استانی 14:31 - 03 مهر 1397

روحانیت در حماسه دفاع مقدس نقش خود را به خوبی ایفا کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی‌نیا ظهر سه‌شنبه در جمع فعالان تبلیغی ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس به تشریح سیاست ها، فعالیت ها و برنامه های تبلیغات اسلامی استان پراخت.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار داشت: رژیم بعث عراق زمانی که فقط ۱۹ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی ‌گذشته بود، جنگی علیه انقلاب تازه پا گرفته شروع کرد.

وی گفت: صدام که در توهم یک هفته‌ای جنگ به سر می‌برد، این نبرد نابرابر را آغاز کرد، اما نمی‌دانست که مردم شجاع و غیور ایران، از همه قشر و طایفه و قوم و حتی ادیان با تمام توان و قوا به میدان می آیند و از خاک و ناموس کشورشان دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمودی نیا افزود: صدام، که جنگ با ایران را «یوم الرعد» نام نهاد، در هشت سال نتوانست میلیمتری از خاک مان را تصاحب کند با سرافکندگی و ذلت هم خود و هم حزبش نابود شدند اما مردم ما این جنگ تحمیلی را «دفاع مقدس» لقب دادند و با اعتقاد و ایمان جانفشانی کردند و امروز هم در اوج عزت و قدرت به سر می بریم.

وی با بیان اینکه قشر روحانیون در حماسه دفاع مقدس نقش خود را به خوبی ایفا کرد گفت: روحانیت در دوران دفاع مقدس همچون پیش از ان جلودار نهضت‌های مردمی بود و طلایه دار تبلیغ و پیشگام حرکت‌های فرهنگی در جبهه‌های نبرد بودند، تا جائیکه بیش از ۳۴۰۰ شهید از جامعه روحانیون تقدیم انقلاب اسلامی شد.

حجت‌الاسلام محمود نیا افزود: امروز نیز وظیفه ما ده ها برابر بیش از گذشته سخت تر است. زیرا که دفاع مقدس ما امروز در قالب جنگ نرم است مبارزه ای که خیلی پیچیده تر و ترکش های بیشتری دارد که امروز باید ما روحانیون بیش از گذشته خود را در این زمینه مسلح کنیم.

وی، سرکشی به خانواده ها شهدا، همایش جمعیت بانوان فرهیخته با موضوع نقش زنان در دفاع مقدس؛ برگزاری ۵۰ ویژه برنامه قرآنی، توزیع کتب با موضوع دفاع مقدس و تغذیه فکری فعالان فرهنگی از این طریق نشست روحانیون و تولید محتوای انقلابی و دفاع مقدس در فضای مجازی و گفتمان های دینی با موضوع دفاع مقدس در مساجد را از برنامه هایی عنوان کرد که در این ایام انجام خواهد شد.


9918911
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است