اقتصادی 17:14 - 02 اسفند 1395
سامانه جامع تجارت از نگاه بازرگانان
سامانه جامع تجارت یکی از طرح‌های بزرگ اقتصادی در ایران است که در صورت اجرای کامل آن تجارت در کشور تسهیل و شفاف خواهد شد. در این مسیر اما برخی سازمان‌ها با این سامانه فعالیت نمی‌کنند.

گمرک و بانک با سامانه جامع تجارت همکاری نمی‌کنند/ سامانه بعضی اوقات دچار اشکال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس پس از آماده شدن سامانه جامع تجارت خوش بینی‌های زیادی حول محور تجارت کشور شکل گرفت.

سامانه‌ای که تمام مسیر صادرات و واردات در کشور را شفاف و قابل رصد می‌کند و در کنار این موضوع تجارت را برای تجاری که در مسیر قانون عمل کنند، تسهیل خواهد کرد.

با تمام مزایایی که سامانه جامع تجارت دارد، متاسفانه در حال حاضر نتوانسته است، تمام ظرفیت‌های اجرایی خود را در اختیار تجار بگذارد، علت اصلی این مشکل را می‌توان همکاری نکردن گمرک، نبود اتصال سیستمی سامانه جامع تجارت با سازمان‌های دیگر و وجود سامانه موازی ثبتارش عنوان کرد.

برای نگاه دقیق‌تر به مشکلات سامانه جامع تجارت تصمیم گرفتیم، تا به سراغ تجار که کاربران اصلی این سامانه هستند، برویم و ارزیابی آنها را جویا شویم.

در ادامه ارزیابی 4 تاجر فعال را که در این سامانه ثبت سفارش می‌کنند، را می‌خوانید:

مسعودی، تاجر و تولید کننده کاغذ از یزد:

مشکلی با سامانه جامع تجارت ندارم و راحت با آن کار می‌کنم. نقطه قوت سامانه جامع تجارت کارشناسان آن است که واقعا صبورانه و پیگیرانه مشکلات پیش آمده برای تجار را حل می‌کنند.

این سامانه با بانک‌ها هم ارتباط خوبی دارد و در زمان کوتاهی می‌توان استعلامات را از این سامانه دریافت کند.

جهاندار دوست، تاجر مواد اولیه صنایع نسوز از تهران:

با اینکه از کارشناسان سامانه خیلی بابت پاسخ‌گویی‌شان راضی هستم، ولی از سامانه به هیچ وجه راضی نیستم و چندین بار به صورت جدی مرا با مشکل مواجه کرده است.

متاسفانه گمرک هم با این سامانه از قرار معلوم همکاری نمی‌کند و مشکل از سامانه نیست، بلکه از گمرک است.

محمدی، تاجر خاک روی از زنجان:

سامانه خوبی است ولی در حال حاضر هم ثبتارش فعال است و هم سامانه جامع تجارت که این دو با هم تداخل دارند و در عمل کار برای تجار دشوار می‌شود.

نمی‌دانیم کار را از کجا پیگیری کنیم و بین این دو سیستم پاس کاری می‌شویم.

متاسفانه این سامانه با مراکز دیگر اقتصادی مرتبط نیست. 4 روز طول می‌کشد تا ارتباطات سامانه با بانک مرکزی انجام شود که این همه وقفه برای یک تاجر بسیار زیاد است و مشکلات زیادی را برایش ایجاد می‌کند.

مظفری، تاجر بخش لوازم بهداشتی از تهران:

واقعا سامانه مشکلات زیادی دارد. در این سامانه از ما می‌خواهند قبل از تولید، تعداد بسته بندی را ثبت کنیم اما مگر امکان دارد قبل از تولید کالایی، تعداد بسته‌های آن را ثبت کرد؟! این امر سبب شده است، ما مجبور ‌شویم، این کار را تقریبی انجام دهیم که گاهی اوقات اشتباه می‌شود و باید اصلاحیه بزنیم که همان هم مراحل دشواری دارد.

ولی اگر از حق نگذریم کارشناسان این سامانه همیشه پاسخگو هستند و همین موضوع صبر ما را در برابر تمام مشکلاتی که در سامانه وجود دارد افزایش می‌دهد.

در پایان امید است با حل مشکلات موجود در مسیر تحقق تمام ظرفیت‌های سامانه جامع تجارت روند تجارت در ایران تسهیل و شفاف شود.

انتهای پیام/ب


8834516
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح خودکفایی برنج گفت: با احتساب جمعیت کشور و اتباع و همچنین ذخایر استراتژیک، سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با رفع موانع صادرکنندگان، صادرات زعفران تا پایان سال به ۴۰۰ تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن فاصله طولی و جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت باید به این نکته توجه کنند که به هیچ عنوان امتیاز‌های  اراضی طرح جوانی جمعیت و یا نهضت ملی مسکن قابل خرید وفروش نیست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون مرکز مبادله طلا و ارز گفت: مجموع ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار تامین ارز برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله طلا و ارز از ابتدای فروردین ماه داشته ایم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به این کشور و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: با راه اندازی سامانه خودنویس تمامی معاملات مسکن از جمله اجاره، خریدو فروش مسکن به صورت کامل شفاف و دست تمامی دلالان و سوداگران کوتاه می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: بنابر جوجه ریزی‌های صورت گرفته، ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن مرغ مازاد از سطح بازار باید جمع آوری شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: با اضافه شدن یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ روزانه یک هزار ۲۰۰ صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است