علمی فناوری 16:44 - 26 تیر 1398
رئیس صندوق رفاه دانشجویان:
رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: هنوز از بانک اطلاعاتی مدون و دقیق در تجزیه و تحول حوزه زیست دانشجویی محروم هستیم چرا که هنوز نظام ثبت استاندارد در داده ها و اطلاعات حوزه های دانشجویی نداریم.

بانک اطلاعاتی دقیقی از زیست دانشجویی نداریم

به گزارش ایسنا، ناصر مطیعی پیش ازظهر چهارشنبه ۲۶ تیرماه در نخستین همایش ملی زندگی دانشجویی، فرصت ها و آسیب ها در دانشگاه بوعلی سینا، اظهار کرد: این همایش از ابعاد مختلف دارای اهمیت بسزایی است‌که نخستین بعد اهمیت به نفس همایش برمی گردد که برخواسته از الزام و ضرورت تغییر رویکردی است که در فرآیند سیاست گذاری در حوزه خدمات دانشجویی احساس می شود.

وی افزود: رویکرد سنتی چه در حوزه مدیریتی و چه در سیاستگذاری مبتنی بر آزمون و خطا و تصمیم گیری فردی و حدس و گمان هایی که ریشه در گذشته و آینده نداشته اند، دارد و شاید برخی از کاستی ها و آسیب ها در حوزه های مختلف از جمله سراهای دانشجویی برخواسته از رویکرد آزمون و خطایی باشد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویی ادامه داد: سیاستگذاری های ما زمانی می تواند از دست آزمون و خطاها خلاص شود که ضمن اینکه مبتنی بر نقاط ضعف و قوت تجربیات گذشته است، سازگار با شرایط متغیر و متحول پیشرو و عادی باشد و در عین حال واقعیت های روز را برتابد.

وی بااشاره به بعد دوم اهمیت همایش ادامه داد: یک نگرش سنتی به حوزه خدمات دانشجویی وجود داشت و به علت اینکه در دوره ای در آموزش عالی شاهد رشد بی رویه کمی در بحث آموزش عالی بودیم باعث شد که مدیران حوزه دانشجویی در صف و ستاد به افرادی که صرفا وظیفه تدارکات دارند، تنزل مقام پیدا کنند.

مطیعی با بیان اینکه باید از نگاه سنتی عبور کنیم، سرای دانشجویی مصادیق اکمل نظام و یک سیستم اجتماعی زنده و پویا است، افزود: اینکه سرای دانشجویی را صرفا مرکب از مجموعه ای از ابنیه و تجهیرات ببینیم ما را از همه ابعاد مهم نهاد اجتماعی غافل می کند چرا که اجزای این سیستم اجتماعی در تعامل با یکدیگر هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: کارشناسان و مجموعه ضوابط و مقررات و نحوه تعاملات را با مدیران دانشجویی سامان می دهد و زیرساخت های فیزیکی و ظرفیت های فنی و غیرفنی اجزای این سیستم هستند.

وی عنوان کرد: این سیستم اجتماعی یک سیستم بسته و ایزوله نیست و جزئی از سیستم کلان به نام جامعه است که هم از کلان سیستم تاثیر می پذیرد و هم برآن تاثیر می گذارد که این سیستم به علت ویژگی ها خود بازهم پیچیدگی های خود را دارد.

مطیعی تصریح کرد: پژوهش در زمینه ابعاد مختلف این سیستم اجتماعی یک ضرورت است و بدون توجه به این پیچیدگی ها امکان سامان اجتماعی مطلوب برای تحقق توسعه ملی و در مقیاس خاص اهداف توسعه عالی کشور بدون توجه به اینها امکان ناپذیر نیست.

وی بیان کرد: دوره دانشجویی یک دوره گذر از زندگی قبل از ورود به دانشگاه به دوره بعد از دانش آموختگی است و افراد در این دوره برای ورود به دوره ای با ریسک بالا و همراه با رقبای بسیار جدی آماده می شوند و این در حالیست که با ویژگی هایی که با خود از دوره قبل می اورند، بسیار آسیب پذیرند پس فرزندان ما اگر در خانه با محدودیت ها مواجه نشوند حتما در دوره های ریسک بالا دچار مخاطرات جدی خواهند شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه دوره دانشجویی دوره تربیت توانمندی ها و مهارت های زندگی بعد از دانش آموختگی است، عنوان کرد: دانشجویان باید مهارت های فردی و اجتماعی خود را در سراها مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجه آموزش و پژوهش در سراهای دانشجویی تکمیل و مدیریت می شود، تاکید کرد: باید برای داشتن سرای دانشجویی استاندارد و مطلوب تلاش کنیم و نحوه توزیع منابع کشور و دانشگاه در بین نیازهای مختلف مورد بازبینی قرار بگیرد.



انتهای پیام


10180515
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس فرآورده‌های آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات نظارتی سازمان غذا و دارو از خانم‌ها خواست در استفاده از رژ لب افراط نکنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش تامین زنجیره تامین داروی سازمان غذا و دارو گفت: متفورمین مصرفی بیماران مبتلا به دیابت، پرمصرف‌ترین داروی کشور در سال گذشته بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، گفت: فعالان مراکز نوآوری، عزم خود را برای تحول ساختاری و محتوایی جزم کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج «آزمون آموزگاری» روز دوشنبه (سوم اردیبهشت) اعلام شد و معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت، جهت فرآیند ارزیابی تکمیلی و گزینش از امروز (پنجم اردیبهشت) می‌توانند اقدام کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: عامل اول ابتلای افراد به بیماری‌های غیر واگیر، موضوع تغذیه است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در دنیایی که سرعت توسعه فناوری در حال افزایش است، هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) به عنوان نیرو‌های محرک برای نوآوری در بخش‌های مختلف ظاهر شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک گزارش تازه توضیح داده است که چگونه تغییرات آب و هوایی بر زندگی متولدین ۲۰۲۴ تأثیر می‌گذارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تحقیقات جدید نشان داده است که هوش مصنوعی آموزش‌دیده بر روی داده‌های ساده ضربان قلب می‌تواند یک دوره از شایع‌ترین اختلالات ریتم قلب که فیبریلاسیون دهلیزی نامیده می‌شود را ۳۰ دقیقه قبل از وقوع پیش‌بینی کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مهندس سابق ناسا نوعی موتور را برای موشک ابداع کرده است که به سوخت نیاز ندارد و می‌تواند به اکتشافات فضایی انسان کمک کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در ایکس اعلام کرد با 6هزار ماهواره در مدار زمین، شواهدی از وجود بیگانگان ندیده‌ایم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است