اجتماعی 13:58 - 06 بهمن 1398

اولویت پایگاه‌های بسیج، تحقق زمینه‌های بیانیه گام دوم انقلاب باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی، فرمانده پایگاه بسیج شهید شهسواری در نشست هم اندیشی فرماندهان پایگاه بسیج فرهنگیان حوزه ستادی با حضور سردار سعید محمدی، معاون طرح و برنامه ریزی راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد گفت: متاسفانه بسیج فرهنگیان حوزه ستادی از بسیج فرهنگیان در مناطق و شهرستان‌ها فاصله گرفته و گاهی مسئول بسیج فرهنگیان در یک منطقه را هیچکس همراهی نمی‌کند.

وی ادامه داد: متاسفانه پشتوانه مشورتی منطقه‌ای و استانی در بسیج فرهنگیان دیده نشده است و استفاده از ظرفیت‌ها در بسیج فرهنگیان بسیار محدود است در حالی که در بسیج دانش آموزی امکانات و ظرفیت‌ها به خوبی استفاده می‌شود بنابراین باید بسیج فرهنگیان چابک سازی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید در ساختار بسیج فرهنگیان تجدید نظر اساسی شود زیرا امروز نیاز به یک شبکه چابک، در دسترس، آموزش دیده و مهارت محور داریم.

وی خاطرنشان کرد: بسیج فرهنگیان باید اتفاقات درون نظام تعلیم و تربیت را به خوبی رصد کند و به توسعه و ترویج اندیشه‌های انقلابی در درون نظام تعلیم و تربیت کمک کند بنابراین باید دوره‌های توانمند سازی و آموزشی مختلف را برای اعضای بسیج فرهنگیان برگزار شود.

کاظمی تصریح کرد: باید مهمترین راهبرد بسیج فرهنگیان در هر سال مشخص شود و ارتباط بسیج فرهنگیان با بدنه تشکیلاتی برقرار شود همچنین فعالیت‌ها و برنامه‌ها باید با تمرکز بر اولویت‌ها اجرایی شود.

وی تصریح کرد: امروز مهمترین اولویت پایگاه‌های بسیج فرهنگیان باید تحقق زمینه‌های بیانیه گام دوم انقلاب باشد و باید چند برنامه ویژه برای این کار تعریف شود.

تفکر بسیجی باید حاکم بر آموزش و پرورش شود

سپس سردار سعید محمدی، معاون طرح و برنامه ریزی راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: لازم است در ابتدا یادی کنیم از شهیدان رجایی و باهنر زیرا ما هرچه داریم از تلاش و مجاهدت‌های معلمان بوده و آینده انقلاب و تربیت افراد انقلابی از بستر وزارت آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

وی افزود: ۲۲ روز از اولین نقطه عطف گام دوم انقلاب یعنی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد و طی این روزها چهار یوم الله اتفاق افتاد اولین یوم الله شهادت حاج قاسم سلیمانی، دومین یوم الله حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی‌ها در عین الاسد، سوم یوم الله خطبه‌های نماز جمعه روز ۲۷ دی ماه مقام معظم رهبری و چهارمین یوم الله حضور حماسی مردم عراق روز جمعه ۴ بهمن ماه در حمایت از مقاومت بود. که طی چند دهه اخیر این اجتماع مردم عراق مثال‌زدنی و بی سابقه بود و نمونه این چنین حرکت حماسی را در طول تاریخ عراق نداشتیم و این اجتماع عظیم مردم عراق به برکت خون شهیدان سلیمانی و ابوالمهدی المهندس بود که باعث ایجاد یک یکپارچگی در جبهه مقاومت شد و گفتمانی را ایجاد کرد که اتفاق ویژه ای علیه استکبار جهانی کلید خورد.

معاون طرح و برنامه ریزی راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها به شدت اشتباه کردند پس از شهادت سردار سلیمانی به دلیل اشتباهات محاسباتی که امریکایی‌ها داشتند مقاومت و وحدت بیشتری ایجاد شد.

وی تصریح کرد: تحولات منطقه‌ای در عراق، سوریه، لبنان و آمریکای جنوبی موجب سوء برداشت‌هایی توسط آمریکایی‌ها شد و تصور می‌کردند این اتفاقات باعث خواهد شد جبهه مقاومت رو به افول برود و تربیت یافتگان مکتب آمریکایی که توسط ۷۹۵ موسسه در عراق به صورت چراغ خاموش انجام می‌شود کمک می‌کنند تا جبهه مقاومت نابود شود

وی ادامه دا: دومین اشتباه آنها این بود که شناختی از مردم ایران نداشتند و تصور می‌کردند مردم ایران که به دلیل مشکلات معیشتی مقداری از مسئولین آزرده هستند و به واسطه گرانی بنزین اتفاقاتی در کشور افتاد آمادگی لازم برای انقلاب دیگر را دارد بنابراین طرح ترور حاج قاسم سلیمانی اشتباهی بود که رئیس جمهور آمریکا مرتکب شد و تمام رشته‌هایی که طی این چند ساله رشته کردند پنبه شد و باعث شکست دیگری برای آمریکایی‌ها شد.

سردار محمدی گفت: بنابراین این اتفاقات برای اجرایی کردن بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری فرصتی مغتنم است و خوشبختانه اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب توسط بدنه آموزش و پرورش در حال پیگیری است.

وی خاطر نشان کرد: نکته دیگر بحث تکثر در اقشار بسیج است عده‌ای می‌گویند این تعدد اقشار بسیج برای چیست باید گفت دلیل آن خرده فرهنگ‌های موجود در اقشار مختلف جامعه است و برای جذب آنها نیازمند تکثر در اقشار بسیج داریم تا بتوانیم تمام این افراد را جذب کنیم زیرا دانش آموز و معلم هرکدام نیازهایی دارند بنابراین به یک انسجام مدیریتی در سطح کلان نیاز داریم و یک هم افزایی بین بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی باید اتفاق بیافتد.

معاون طرح و برنامه ریزی راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: کلید واژه اصلی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بحث امید است دشمن به شدت به دنبال ایجاد فضای ناامیدی در جامعه است و لازم است امید را در اقشار مختلف جامعه ایجاد کنیم و آموزش و پرورش در دمیدن روح امید در جامعه نقش ویژه‌ای دارد.

وی خاطر نشان کرد: خطاب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند و جوانان در بستر مدارس رشد می‌کنند بنابراین باید دانش آموزانی دارای روحیه انقلابی در آموزش و پرورش رشد پیدا کند اگر روحیه انقلابی افول پیدا کند نگهداری و حفاظت از انقلاب اسلامی در آینده سخت خواهد بود.

سردار محمدی یادآور شد: نکته بعدی در آموزش و پرورش این است که باید تربیت بر آموزش مقدم باشد همانطور که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تقدم تربیت بر آموزش مطرح شده است اگر نگاه تربیتی در آموزش وجود نداشته باشند تمام آموزش‌های ما بی ثمر خواهد بود.

وی افزود: باید بدانیم که انقلاب ما انقلاب مستضعفین است و تفکر بسیجی باید حاکم بر آموزش و پرورش شود و منویات مقام معظم رهبری در پهنه جامعه اسلامی محقق شود باید هر چه که می‌توانیم از عناصر فرهنگی برای ترویج تفکر بسیجی بر ذهن و قلب آینده سازان انقلاب کار کنیم همچنین لازم است برای اعتلاءبخشی به بدنه بسیج در برخی از امور بازنگری کنیم و موضوعات تحولی در بسیج فرهنگیان در دستور کار قرار گیرد تا شاهد بسیجی فعال و خلاق و پویا باشیم تا بتوانیم در پاسداری از انقلاب نقش موثر ایفا کنیم.


10363092
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است