گوناگون 11:38 - 26 تیر 1398
اگر شما هم جزو افرادی هستید که در دنیای دیجیتال مارکتینگ از مدل‌های نوین پیروی می‌کنید و ضرورت انتشار رپورتاژ آگهی را حس کرده‌اید، حتما برای نوشتن آن باید از اصول و قوانین مدرن نوشتاری و خبرنگاری بهره بگیرید.

۷ فاکتور ارزنده برای ایجاد حس زندگی در رپورتاژ آگهی

این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا باهدف کمک به کسب‌وکارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه‌شده است.

به گزارش ایسنا، یکی از نکاتی که در نوشتن رپورتاژ آگهی به بهتر دیده شدن آن کمک می‌کند، حس زنده‌بودن متن است. نگاهی به دنیای دیجیتالی اطراف خود بیندازید، ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که مملو از واژگان است. دلیل وجود این دنیای سراسر تکنولوژیکی، اشتراک‌گذاری محتوایی است که خلق می‌کنیم و آن را ارزشمند می‌دانیم. برای اینکه در کارتان حرفه‌ای شوید بهتر است توصیه‌های کارشناسان این حوزه را جدی بگیرید.

عشق بورزید

شاید در ابتدا وقتی این کلمه را می‌بینید، عجیب به نظر برسد؛ ولی اگر واقعاً نویسنده باشید، منظور ما را بهتر درک می‌کنید. هیچ جایگزین دیگری برای عشق در نویسندگی وجود ندارد.

نگرش تأثیرگذار داشته باشید

هرچند نوشتن برای دل خودتان یک هنر والا محسوب می‌شود و به روح شما زیبایی و جلا می‌دهد، ولی وقتی پای پول به میان می‌آید دست، فکر، دل و ذوق شما باید روی خواننده، شنونده یا بیننده تمرکز کند. نویسندگان حرفه‌ای همواره مخاطبان خود را با واژگان زیبا، سنجیده و روان راضی می‌کنند.

اعتمادبه‌نفس داشته باشید

وقتی از واژگان به‌درستی و در جایگاه مناسب استفاده کنید، اعتمادبه‌نفس لازم را به دست می‌آورید. این مهم میسر نخواهد شد، مگر با پژوهش، تمرین و داشتن دیدی متفاوت. اعتمادبه‌نفس حاصل ساعت‌ها تمرین و فعالیت است.

تمرین کنید

شاید بسیاری از شما تصور کنید که تنها با داشتن قلم خوب و یک ایده منسجم، در نوشتن رپورتاژ آگهی حرفه‌ای می‌شوید. نویسندگان بزرگ مانند آهنگرانی هستند که واژه‌ها زیر قدرت قلم آن‌ها و حرارت ذهنشان، تاب نیاورده و برده آن‌ها می‌شوند. به‌علاوه، آن‌ها با قدرت تمام برنامه‌ریزی می‌کنند. آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که از دریای اطلاعات موجود در اطراف خود چگونه بهترین استفاده را کنند تا مخاطبان خود را از یک علاقه‌مند ساده به یک مشتری وفادار تبدیل کنند. یک متن منسجم و راهبردی تنها با تمرین فراوان حاصل می‌شود.

انضباط داشته باشید

شاید دست‌به‌قلمتان خوب بوده و فرد خردمندی باشید، ولی وقتی‌که مقدار کافی از زمانتان را به صندلی اتاق کارتان اختصاص ندهید، نمی‌توانید به‌جایی که می‌خواهید برسید. خوشبختانه انضباط تا حد زیادی مجموعه‌ای از عادت‌هایی است که می‌توانید آن‌ها را در نهان خود تقویت کرده و رشد بدهید. سعی کنید محیط کاری خود را مناسب با علایق خود طراحی نموده و از نویسندگان بزرگ الهام و انگیزه بگیرید.

حمایت یکدیگر را فراموش نکنید

یکی از خوبی‌ها یا بدی‌های زندگی نویسندگان این است که مسیری که در آن قدم می‌گذارند، مختص خودشان است. هیچ‌کسی به شما مسیری نشان نخواهد داد، هیچ تابلویی در سر راه خود نمی‌بینید، هیچ مرز مشخصی برای فعالیت‌های روزانه شما وجود ندارد و هیچ‌کسی زمان و مکان را برای شما مشخص نمی‌کند.

یکی از جالب‌ترین اتفاقات در زندگی شما می‌تواند اجتماعات کوچک نویسندگان دوست‌داشتنی باشد. این افراد جزو بانمک‌ترین، باهوش‌ترین و گاهاً دمدمی‌ترین افرادی هستند که در عمر خود دیده‌اید.

اداره بازرگانی ایسنا با تکیه بر ۲۰ سال سابقه حرفه‌ای رسانه‌ای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسب‌وکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.

فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند به‌منظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپورتاژ آگهی در ایسنا با شماره‌های ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.

انتهای رپرتاژ خبری


10180119
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است