گوناگون 18:20 - 25 فروردین 1400
از وقتی کرونا آمد همه چیز آنلاین شد، کلاس های دانشگاه ها، مدارس، آموزشگاه ها و حتی کلاس های خصوصی.

چگونه کلاس آنلاین برگزار کنیم؟

به گزارش ایسنا، بنابراعلام پافکو، کلاس‌های آنلاین اوایل مبهم بود و ترسناک. اما رفته رفته جای خود را پیدا کرد و مزایا و معایب آن آشکار شد.

مزایا و معایب برگزاری کلاس آنلاین چیست؟

کلاس آنلاین مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به انعطاف‌پذیری بالا، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، شخصی‌سازی یادگیری، عدم نیاز به رفت‌و آمد،‌ دسترسی بسیار بهتر به منابع،‌ استفاده از تکنولوژی اشاره کرد.

با این همه نمی‌توان منکر چالش‌ها و معایب آموزش آنلاین شد. پایین بودن سطح تعامل، ارتباط کاملا غیرحضوری، اهمیت زیاد مسئولیت پذیری و نظم بالا از جمله معایب برگزاری کلاس به صورت آنلاین است.

همچنین تا پیش از این ادعا می‌شد که آموزش مجازی، برابری و عدالت در امر یادگیری را برای همگان به ارمغان می‌آورد. جایگزینی آموزش مجازی به جای آموزش حضوری در دوران کرونا نشان داد که این ادعا می‌تواند درست باشد، اما به شرطی که حداقل‌هایی چون یک ابزار مناسب مانند گوشی هوشمند و اینترنت برای افراد کم بضاعت فراهم باشد. این مسئله به خصوص در کشورهای جهان سوم، از جمله کشور ما، مشکل ساز شده است.

نرم افزارهای برگزاری کلاس آنلاین کدامند؟

حال که همه با بحث آموزش مجازی درگیر شده‌اند و اغلب با یکی از نرم افزارهای آن آشنا هستند،‌ انتخاب بهترین نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین به دغدغه بسیاری از معلم ها، آموزشگاه‌ها و سازمان‌ها تبدیل شده است. از طرف دیگر با توجه با افزایش ارائه‌دهنده‌های این نرم‌افزارها، با گزینه‌های زیادی برای انتخاب مواجه هستیم. در انتخاب نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین به دو مورد توجه داشته باشید:

· برند نرم افزار مانند ادوبی کانکت، بیگ بلوباتن، زوم و ...

· شرکت ارائه‌دهنده آن و خدمات پشتیبانی آنها

در مورد اول، ویژگی‌ها و انتظارات خود را بشناسید و نرم افزاری را انتخاب کنید که آنها را برطرف کند. در ادامه برخی از قابلیت‌های نرم افزار ادوب کانکت به عنوان یکی از محبوبترین‌ها آورده شده است:

· برقراری ارتباط تصویری و صوتی با بهترین کیفیت

· به اشتراک‌گذاری صفحه دسکتاپ

· امکان چت

· گزارش‌گیری از ورود و خروج کابران

· برگزاری نظرسنجی

· گروه‌بندی دانش‌پذیران

· شخصی‌سازی محیط ادوب کانکت

در مورد دوم، سابقه و تخصص شرکت ارائه‌دهنده در کیفیت خدمات آنها تاثیر می‌گذارد. به شرکتی اعتماد کنید که سابقه خوبی دارد و تخصص آن در حوزه آموزش مجازی است. همچنین ارائه خدمات پشتیبانی در حوزه آموزش آنلاین بسیار بسیار مهم و ضروری است، چرا که هیچ کس نمی‌خواهد خللی در کلاس‌های برنامه‌ریزی شده پیش بیاید.

هزینه برگزاری کلاس آنلاین چقدر است؟

اگر قصد دارید کلاس آنلاین برگزار کنید، حتما به دنبال تعرفه ها و قیمت های آن نیز هستید. حتی ممکن است برایتان سوال شده باشد که برگزاری کلاس آنلاین رایگان وجود دارد؟ پافکو در بخش سرویس برگزاری کلاس آنلاین، اقدام به ارائه تست ادوبی کانکت رایگان کرده است. می‌توانید از این فرصت استفاده کرده، کلاسهای یک روزه خود را در آن برگزار کنید و با محیط آن آشنا شوید. کافیست روی لینک زیر کلیک کنید.

سرویس ادوبی کانکت رایگان

علاوه بر این، می‌توانید از تعرفه‌های روزانه و ماهانه سرویس کلاس آنلاین استفاده کنید. با توجه به سابقه ۱۸ ساله و تخصص پافکو در حوزه آموزش مجازی، با برگزاری کلاسهای آنلاین خود در پافکو، از کیفیت آن مطمئن باشید. برای مشاهده جزئیات سرویس ها و قیمت های آن‌ها روی لینک بالا کلیک کرده و سرویس روزانه یا ماهانه مورد نظرتان را بررسی نمایید.

در ادامه به تعدادی نکته مهم برای بهبود سطح کیفیت کلاسهای آنلاینِ شما خواهیم پرداخت.

۱۲ نکته برای برگزاری کلاس آنلاین ِ جذاب 

یک – ابزار برگزاری کلاس آنلاین درست انتخاب کنید.

دو – به شاگردان، دعوتنامه و دستورالعمل ارسال کنید.

سه – امنیت لازم برای محیط کلاس آنلاین را فراهم کنید.

چهار – در برگزاری کلاس آنلاین، چهره خود را نشان دهید. صدا به اندازه دیدن شما جذاب نیست، پس دوربین خود را روشن کنید و مستقیما با مخاطبان خود صحبت کنیدو

پنج – برای کلاستان ساختار و قوانین تعیین کنید و شاگردان خود را تشویق کنید که کلاس شما را جدی بگیرند.

شش – از میکرولرنینگ استفاده کنید. میکرولرنینگ اصطلاحیست که به آموزش‌های تک نکته‌ای با زمان کوتاه اطلاق می‌شود. استفاده از میکرولرنینگ، توجه مخاطب را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

هفت – درس‌ها را ضبط کنید. این ویدئوها به منابع مفیدی تبدیل می‌شوند که در آینده به کار شما و شاگردان شما خواهد آمد.

برای آشنایی بیشتر با نرم‌افزارهای آموزش مجازی از طریق لینک زیر به صفحه لینکدین شرکت پافکو مراجعه کنید.

ادوبی کانکت

هشت – به صورت دوره‌ای ارزیابی انجام دهید. منظورمان از ارزیابی تنها برگزاری آزمون آنلاین نیست. به طور مثال، پرسیدن سوالات چالش برانگیز در طول کلاسهای آنلاین نیز ارزیابی محسوب می‌شود.

نه – حواستان به قسمت چت‌ها باشد.

ده – در کلاس آنلاین فعالیت‌های تعاملی ارائه دهید.

یازده – در کلاس آنلاین گروه‌بندی انجام دهید. درست مانند کلاسهای حضوری، گروه بندی در کلاس های آنلاین نیز می‌تواند الهام بخش و مفید باشد. نرم افزارهای برگزاری کلاس آنلاین، مانند ادوبی کانکت، قابلیت گروه‌بندی در قالب اتاق‌های Breakout را دارند.

دوازده – از دانش‌پذیران و مخاطبان خود فیدبک بگیرید.

سخن آخر

با اینکه کلاس‌های آنلاین از برخی از جهات محدودیت ایجاد می‌کنند، اما همچون دروازه‌ای هستند برای تجربه‌های جدید در حوزه یادگیری. تجاربی که در دسترس‌تر، تعاملی‌تر و به جرات می‌توان گفت جذاب‌تر هستند. برای برگزاری یک کلاس آنلاین موفق، تمام آنچه لازم است، یک ذهنیت دیجیتالی، ابزارهای مناسب و یک رویکرد متمرکز است. برای دریافت هر گونه مشاوره و راهنمایی در زمینه نرم افزارهای آموزش مجازی و برگزاری کلاس آنلاین با شماره تلفن ۰۲۱۴۱۹۸۶تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی 


11026048
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است