بین‌الملل 08:50 - 10 اردیبهشت 1396
رئیس جمهوری آمریکا در جشن ۱۰۰ روزگی دوران زمامداری خود، ضمن برشمردن دستاوردهایش، عملکرد رسانه های آمریکایی را به اتهام دروغ پراکنی، مردود اعلام کرد.

ترامپ به رسانه ها نمره مردودی داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا، یکصدمین روز از آغاز دوره زمامداری خود را در حالی در ایالت «پنسیلوانیا» و در جمع هوادارانش جشن گرفت که همزمان اصحاب رسانه در هتلی در واشنگتن دی سی بدون حضور او میهمان کاخ سفید بودند.

غیبت ترامپ از ضیافتی که کاخ سفید برای خبرنگاران ترتیب داده بود، به زعم اصحاب رسانه نشانه بی احترامی به خبرنگاران بود و به زعم خود او، نشانه بی اعتمادی و راهی برای نشان دادن اعتراض به آنچه که بی عدالتی در انعکاس اخبار مربوط به دستاوردهای ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوریش می نامد.

اما در همان حال که «باب وود ورد» در ضیافت کاخ سفید با خبرنگاران، خطاب به میزبان غایب از جمع، گلایه کرد که «آقای رئیس جمهور، رسانه بنگاه نشر اکاذیب نیست»؛ ترامپ هم در جمع هوادارانی که در «هریسبرگ» پنسیلوانیا جمع شده بودند، گفت: در ۱۰۰ روز گذشته به همه وعده هایم یک به یک عمل کردم و انتقادهایی که از دستاوردهایم می شود محصول دروغ پراکنی خبرنگاران است.

ترامپ نخستین رئیس جمهوری است که از حضور در مراسم برگزاری ضیافت سالانه کاخ سفید با خبرنگاران که از سال ۱۹۸۱ و در دوره ریاست جمهوری «رونالد ریگان» باب شد، شانه خالی کرد.

وی خطاب به خبرنگارانی که زمانی آنها را غیر صادق ترین ابناء بشر نامید، گفت: اگر کار رسانه صداقت پیشگی و راستگویی است، پس شما از این بابت مردودی کامل می گیرید.

ترامپ در عین حال از تصمیم خود برای عدم حضور در شام رسمی با خبرنگاران، ابراز رضایت کرد و این مراسم را کسالت آور خواند.

وی خاتمه دادن به دزدی مشاغل و اشتغال زایی، رها کردن صنایع تولید انرژی از قید و بندهای غیرضروری و خروج از معاهدات تجاری بین المللی که سود چندانی برای آمریکا ندارند را از جمله مهمترین دستاوردهای ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری خود خواند.

ترامپ همچنین وعده داد تا ۲ هفته دیگر تصمیم مهمی در حوزه محیط زیست و تغییرات اقلیمی بگیرد. این در حالی است که وی پیشتر گفته بود که قصد خروج از توافق آب و هوایی پاریس را دارد.

مهاجرت و ساخت دیوار مرزی مکزیک از دیگر مقولاتی بود که وی در شرح دستاوردهای یکصد روز نخست زمامداری خود به آنها پرداخت.


9054946
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های آلمانی اعلام کردند یک ناو آلمانی امروز شنبه ماموریت خود را در دریای سرخ به پایان رسانده و این دریا را ترک کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس درگیری در عراق را محکوم کرد و آمریکا را مقصر آن دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تارنمای شبکه خبری «سی ان ان» در تحلیلی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در دمشق تاکید کرد: آمریکا کاملا متوجه شد که از این پس، پیش‌بینی اینکه ایران چگونه به تحریکات محسوس طرف مقابل پاسخ می‌دهد، دشوارتر از ه...
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از دستگیری دانشجویان فعال حامی حقوق مردم فلسطین در دانشگاه کلمبیای آمریکا، دانشجویان در سایر دانشگاه‌های این کشور با آن‌ها اعلام همبستگی کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور آفریقایی چاد می‌خواهد نیرو‌های آمریکایی را به واسطه توافق با نیجر از این کشور خارج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران تن از فلسطینیان درپی حمله قریب الوقوع ارتش صهیونیستی به رفح، مجدد آواره شده و به سمت شمال غزه در حال حرکتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا لایحه‌ای را برای تمدید اعتبار برنامه برای شنود مکالمات تلفنی و مشاهده مکاتبات الکترونیکی برای شهروندان کشور‌های دیگر تصویب کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی برگزاری نشست کمیته عربستان و پاکستان ابعاد همکاری در حوزه نظامی و تحقیق و توسعه دفاعی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برخی رسانه‌ها از گمان زنی دفتر سیاسی حماس برای تغییر احتمالی مقر خود از قطر به کشور دیگری خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین که در شرایط نامناسبی قرار دارد، از کشور‌های عضو ناتو که ادعا می‌کنند متحد اوکراین هستند درخواست سلاح بیشتر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است