اجتماعی 16:37 - 05 بهمن 1398

درخشش بنیاد برکت در حوزه دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تجهیز فرزانه از شرکت‌های مشارکتی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام را به عنوان یکی از ۱۰ شرکت دانش بنیان برتر کشور معرفی کرد.

این شرکت مشارکتی بنیاد برکت که در منطقه کمتر توسعه یافته شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری واقع است، در تولید انواع شبیه سازهای آزمایشگاهی فعالیت دارد.

این شرکت همچنین با حضور در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران (ایران ساخت) که آذرماه امسال توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، موفق به عقد قرارداد ۷۰ میلیارد ریالی در حوزه تولید شبیه سازهای آزمایشگاهی (شبیه ساز تراشکاری و شبیه ساز آزمایشگاه مکانیک) با دانشگاه پیام نور شده است.

بر اساس این گزارش، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام سال‌هاست در قالب مدل اقتصادی اشتغال‌زایی بنگاه‌محور، ایجاد فرصت‌های شغلی و محرومیت‌زدایی از طریق مشارکت و توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی را دنبال می‌کند.

در همین راستا، بنیاد برکت از سال ۱۳۹۶ اقدام به مشارکت با شرکت دانش بنیان تجهیز فرزانه به عنوان یکی از واحدهای صنعتی فعال در تولید انواع شبیه سازهای آزمایشگاهی کرده است. میزان سرمایه آورده بنیاد برکت به این واحد صنعتی، نزدیک به ۲۶ میلیارد ریال و با سهم ۴۵ درصدی است.

این شرکت دانش بنیان تولیدکننده انواع شبیه سازهای آزمایشگاهی که در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد، ظرفیت تولید سالانه ۲۴ و ۶۴۰ عدد محصول آزمایشگاهی را دارد. این واحد صنعتی که از سال ۱۳۹۱ شروع به فعالیت کرده، پیش از مشارکت با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام زیر ظرفیت تولید مشغول به کار بوده است.

فعالیت‌های این واحد صنعتی پس از مشارکت با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام سبب ایجاد اشتغال برای ۴۳ نفر شده است. همچنین فرصت‌های کسب و کار برای ۱۷۰ نفر نیز به شکل غیرمستقیم فراهم شده است.

گفتنی است، مدل اشتغال‌زایی بنگاه‌محور یکی از روش‌های بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم است که در این مدل، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی از طریق مشارکت و توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی دنبال می‌شود.

همچنین از آن جایی که بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به هیچ عنوان تصدی‌گری را دنبال نمی‌کند، مدیریت اجرای مدل اشتغال‌زایی بنگاه‌محور نیز به مانند سایر مدل‌های اشتغال‌زایی، با خود مردم و فعالان اقتصادی است و به همین دلیل، بنیاد برکت از مجموع ۳۴۵ شرکتی که با آن‌ها مشارکت داشته، از ۲۳۵ شرکت خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.


10361576
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون قوه قضاییه گفت: تعدادی از پرونده‌های تخلفات انتخاباتی به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور دستاورد‌های پلیس در مبارزه با انواع جرائم سازمان یافته و شبکه‌ای را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ۴ پسر شرور که به اتهام آزار و اذیت دو دختر دانش‌آموز محاکمه شده بودند به اعدام و حبس محکوم شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۵ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۵ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد زندانی که برای رهایی از مجازات قصاص باید دیه میلیاردی پرداخت می‌کرد، با تشکیل باندی در زندان، سناریوی کلاهبرداری با ارسال پیامک اشتباهی بانکی را طراحی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: بر اساس گزارش بانک جهانی میزان کل تولید پسماند عادی در جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۴۰/۳ میلیارد تن افزایش یابد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: امسال توجه جدی تری به مسئله مسکن کارگری با همکاری کارفرمایان خواهیم داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا اعلام کرد که گزارش‌های خبری در خصوص شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاه استقلال صحت ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر خبرداد. 

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است