استانی 13:26 - 04 بهمن 1397
نماینده ولی فقیه در کردستان:
نماینده ولی فقیه در استان کردستان، بیکاری را یکی از مهمترین علل افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها دانست و گفت: معضلاتی همچون اعتیاد، فقر و وقوع بسیاری از جرائم همگی ریشه در بیکاری دارند.

بیکاری از مهمترین علل افزایش جمعیت کیفری زندان‌هاست

به گزارش ایسنا، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی در دیدار با اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان اظهار کرد: اولین مرحله در اصلاح زندانیان باید ایجاد تغییرات اساسی در طرز تفکر و نگرش آنان باشد زیرا تا مادامی که دیدگاه آنان نسب به مسائل اجتماعی تغییر پیدا نکند شاهد بازگشت مجدد آنان به زندان خواهیم بود.

وی، زندان را از نظر اسلام محل نگهداری افرادی دانست که حضورشان در جامعه خطرناک و جامعه را دچار ناامنی می کند و در این خصوص گفت: مجازات حبس هزینه های مادی و معنوی فراوانی را بر دولت متحمل می‌کند که در این راستا باید در موارد ضروری از این نوع مجازات استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان، در حبس به سر بردن افرادی با جرائم مالی و همچنین افراد ناتوان از پرداخت مهریه را نگران کننده قلمداد کرد و گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها صرفا با اصلاح قوانین و همچنین همفکری و همراهی مسئولین قضائی و دست اندرکاران این امر محقق خواهد شد و چاره اندیشی در این خصوص ضروری است.

وی، بیکاری را یکی از مهمترین علل افزایش جمعیت کیفری زندان ها دانست و گفت: معضلاتی همچون اعتیاد، فقر و وقوع بسیاری از جرائم همگی ریشه در بیکاری دارند که امیدواریم دست اندرکاران با توسعه اشتغال در جامعه ضمن کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی، جمعیت کیفری زندان‌ها را نیز به حداقل ممکن برسانند.

آیت الله حسینی شاهرودی کمک به آزادی زندانیان به نحوی که جامعه از حضور آنان دچار تضرر نشود را ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: فعالیت های اصلاحی و تربیتی در زندانها باید به گونه‌ای باشد تا زندانیان را وادار به تفکر کرده تا ضمن کسب مهارت های اساسی زندگی و سبک صحیح زندگی، پس از آزادی از زندان، زندگی سعادتمندانه‌ای را دنبال کنند.

وی با اشاره به آیه 32 از سوره مائده «و من احیاها فکانما احیاالناس جمیعا» اظهار کرد: باید زندان‌ها به محیطی انسان ساز تبدیل شوند چراکه بر اساس این آیه از قرآن کریم کمک به اصلاح یک فرد در جامعه حرکت در مسیر اصلاح کل جامعه بوده و این کار بسیار با ارزش است.

انتهای پیام


10037228
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است