اجتماعی 13:22 - 09 اسفند 1399

اجرای ۶۰ هزار طرح اشتغال محور در سال جاری

به گزارش خبرگزاری مهر، نعمت الله رضایی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: اصل فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه اشتغال‌زایی هست و در سال‌جاری ۶۰ هزار طرح اشتغال‌محور داشتیم که این ۶۰ هزار طرح مشتمل بر ۱۸۰ هزار اشتغال هست.

وی گفت: مردم بیشتر با فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آشنا هستند و این ستاد فعالیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف با برند برکت مطرح می‌کند.

بنیاد برکت یکی از زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هست که در ۳ حوزه مختلف توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، اشتغال‌زایی و فعالیت‌های زیربنایی و عمرانی کار می‌کند و حوزه‌های خاص دیگر مثل دارو در هلدینگ دارویی برکت مطرح می‌شود که عنوان برکت دارند اما زیرمجموعه بنیاد برکت نیستند و فعالیت‌هایی که توسط بنیاد برکت به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام انجام می‌شود، در ۳ حوزه مشخص هست.

رضایی اظهار داشت: فعالیت‌های بنیاد برکت دانش‌محور و فناور پایه است و هیچ فعالیتی در بنیاد برکت خارج از مطالعات اولیه انجام نخواهد شد. در برخی از فعالیت‌ها به دلیل اقتضای وجودی و اهمیتشان مثل زلزله و سیل باید سریع وارد عمل شد که برای این مسائل از قبل پیش‌بینی‌های لازم شده است. کشور به ۹ منطقه برای اقدامات فوریتی تقسیم شده است و اصل فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه اشتغال‌زایی هست که در سال‌جاری ۶۰ هزار طرح اشتغال‌محور داشتیم و این ۶۰ هزار طرح مشتمل بر ۱۸۰ هزار اشتغال هست و بنیاد برکت هیچ حرکتی را خارج از قوانین مصوب انجام نمی‌دهد.

وی افزود: در قانون برنامه پنج و ششم بحث‌های مشخصی در نظر گرفته شده است. در ماده ۲۵ و ۲۶ قانون برنامه ششم مشخص شده است که یک‌میلیون و ۹۱۴ هزار شغل در مناطق روستایی باید ایجاد شود و در نتیجه سالانه باید ۳۸۲ هزار ۸۰۰ شغل در مناطق روستایی و محروم ایجاد کنیم. با توجه به فعالیت‌های بنیاد برکت و مطالعات در نقاط هدف، ۶۰ هزار طرح در مناطق روستایی و در ۲۷۵ شهرستان و ۷ هزار ۵۰۰ روستا اجرا شد که ۱۸۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم پدید آمد و ۵۰ درصد هدف برنامه برای یک سال انجام شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع بنیاد برکت در خصوص فعالیت‌های زیربنایی بنیاد گفت: بنیاد برکت پیرامون مدرسه‌سازی، بیمارستان، مراکز سلامت و خانه‌سازی کار می‌کند که در زمان ساخت مدرسه و جاده با وزارتخانه‌ها هماهنگ خواهیم بود. تا به این لحظه قرارداد دو هزار مدرسه بسته شده است و ۱۴۰۰ مدرسه تحویل شده است. در خصوص مراکز بهداشت و درمانی نیز ۲۴۶ مرکز قرارداد بسته شده است و۱۷۰ مرکز تحویل نهادهای بهداشتی شده است. کار ما در چارچوب قوانین، قواعد و نیازهای مناطق صورت می‌گیرد و خارج از نیاز مناطق مصوب اقدامی انجام نمی‌شود.

رضایی تأکید کرد: مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حوزه فرهنگی و مذهبی متناسب با نیازهای کشور فعال هست و پیرامون تأمین لوازم‌التحریر، تبلت و تهیه جهیزیه وارد عمل شده‌ایم. بحث کولبران یک آسیب اجتماعی جدی بود که در سطح کشور مطرح می‌شد و مردم مظلوم مناطق مرزی کولبری می‌کردند که با اجرای ۳۵۰۰ طرح کولبری، به این مناطق کمک کردیم. در برنامه سال آتی نیز ۵ هزار طرح در ۳ استان مرزی خواهیم داشت و متناسب به نیازهای کشور به همه نهادها و دولت کمک خواهیم کرد.

وی افزود: از زمان درگیری کشور با کرونا وارد عمل شده‌ایم و اولین گام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه تأمین ماسک بود که با راه‌اندازی کارخانجات متعدد و طرح‌های اشتغال‌محور خانگی ساماندهی شد و ماسک را به مسیر واقعی رساندیم و قیمت ماسک در کشور به شدت کاهش یافت. در همین راستا بسته‌های بهداشتی تولید ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سراسر کشور توزیع شد و ۱۵ بیمارستان توسط بنیاد برکت ساخته شده است که ۱۱ بیمارستان به بهره‌برداری رسیده است و عمده این‌ها امکانات در اختیار بیماران کرونایی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع بنیاد برکت خاطرنشان کرد: از سال گذشته بحث بیمه منازل مسکونی و روستایی را همراه با استانداری‌ها در دستور کار داشتیم که در ۱۶ استان، یک‌میلیون و ۵۰ هزار منزل مسکونی و روستایی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. در استان کهگیلویه و بویراحمد در زمان زلزله سی‌سخت ما ۳۹ هزار واحد مسکونی را تحت پوشش بیمه قراردادیم. ۵۲ روستایی تحت تأثیر زلزله قرار داشتند و ۵ هزار و ۷۹۱ منزل مسکونی بیمه شدند و هر منزل حداقل ۲۰ میلیون تومان از طریق بیمه بهره‌مند خواهد شد.

رضایی اظهار داشت: در ساعت‌های اولیه وقوع زلزله از نزدیک‌ترین منطقه مربوطه وارد عمل شدیم و در سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به این استان بیش از ۱۰۰ کانکس تحویل داده شد و آشپزخانه سیار در منطقه راه‌اندازی کردیم. برای ساخت منازل مسکونی نیز علاوه بر بحث بیمه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با همکاری بنیاد مسکن برای منازل تخریب شده، ۱۰ میلیون کمک بلاعوض به خانه‌های تخریب شده مشخص کردیم و خانه‌هایی که نیازمند بازسازی هستند نیز ۲ میلیون تومان کمک بلاعوض گرفتند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع بنیاد برکت در پایان گفت: بنیاد برکت به سراغ مردم می‌رود و شبکه ۲۴۱ هزارنفری کشوری ایجاد کرده‌ایم که ارتباط با مردم داریم. در همان ۷ هزار ۵۰۰ روستایی برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید در زمینه‌های موردنظر وارد عمل شده‌ایم و امیدوارم در سال ۱۴۰۰ به ۱۰ هزار روستا برسیم و بیش از ۳۰ هزار تن گوشت قرمز به واسطه طرح‌های ما تولید شد. با توجه به حضور ما در منطقه و شناسایی ضرورت‌ها بنیاد اقدامات لازم را انجام می‌دهد و مردم برای شناخت و مشارکت در امور بنیاد می‌توانند به سایت بنیاد برکت به آدرس barakatfoundation.com مراجعه کنند.


10968907
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت (۱۰ فروردین) در وضعیت پاک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است