استانی 14:53 - 28 مهر 1396
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی:
ارومیه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از تصویب بافت تاریخی چهارشهر استان خبر داد.

بافت تاریخی ۴ شهر ارومیه تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل جباری ظهر جمعه در بازدید از آثار تاریخی در دست مرمت سلماس با بیان اینکه بافت تاریخی شهرهای ارومیه، خوی، ماکو و تکاب تصویب شده است افزود: با توجه به طرح شطرنجی سلماس می توان بافت تاریخی آن را تصویب کرده و تعدادی از ابنیه موجود در شهر را حفاظت کرد.

وی با اشاره به قدمت تاریخی شهرستان سلماس افزود: وجود آثار تاریخی مانند تپه اهرنجان، حکاکی های خان تختی و حمام شیخ سلماس و کلیسا های موجود در این شهرستان حکایت از تاریخ بلند منطقه است که باید در حفظ و نگهداری این آثار ارزشمند همکاری کنیم.

جباری ادامه داد: حمام شیخ سلماس امکان تبدیل به موزه های مردم شناسی و باستان شناسی را داشته و می توان تپه تاریخی و ارزشمند اهرنجان را نیز به پارک اثر زیبایی  تبدیل کرد که در هر دو مورد شهرداری سلماس می تواند کمک های شایانی انجام دهد .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: با توجه به گستردگی امورات حوزه های مختلف باید انجمن های میراث فرهنگی فعال تر شده و حتی در روستاها نیز از همکاری این انجمن ها می توان برای حفاظت از آثار تاریخی بهره برد.

جباری با اشاره به حمایت از سرمایه گذاری در بخش گردشگری تاکید کرد: این اداره کل آمادگی دارد تا از سرمایه گذارانی که علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش گردشگری باشند حمایت کرده و روند سرمایه گذاری را برای آنها تسهیل کند.

وی همچنین رونق صنعت گردشگری در سلماس را از اولویت های کاری این اداره کل عنوان کرد و اظهارداشت: یکی از کارهای اساسی برای جذب هرچه بیشتر گردشگران، مرمت و ساماندهی آثار و ابنیه تاریخی است.

جباری اضافه کرد: این اداره کل با استفاده از اعتبارات سال ۹۵، حدود ۵۰ بنای تاریخی را در نقاط مختلف استان با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی، تملک یا مطالعه کرده  و یا در دست مرمت قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: شهرستان سلماس با توجه به وجود آثار و ابنیه تاریخی شاخص، ازجمله هدف گذاریهای ما بوده است و تعدادی از ابنیه تاریخی آن بصورت ویژه در دست مرمت و ساماندهی است.

جباری با اشاره به اینکه اقدامات مرمتی و حفاظتی را برای اثر تاریخی کلیسای هفتوان شروع شده است اظهارد اشت: در نظر داریم محوطه این کلیسا را به موزه سنگ تبدیل کنیم .


9487897
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است