استانی 14:46 - 30 مهر 1398
عضو فراکسیون امید:
عضو فراکسیون امید و نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه معتقد است که سیستم پرداخت حقوق در کشورمان یکی از ناعادلانه‌ترین سیستم‌های پرداخت در بین کشورها است.

سیستم پرداخت حقوق در ایران  از ناعادلانه‌ترین سیستم‌هاست/ مجلس چتر نظارتش را گسترده‌تر کند

به گزارش ایسنا-احمد همتی در شورای استاندارد استان که با حضور معاون سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور در سمنان برگزار شد اظهار کرد: قوای سه‌گانه باید با ورود به این بخش سیستم پرداخت‌ها را عادلانه‌تر کنند.

وی فقدان عدالت را عاملی موثر در خروج  جامعه از اعتدال ارزیابی و خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس بر استانداردسازی سیتم پرداخت حقوق اصرار دارند و انتظار می‌رود دولت و قوه قضاییه نیز همراهی کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه جامعه ما به شدت نیازمند عادلانه‌کردن پرداخت‌ها است ادامه داد: تصحیح این سیستم می‌تواند بهبود شرایط اجتماعی کمک کند.

وی با بیان اینکه اساس خلقت بر مبنای استانداردسازی است افزود: عدم رعایت استانداردها یکی از جدی‌ترین مشکلات در جامعه امروز ما است.

وی با بیان اینکه ما چه در زمینه برنامه‌ریزی و چه در اجرا و روابط بین فردی و اجتماعی نیازمند استانداردسازی هستیم گفت: استانداردسازی‌ها ابتدا باید از رفتار، سخنرانی‌ها  روابط اجتماعی آغاز شود و زمانی که در این بخش‌ها از استاندارد لازم برخوردار باشیم آنگاه در زمینه‌های تولیدی نیز فرهنگ استانداردسازی به سهولت جاری و ساری خواهد شد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه با اشاره به برخی آیات قرآن کریم و تطابق معنوی آنها با رویکردهای استانداردسازی گفت: جدای از معنای تخصصی و علمی استاندارد، به نظرمی‌رسد اگر جامعه و سیستمی "نامیزان" باشد متعاقب آن افراد "نامیزان" خواهند بود و همین نامیزانی خود را روابط بین افراد، اظهارنظرها و در آخر در تولید و عملکرد افراد نشان می‌دهد.

دکتر همتی توجه به قانون و عدالت را از عوامل موثر در استانداردسازی جامعه خواند و اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد موثر باید بعد نظارتی خود را گسترده‌تر کند.

وی از ثبات به عنوان دیگر مولفه ضروری برای استانداردسازی نام برد و افزود: تنها در یک فضای با ثبات است که می‌تواند به تحقق عدالت و اجرای قانون چشم امید داشت. خوشبختانه جامعه ما امروز به درک درستی از اهمیت وجود این ثبات رسیدندو از همین رو جامعه ما در حال حرکت و روند رو به رشدی در این بخش‌ها است.

انتهای پیام


10273123
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است