: فومن، لاهیجان، رضوانشهر، لنگرود، بندر انزلی، آستارا و آستانه نیز از دیگر شهرهایی هستند که باشگاه‌های کتابخوانی ثبت شده دارند.

فاضلی با تأکید بر اینکه در این طرح به دنبال همه گیر کردن کتابخوانی به ویژه در میان کودکان و نوجوانان هستیم، ادامه داد: وظیفه اصلی باشگاه‌های کتابخوانی، بسترسازی برای جذب کودکان و نوجوانان به کتاب و مطالعه با استفاده از روش‌هایی همانند معرفی کتاب، مطالعه گروهی، نقد و بررسی، مبادله کتاب، خلاصه‌نویسی کتاب و نامه به نویسندگان است.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی در سایه همه گیری کرونا، ادامه داد: امسال نیز استان گیلان در میان برگزیدگان نمایندگانی داشته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: از بین ۲۷ هزار باشگاه با ۴۵۰ هزار عضو که در ۱۹۶۰ شهر و روستا تشکیل شده، نامزدهای مرحله نهایی این برنامه از سوی هیئت داوران آن اعلام شدند.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان گیلان در بخش تسهیلگران منتخب، بخش فیلم و رابطان فعال استانی و شهرستانی افراد برگزیده و شایسته تقدیر داشته است، افزود: در بخش فیلم «آلدا تقی پور» از باشگاه کتابخورهای شیطان کوه شهرستان لاهیجان شایسته تقدیر شد.

فاضلی با اشاره به اینکه همچنین در بخش تسهیلگران منتخب نیز «امیر دلیر فومنی» از باشگاه بچه‌های کتاب شهر رشت نیز جز نفرات برگزیده این بخش انتخاب شد، افزود: در بخش دبیرخانه و رابطان فعال استانی و شهرستانی نیز زهره خالقی فرد از رشت به عنوان دومین نفر برگزیده انتخاب و معرفی شد.


11175759
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است