استانی 13:57 - 30 مهر 1398
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در همایش شوق خدمت:
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت:  شما خادمان جزو برگزیدگان و افرادی هستید که امام رضا(ع) به شما توجه ویژه‌ای دارد و فرصت خاصی مهیا کرده تا در سیل معنویت قرار گیرید.

امام‌رضا(ع)به خادمان زائران خود توجه ویژه‌ای دارد 

به گزارش ایسنا، احسان اصولی امروز در همایش شوق خدمت که در تالار شهر مشهد، برگزار شد، اظهار کرد: همه افرادی که در شهر مشهد ساکن هستیم و افتخار مجاورت بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) را داریم، در طول سال بر خوان نعمت نشستیم و برکات معنوی و مادی بی‌شماری را که از این سفره برپاشده، برداشت می‌کنیم.

وی بیان کرد: در طول سال در چند مناسبت عاشقان و دلدادگان به اهل بیت به ویژه علاقه‌مندان و شیعیان حضرت رضا(ع) به طور ویژه و خاص به مشهد مشرف می‌شوند و شهر ما را متبرک به نور خود کرده و توفیق بیشتری را ایجاد می‌کنند. ایام میلاد امام رضا(ع)، ایام نوروز و طول تابستان از جمله این ایام است اما یک مناسبت، ویژگی و شرایط و حس و حال خاص و متفاوتی دارد و آن نیز ایام پایانی ماه صفر و ایام منتهی به روز شهادت امام رضا(ع) است. این اوج عشق و علاقه و حضور بوده و برای ما خدمت را در طول سال مهیا می‌کند.

اصولی خطاب به خادمان  افتخاری زائران پیاده امام رضا، گفت: شما خادمان هر روز به زائر امام رضا(ع) خدمت می‌کنید، اما این ایام ویژگی و حس و حال خاصی دارد و این حس و حال خاص همیشه از دوران کودکی برای ما باقی مانده و می‌دانیم این ایام، ایام ویژه‌ای است. بخش عمده‌ای از زائرانی که به شهر می‌آیند، به شکل معمول مشرف می‌شوند، اما سال‌هاست عده‌ای به شوق زیارت به شکل پیاده به مشهد می‌آیند و این هموار کردن رنج سفر بر خود و طی کردن طول مسیر محل سکونت تا بارگاه منور رضوی، ویژگی خاصی به این پیاده‌روی می‌دهد.



رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد، افزود: زائر با زائر برای ما فرقی ندارد، همه زائر امام رضا(ع) هستند، اما زائری که طی طریق کرده، رنج مسیر را بر خود هموار می‌کند و خود را در این ایام به مشهد می‌رساند. در طول مسیر، پردازشی روی او اتفاق افتاده و خلوصی شکل می‌گیرد، انتظار و خلوت با خود از این زائر ویژگی‌هایی می‌سازد که برای ما خادمان خدمت به این زائر توفیق مضاعفی است. این اتفاق سالی یک بار رخ می‌دهد و مانند اقیانوسی از معنویت و برکت است که هر کس به قدر و توان خود تلاش می‌کند در این ایام از این سیل معنویت و شوق در شهر برداشت کند.



وی خطاب به خادمان افتخاری زائران پیاده امام‌رضا(ع)، گفت: شما خادمان جزو برگزیدگان و افرادی هستید که امام‌رضا(ع) به شما توجه ویژه‌ای دارد و فرصت خاصی مهیا کرده تا در سیل معنویت قرار گیرید و برداشت مطلوب و مطبوع کنید. در ایامی که خدمت می‌کنید بسیار پیش می‌آید حسی به وجود آید و اتصالی برقرار شود، به یاد همه باشید تا این برکت در طول سال ساری و جاری باشد.

انتهای پیام


10273108
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است