استانی 13:19 - 08 فروردین 1396
مدیرکل راه آهن جنوب شرق:
زاهدان - مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: موزه راه آهن برای اولین بار در کشور در ایستگاه زاهدان ایجاد شد.

موزه راه آهن برای اولین بار در کشور در ایستگاه زاهدان ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن جنوب شرق، مجید ارجونی اظهار داشت: با عنایت به اینکه راه آهن سیستان و بلوچستان ادامه راه آهن هندوستان به شمار می رود و از سال ۱۹۱۶ میلادی ساخت خط ریلی آن آغاز شده آثار تاریخی به جا مانده از صده گذشته جاذبه های گردشگری بسیاری را در این ایستگاه ایجاد کرده است.

وی افزود: در آستانه سال نو با رونمایی از جرثقیل حمل ذغال سنگ با قدمت ۱۳۵سال در میدان ورودی ایستگاه زاهدان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان گامی برای معرفی این ظرفیت ها برداشته  شد.

وی گفت: آثاری مانند باسکول وزن بار مسافر با قدمت ۷۷ سال، روغن دان پیستون های دیزل با قدمت ۱۰۰ سال، زونکن پاکستانی به همراه اسناد با قدمت ۱۰۰ سال، انواع آچار و مهر راه آهن با قدمت ۱۰۰ سال، چراغ های فانوسی مورد استفاده سر سوزن ها و سه نما با قدمت ۱۰۰ سال، میخ تراوری و چند اثر به جای مانده دیگر در موزه ایستگاه زاهدان موجود است.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق ادامه داد: ایستگاه راه آهن میرجاوه با بدنه و سقف چوبی با قدمت ۱۰۰ ساله یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این منطقه است.

وی افزود: خانه روسای پاکستانی با قدمت ۱۰۰ سال با سبک معماری پاکستانی، لوله های شستشوی قطارها و منبع آب با قدمت ۱۰۰ ساله از دیگر جاذبه های گردشگری راه آهن جنوب شرق در سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: با اینکه پروژه ساخت ادامه راه آهن هندوستان در سال ۱۹۱۸ میلادی به اتمام رسیده اما برخی آثار دارای قدمتی بالغ بر ۱۳۵ سال است.

ارجونی تصریح کرد: با گسترش فضای اداره کل راه آهن جنوب شرق فضاهایی از این قبیل نیز افزایش خواهد یافت.


8953498
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است