سیاسی 11:23 - 07 مهر 1399
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مزیت آقای رزم حسینی این است که دارای شرکت در بخش خصوصی بوده و از نزدیک به عنوان یک تولید کننده مشکلات این حوزه را لمس کرده است.

یوسفی: رزم حسینی مستقیما با مشکلات حوزه تولید دست و پنجه نرم کرده است

مجتبی یوسفی در گفت و گو با ایسنا، دربار سوابق وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، بیان کرد: امروز شاهد هستیم که در حوزه حمایت از تولید کنندگان و صنعت گران در ابعاد مختلف به ویژه تامین مواد اولیه وضعیت قابل قبولی حاکم نیست. هم در تامین ارز و هم در حوزه تامین مواد اولیه و ماشین آلات تولید، صنعت گران و تولید کنندگان با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از وزارت خانه های کلیدی است که نقش اصلی را در حمایت از تولید کنندگان و صنعت گران و به گردش درآوردن چرخه تولید برعهده دارد که متاسفانه چندین ماه است که بدون وزیر اداره می شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه به چند دلیل مجلس یازدهم به آقای مدرس خیابانی برای تصدی این وزارت خانه رای نداد، تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی مجلس این بود که آقای مدرس خیابانی برنامه ریزی دقیقی برای نظارت بر بازار نداشت. امروز از دلایل اصلی نابسامانی بازار، عدم نظارت، پیگیری برای اجرای قوانین بالا دستی و حرکت به سمت دولت الکترونیک است. ما باید به سمت بهره گیری از سامانه هایی نظیر ایجاد پنجره واحد در صدور مجوزها حرکت کنیم. امروز یک تولید کننده و صنعت گر برای دریافت مجوز باید چندین ماه معطل شود. از سوی دیگر با راه اندازی سامانه ها گام موثری در جهت شفاف سازی برداشته خواهد شد و نظارت موثری هم در تامین کالاها و مواد اولیه و هم در توزیع آنان در بازار صورت خواهد گرفت.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: وزارت صمت می تواند چهار سامانه کلیدی را راه اندازی کرده و با جدیت در حوزه نظارت بر بازار حرکت کند. آقای رزم حسینی در جلساتی که حضور یافتند برنامه هایی ارائه کردند. ایشان هم داری یک مزیت است و هم دارای یک ایراد. ایراد ایشان به این باز می گردد که ایشان سوابق اجرایی در وزارت صمت ندارد اما مزیت ایشان این است که ایشان دارای شرکت در بخش خصوصی بوده و از نزدیک به عنوان یک تولید کننده مشکلات این حوزه را لمس کرده است فلذا می تواند در حمایت از تولید کنندگان و صنعت گران گام های موثری بردارد.

یوسفی در پایان گفت: بنده روی هم رفته فضا را نسبت به رای اعتماد به ایشان مثبت می بینم. ایشان در جلساتی که حضور یافتند برنامه کوتاه مدتی برای ساماندهی بازار و حل مشکلات تولید کنندگان و صنعت گران در عمر ۱۱ ماه باقی مانده از دولت ارائه دادند.

انتهای پیام


10737784
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح مجلس در خصوص اتباع خارجی بخش‌های مختلفی دارد که باید تصویب شود، چون در این زمینه خلاء قانونی داریم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد و از کشورهای فعال در این زمینه دعوت کند تا اقدامی صورت گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه بسیار غم‌انگیز و دردناک عنوان کرد و در پیامی از آن به شدت انتقاد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران از تماس تلفنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است