اجتماعی 12:36 - 04 خرداد 1398
یک استاد دانشگاه:
به دنبال موافقت مجلس شورای اسلامی با طرح تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست، یک استاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست واجب است، تاکید کرد: از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود که کاستی‌های سازمان حفاظت محیط زیست را استخراج کند و در صدد رفع آنها بربیاید. 

مجلس با تحقیق و تفحص کاستی‌های محیط زیست را استخراج و رفع کند

مجید مخدوم در گفت‌وگو با ایسنا ضمن انتقاد از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست و انتصابات این سازمان، بر لزوم انتخاب روسا و معاون محیط زیست از میان متخصصان محیط زیست تاکید کرد.

وی با انتقاد از واگذاری مناطق حفاظت‌شده از جمله منطقه تنگ تکاب با هدف گردشگری یا ساخت و ساز در آشوراده ، به روال صدور مجوز برای طرح‌های توسعه‌ای در سازمان حفاظت محیط زیست انتقاد کرد و گفت: در دوره‌های گذشته کمیسیون ماده ۲ در سازمان حفاظت محیط زیست فعال بود و طرح‌هایی که درخواست اجرا داده بودند در این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گرفت و اگر قابلیت اجرا نداشت، کنار گذاشته می‌شد. امیدوارم روزی برسد که سازمان حفاظت محیط زیست قبل از صدور مجوزها، از بدنه کارشناسی خود که باسواد هم هستند، مشورت بگیرد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به آغاز ساخت سد «لاسک » در استان گیلان گفت: جالب است بدانید که یکی از طرح‌هایی که در سال‌های گذشته به طور کامل کنار گذاشته شده بود چون سازمان حفاظت محیط زیست با اجرای آن مخالفت داشت، طرح ساخت سد لاسک بود که متاسفانه در دوره جدید مجوز اجرا گرفت. در صورت ساخت سد لاسک از ورود ۳۶ و نیم میلیون متر مکعب آب به تالاب انزلی جلوگیری می‌شود این درحالیست که این تالاب در حال حاضر در آستانه خشک شدن است. به‌طور قطع ساخت این سد آسیب جدی به تالاب وارد می‌کند.

مخدوم به حوزه شکار هم اشاره و عنوان کرد: متاسفانه در حوزه صدور مجوز شکار هم شاهد یک بلبشو بودیم که خوشبختانه معاونت محیط زیست طبیعی به درخواست پیشکسوتان برای ایجاد اتاق فکر به منظور بررسی علمی و اصولی پروانه‌های شکار موافقت کرد.

وی همچنین به واگذاری کنوانسیون تنوع زیستی به وزارت جهاد کشاورزی انتقاد و اظهارکرد: حفاظت از تنوع زیستی جز وظایف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است، در حالی‌که این سازمان این وظیفه و مرجعیت کنوانسیون تنوع زیستی را به وزارت جهاد کشاورزی حواله کرده است. سازمان حفاظت محیط زیست باید عهده‌دار مرجعیت کنوانسیون تنوع زیستی باشد و به عنوان ناظر دولت برعملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تنوع زیستی نظارت کند.

مخدوم که دکترای ارزیابی اثرات محیط زیست دارد، با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست واجب است و من درخواست داشتم که این طرح حتماً انجام شود، گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود که کاستی‌های سازمان محیط زیست را استخراج کند و در صدد رفع آنها بربیاید.

انتهای پیام


10135904
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است