بین‌الملل 11:17 - 05 بهمن 1395
نیروهای یمنی شب گذشته یک پایگاه نظامی وابسته به ائتلاف سعودی و دولت مستعفی یمن را در باب المندب هدف حمله موشکی قرار دادند.

اصابت موشک بالستیک یمن به مواضع شبه‏‌نظامیان در باب‌المندب/۳۰۰ حمله هوایی عربستان به منطقه «المخا» تعز

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی از اوایل فروردین 1394 به‌ بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، این کشور عربی فقیر را هزاران بار هدف حملا هوایی خود قرار داده است.

سعودی‌ها در استمرار جنایات و حملات خود که زمینه‌ را برای گسترش قلمروی القاعده و داعش ایجاد کرده است به دفعات مدارس، بیمارستان‌ها، مناطق مسکونی، بازارها و زیربناهای این کشور را بمباران کرده‌اند.

نیروهای یمنی متشکل از ارتش یمن و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله نیز دست بسته عمل نکردند و با واکنش‌های انتقام جویانه، مواضع نظامی عربستان را بارها هدف انواع حملات موشکی و زمینی خود قرار دادند.

انهدام پایگاه شبه‏‌نظامیان وابسته به عربستان در باب المندب

یگان موشکی ارتش یمن شب گذشته یک فروند موشک بالستیک-که نوع آن مشخص نشده است- به محل تجمع شبه نظامیان وابسته به عربستان و دولت مستعفی یمن در باب المندب شلیک کرد.

یک منبع نظامی ارتش یمن به شبکه خبری المسیره گفته که ساعت 22 دوشنبه شب به وقت محلی این موشک دقیقا به هدف مورد نظر اصابت کرد و در پی آن انفجارهای بزرگی در داخل پادگان الغزاه در باب المندب رخ داده است.

المسیره گزارش داد که در پی اصابت موشک بالستیک به پادگان الغزاه، چندین آمبولانس به سمت محل حادثه حرکت کردند تا کشته و زخمی ها را منتقل کنند.

کشته و زخمی شدن 18 «مزدور» سعودی در منطقه «الصلو» تعز

ارتش یمن و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله شب گذشته محل تجمع شبه نظامیان وابسته به عربستان مستقر در پایگاه «الشبکه» واقع در منطقه الصلو در تعز را هدف قرار دادند که در پی آن چهار نفر کشته و 14 نفر زخمی شدند.

یگان توپخانه ای ارتش یمن و انصارالله شب گذشته همچنین محل تجمع عناصر «مزدور» در منطقه المضابی در تعز را هدف قرار داده است.

خنثی شدن عملیات حمله به سواحل غربی استان تعز

یک منبع نظامی یمن به المسیره گفته که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی موفق شدند مانع حملات متوالی عناصر شبه نظامی را که 48 ساعت به طول انجامید، شوند. این حملات به سمت روستاهای الجدید و الکدحه در جنوب غربی استان تعز صورت گرفت.

ارتش یمن و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله همچنین کشتی ها و قایق های جنگی ائتلاف سعودی را با شلیک چندین موشک منهدم کردند و هواپیماهای آپاچی عربستان را هدف قرار دادند.

300 حمله هوایی ائتلاف سعودی به منطقه «المخا» در تعز

حملات زمینی عناصر شبه نظامی وابسته به دولت مستعفی یمن معمولا با پوشش هوایی ائتلاف سعودی همراه است.

منابع یمنی می گویند که ائتلاف سعودی طی 48 ساعت گذشته بیش از 300 بار به منطقه المخا و روستاهای الجدید و الکدحه و روستاهای مجاور آن حمله هوایی کردند و همزمان با کشتی ها جنگی این منطقه و روستاها را هدف قرار می دادند.

کشته شدن 10 یمنی در منطقه «مران» صعده

جنگنده‌های سعودی روز دوشنبه منطقه «مران» در استان صعده را بمباران کردند که در پی آن 10 نفر از شهروندان یمنی کشته شدند.

شبکه المسیره گزارش داد که جنگنده های عربستان روز گذشته دو خودروی شهروندان یمنی در منطقه مران را هدف قرار دادند که در پی آن 10 نفر از جمله یک زن کشته شدند.

این جنایت جدید پس از جنایت سه شنبه گذشته عربستان در منطقه مران صورت گرفت که در آن هفت نفر از شهروندان یمنی در منطقه مران در منطقه حیدان استان صعده کشته شده بودند.


8707364
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به گزارش یک رسانه عبری، رژیم صهیونیستی قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگی ناریشکین در سفر به پیونگ یانگ با وزیر امنیت کره شمالی دیدار و در مورد مسائل امنیت منطقه ای گفتگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر رسانه‌ای دولت غزه از جنایات جدید رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفا پرده برداشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را مقصر ایجاد بحران انسانی در غزه دانست و تصریح کرد که تحمیل قحطی در این باریکه جنایت جنگی محسوب می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۸۰ سرباز اوکراینی را کشته و ۱۳۱ پهپاد آن را ساقط کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمیت هالیوی در یک گزارش به پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد از زمان آغاز جنگ پس از هفتم اکتبر، جنبش حماس ده دستاورد محقق کرده است، در حالی که این رژیم فقط یک دستاورد داشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بزرگترین شرکت آب و فاضلاب انگلیس موسوم به «تمز واتر» در پی انصراف سهام‌دارانش برای تزریق ۵۰۰ میلیون پوند کمک اضطراری برای نجات این شرکت، با خطر ورشکستگی روبه‌روست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر از هفتم اکتبر تا کنون خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر از هفتم اکتبر تا کنون خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که اوکراین محدودیت زیادی درباره پوشش رسانه‌ای جنگ اعمال می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است