اجتماعی 10:22 - 25 فروردین 1400
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تولید و پخش مجموعه طنز آموزشی «شوخی شوخی» با همکاری این سازمان و شبکه سه سیما گفت: این مجموعه طنز با آموزش‌های غیر مستقیم و زبان زیبای طنز هرشب به مدت ۲۰ دقیقه میهمان خانه‌های مردم است.

توضیحات سازمان محیط زیست درباره یک برنامه تلویزیونی

به گزارش ایسنا ژیلا مهدی آقایی افزود: این مجموعه به دنبال اثربخشی لازم و همراهی مخاطبان مختلف با حفظ محیط زیست است و از ویژگی‌های بارز این مجموعه، عروسکی بودن آن است و این فضای بسیار خوبی برای طنز فراهم می کند و تلاش می‌کند تا درقالب آیتم‌های نمایشی به‌طور غیر مستقیم ذهن مخاطب را با مسائل مختلف محیط زیستی درگیر کند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: «شوخی شوخی» با معرفی شخصیت‌های محیط‌ زیستی از حیوانات، پیام‌های محیط زیستی ساده و کاربردی را که مردم می‌توانند با انجام آن‌ها در زندگی روزمره، درحفظ محیط زیست پیرامون شان اثر گذار باشند برای آنان بازگو می‌کند.

وی افزود: این برنامه عوامل محیط زیست انسانی، نمادهای محیط‌زیستی، گونه‌های جانوری و گیاهی درمعرض خطر انقراض، مناطق تحت مدیریت سازمان، تالاب‌ها و تنوع زیستی استان‌های کشور را به مخاطبان معرفی می‌کند و از اهمیت حفاظت از آن‌ها می‌گوید. این کار به معنای آگاهی‌رسانی در سطحی گسترده برای معرفی عوامل دخیل در محیط زیست و اهمیت حفاظت ازآن‌ها است.

به گفته آقایی، مجموعه «شوخی شوخی» برنامه‌ای مردمی و برای مردم است و مصرانه بر تاثیر آموزش غیر مستقیم بر حفظ محیط زیست و فرهنگسازی در این زمینه تاکید دارد.

 معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در فرآیندی مستمر و با تکرار آموزش‌های محیط زیستی و ارائه راهکارهای ساده و کاربردی، مشارکت حداکثری مردم در حفاظت از محیط زیست کشور را شاهد باشیم و بتوانیم قدم‌های موثری برای تحقق شعار ۸۰ میلیون محیط بان برای توسعه پایدار ایران برداریم.

وی با قدردانی از شبکه سه سیما برای پخش هرشبی و تخصیص ساعت پخش خوب برای این برنامه گفت: «شوخی شوخی» محمل مناسبی را برای جذب مخاطبان ایجاد کرده است. امید که بتوانیم تاثیر لازم را بر توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست درکشورمان بگذاریم.

مهدی آقایی در ادامه با بیان اینکه بخش عمده معضلات محیط زیستی ریشه در الگوی غیراصولی مصرف منابع و کالاها دارد و از این رو نوعی مشکل فرهنگی محسوب می‌شود، اظهارکرد: نیازمند عزم همگانی برای تقویت فرهنگ حفاظت از محیط زیست در سطح گسترده‌ای از مخاطبان هستیم.

وی تصریح کرد: محیط زیست براساس تکالیف قانونی خود، بهره‌مندی از ابزار آموزش برای حفاظت خردمندانه از محیط‌زیست را یکی از محورهای اصلی فعالیت های خود قرارداده است.

به گفته  معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، حفاظت از محیط زیست مقوله‌ای نیست که صرفاً مسئولیت مردمی یا دولتی باشد بلکه مقوله‌ای همگانی است و نیاز به مشارکت همه اقشار اجتماعی دارد. اهمیت این مشارکت به‌حدی است که از آن به عنوان یک مسئولیت اجتماعی بسیار مهم یاد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، آقایی با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست نیازمند مشارکت همه گروه‌ها و اقشار مختلف اجتماعی است، یاد آور شد: پیش نیاز اصلی توسعه مشارکت اجتماعی و سپردن این نقش به خود مردم، افزایش آگاهی و سرمایه‌گذاری برای توانمندسازی آن‌ها است. به‌طور قطع شهروند مسئولیت پذیر، مطالبه گر داشتن محیط زیستی سالم برای زندگی سالم خواهد بود.

انتهای پیام


11025069
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ در پاییز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس راهور فراجا از اعمال محدودیت‌های ترافیکی از روز چهارشنبه ۳۰ فروردین تا شنبه ۰۱ اردیبهشت ماه در جاده‌های شمالی کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است