فرهنگی‌هنری 15:58 - 09 مهر 1399

«مِرفی» در تالار سایه به صحنه می‌رود/ روایتی از دنیای معاصر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، نمایش «مِرفی» به نویسندگی سپیده ضیایی و کارگردانی نگین ضیایی از روز جمعه هجدهم مهر در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر میزبان مخاطبان خواهد بود.

در نمایش «مرفی» (به ترتیب حروف الفبا) حامد ادوای، نیما انصافیان، ساجده حمیدی، شادی ضیایی، رضا مرشد، امین موحدی پور به عنوان بازیگر حضور دارند. این در حالی است که امیر مرسلی مدیر تولید و مجری طرح، لیلا سربی طراح چهره پردازی، میثم صفری طراح نور، شادی ضیایی طراح لباس، سجاد داغستانی طراح پوستر وبروشور، رضا بصیرزاده طراح صحنه، رضا جاویدی عکاس، مجیر نیرومند ساخت تیزر، هدی نجفی طراح و گرافیست، بهگل شهیدی دستیار و برنامه ریز، امیر قالیچی روابط عمومی و روزبه خورزنی موسیقی دیگر عوامل اجرایی نمایش را تشکیل می دهند.

این نمایش در بیست و دومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران شرکت کرده بود که ضمن دریافت تندیس بهترین طراحی لباس کاندیدای دریافت جایزه بهترین طراحی صحنه و جایزه بهترین تیزر نیز شده بود.

گروه اجرایی در خلاصه داستان نمایش که از رمان «مرفی» نوشته ساموئل بکت اقتباس شده، آورده است: «در عین حال که نمیشه انتظار داشت اوضاع بهتر بشه، دست کم لزومی نداره واهمه داشته باشیم که چیزی بدتر بشه. اوضاع همیشه همون طور که هست باقی میمونه. به این ترتیب، خارج از وجود خودِ مِرفی، دست کم پنج نفر به مرفی نیاز دارن.»

نگین ضیایی نیز درباره نمایش «مرفی» توضیح داد: نمایش «مِرفی»، اقتباسی از رمان ساموئل بکت به همین نام و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان متفاوت ترین رمان این نویسنده بوده که در آن «داستان» نسبت به آثار متأخر او نقش پررنگ تری دارد. در نتیجه این تفاوت در شیوه اجرایی نیز لحاظ شده است. بر همین مبنا طی ۲ سال تمرینی که گروه نمایش داشته سعی بر این بوده که تولید اثر ضمن حفظ فضای آثار بکت، همچنان متفاوت ساخته شود. البته از آنجا که طول تمرینات این نمایش طولانی بوده، طبیعتاً در اجرا نسبت به اجرای ما در جشنواره تئاتر دانشگاهی نیز تغییرات زیادی صورت گرفته است.

وی افزود: از دیگر تفاوت هایی که «مِرفی» نسبت به دیگر اجراهای بکت دارد استفاده از عنصر رنگ است که غالباً  شامل رنگ های خاکستری و خنثی بوده اما در این اجرا رنگ تبدیل به عنصر مهمی شده که در نمایش کاربردی در جهت تولید فضای ابزورد دارد. همچنین ما تلاش کردیم از  موقعیت‌های طنزآمیز که همواره در آثار بکت حضور دارد، استفاده کنیم. طنز تلخی که با جهان معاصر ما همراه و هم راستاست.

نمایش «مرفی» از روز هجدهم مهر ماه ساعت ۱۹ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان به صحنه می رود و علاقه مندان برای تهیه بلیت این این اثر نمایشی می توانند به سامانه تیوال مراجعه کنند.


10742301
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است