اجتماعی 13:04 - 03 مهر 1397
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تاکید کرد
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم تسریع در روند هوشمندسازی صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی تاکید کرد.

لزوم هوشمندسازی صدور پروانه‌ها و گواهی‌های ساختمانی

به گزارش ایسنا، محمد سالاری در هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود بر لزوم تسریع هوشمندسازی ارائه خدمات و صدور پروانه‌های ساختمانی تاکید کرد و افزود: ارائه خدمات صدور پروانه و گواهی‌ها در شهرداری تهران علی‌رغم بسترسازی‌های قابل توجهی که در حوزه هوشمندسازی انجام شده، اکنون در بحرانی‌ترین وضعیت خود قرار دارد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته شورای شهر به درستی تصمیم گرفت تا ارائه خدمات حوزه شهرسازی به بخش خصوصی برون‌سپاری شود. بر این اساس قرار بود با ایجاد دفاتر الکترونیک شهر، حوزه شهرسازی مناطق تاسیس و صرفا ستادی در آنجا مستقر شود چرا که هم ۹۰ درصد مراجعات مردمی به شهرداری مربوط به حوزه شهرسازی بود و هم بیشترین نارضایتی مردم در این حوزه بود.

وی ادامه داد: مقرر شد ارائه خدمات حوزه شهرسازی و معماری در یک فرآیند رقابتی به بخش خصوصی واگذار شود اما امروز شاهدیم علی‌رغم وجود دفاتر ۱۲۲ گانه نه تنها مراجعات به شهرسازی‌های مناطق کاهش نیافته بلکه مردم باید هم به دفاتر مراجعه کنند و هم به شهرسازی‌های مناطق و ارائه خدمات به صورت موازی توسط بخش خصوصی و شهرداری در حال انجام است.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به طولانی بودن صدور پروانه تاکید کرد: در حال حاضر صدور پروانه و گواهی‌ها بیش از ۶ ماه و بعضا تا یک سال به طول می‌انجامد و این وضعیت وخیمی است لذا درخواست دارم شهرداری تهران با صدور بخشنامه این موضوع به معاونت شهرسازی و معماری ابلاغ کند و در صورتی که امکان این کار وجود ندارد ما در شورای شهر طرحی را در این خصوص ارائه دهیم تا موضوع هوشمندسازی کامل فرآیند صدور پروانه که شفاف‌سازی و کاهش فساد و رانت را در پی دارد، عملیاتی شود.

سالاری با انتقاد از تصمیم‌گیری‌های متخلفانه شوراهای معماری خطاب به شهردار تهران گفت: برخی از مناطق طی دو ماه گذشته بعضا ۲۰ تا ۴۰ اضافه طبقه ارائه داده‌اند در حالی که اکنون در مدیریت شهری اصلاح‌طلب دیگر نباید شاهد تصمیمات متخلفانه و خارج از ضوابط طرح تفصیلی باشیم.

انتهای پیام


9918747
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها انتقاد کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه‌های تاکسی، گفت: افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دادستان تهران گفت: میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون از اهمیت نقش آموزش و پرورش در تقویت فرهنگ جوانی جمعیت بین کودک و نوجوانمان گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال در مصلی برگزار خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل انتظامی کشور می‌گوید که با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال در مصلی برگزار خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفتم اردیبهشت ماه، برگزاری رویداد
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: امسال ۵۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های شهری اورهال خواهند شد و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس نیز در خطوطی که مسافران کمی دارند، به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است