استانی 13:17 - 06 بهمن 1398

هتل ۲۲ ساله خاک می‌خورد/ وقتی مدیران صاحب پروژه را نمی‌شناسند!

به گزارش خبرنگار مهر، هتل صخره‌ای خرم آباد نزدیک به ۲۲ سال است عملیات اجرایی آن نیمه کاره مانده و تاکنون بارها از سوی مسئولان از روند اجرای این پروژه انتقاد شده است.

این در حالیست که طی سال‌های اخیر با توقف عملیات اجرایی این پروژه انتقادات از آن دوچندان شده به گونه‌ای که مردم لرستان از این پروژه به عنوان پروژه‌ای تاریخی یاد می‌کنند.

سرمایه گذار «از نظرها غایب است»!

سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی لرستان در ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان در رابطه با این پروژه، اظهار داشت: سرمایه گذار این پروژه اهتمامی برای اجرا و حل مشکل آن ندارد.

وی با بیان اینکه از نظر ما سرمایه گذار این پروژه «غایب» است، عنوان کرد: طی دو سال گذشته سرمایه گذار این پروژه از «نظرها غایب است» و هنوز ایشان را به چشم ندیده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان، تاکید کرد: تا کنون سرمایه گذار اصلی این هتل در جلسات حضور پیدا نکرده است.

مشکل پروژه تنها با اجرای راه دسترسی حل نمی‌شود

رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز در این رابطه با بیان اینکه اجرای راه دسترسی این هتل و زمین مورد نیاز آن در سال ۹۶ قیمت گذاری شد، اظهار داشت: این راه دسترسی در سال ۹۶، متری ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل این پروژه تنها با اجرای راه دسترسی حل نمی‌شود، گفت: ما می‌توانیم برای راه دسترسی زمین رایگان در اختیار شهرداری قرار دهیم و شهرداری نیز به صورت رایگان مسیر را احداث می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با تاکید بر اینکه مشکل این پروژه بحث پارکینگ بود و به دلیل اینکه پارکینگ نداشتند شهرداری هم نمی‌تواند برای آن پروانه صادر کند، بیان داشت: در این راستا ما پنج هزار متر زمین از اراضی تفویض شده به استان را کارشناسی کردیم و برای حل معضل اصلی این پروژه که پارکینگ بود اختصاص دادیم.

خالقی با بیان اینکه قیمت کارشناسی به صورت میانگین برای زمین پارکینگ متری ۶۹۰ هزار تومان بوده است، گفت: در حال حاضر مهلت این کارشناسی هم گذشته است، قیمت زمین افزایش پیدا کرده و خود سرمایه گذار متضرر شده است.

ارائه شکایت راه و شهرسازی به دستگاه قضائی

وی، تصریح کرد: در این راستا اداره کل راه و شهرسازی درخواست خلع ید را به شعبه هشت حقوقی دستگاه قضائی ارائه کرده و در حال رسیدگی است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با تاکید بر اینکه غیر از سه هزار و ۱۸۵ متر ساختمان هتل، ما بقی پروژه تصرف شده است، گفت: حتی ما در این مدت برای برخورد با این تخلف کوتاهی کرده ایم و اگر هم برخوردی نکرده ایم برای همکاری با سرمایه گذار بوده است.

خالقی، تاکید کرد: در حال حاضر پرونده در دستگاه قضائی در حال پیگیری است و به محض اینکه حکم بگیریم آن را اجرا خواهیم کرد.

من نمی‌دانم صاحب اصلی این هتل چه کسی است!

سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز در رابطه با انتقاد از عدم اجرای این پروژه، اظهار داشت: سرمایه گذار باید دنبال طرح خود باشد، نمایندگان پیگیری این پروژه نیز هر چند وقت یک بار عوض می‌شوند.

وی با بیان اینکه من نمی دانم صاحب اصلی این هتل چه کسی است، افزود: اگر مالک اصلی این پروژه با اداره کل راه و شهرسازی در رابطه با کارشناسی مجدد قیمت زمین توافق کرد، انجام گیرد تا دولت چیزی برای همکاری کم نگذاشته باشد، اما ما نمی‌توانیم کسی را به زور بیاوریم که اینجا سرمایه گذاری کند.

استاندار لرستان، گفت: اگر سرمایه گذار با کارشناسی مجدد مایل نبود حقوق دولت احیا شود.

خادمی، افزود: اگر سرمایه گذار پای کار آمد ما همکاری لازم را خواهیم داشت، اما اگر قرار باشد که سرمایه گذاری صورت نگیرد باید حقوق دولت رعایت شود و در این راستا یک مدت زمان تعیین شود اگر سرمایه گذار پای کار نیامد، اقدامات قانونی در دستور کار قرار گیرد.


10362931
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است