سیاسی 11:53 - 27 خرداد 1398
نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه موجب اعتراض مردم است تبعیض، بی عدالتی در توزیع ثروت ملی، امکانات، خدمات و بی توجهی به مزیت‌های طبیعی مناطق مختلف است.

شریعت‌نژاد: مردم به تبعیض و بی‌عدالتی در توزیع ثروت اعتراض دارند

به گزارش ایسنا، شمس الله شریعت نژاد در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: مواضع شجاعانه مقام معظم رهبری در ملاقات با آبه نخست وزیر ژاپن غرور انگیز و افتخارآمیز بود. طرح چنین مواضعی تبلور اراده ملتی است که اولین شعار آنها استقلال بود. ملتی که با مقاومت در مقابل رفتارهای مستکبرانه رئیس جمهور آمریکا ایستادگی می‌کند. این مردمی که علی رغم همه مشکلات و موانع ایستادگی کرده، محتاج عنایت بیشتری از سوی مسئولین هستند.

وی افزود: آنچه موجب اعتراض مردم می‌شود تبعیض و بی عدالتی در توزیع ثروت ملی، امکانات و خدمات بدون توجه به مزیت‌های طبیعی مناطق مختلف است. ناکارآمدی ستاد تنظیم بازار، نوسان قیمت‌ها، عدم کنترل و نظارت بر توزیع کالاها و نهادهای مشمول یارانه، توزیع نامناسب خدمات درمانی و تمرکز آن در پایتخت از جمله مباحثی است که مورد اعتراض قرار می‌گیرد. عدم استفاده از مزایای طبیعی مناطق مختلف که با حداقل سرمایه گذاری حداکثر بازدهی را خواهد داشت و عدم حمایت از سرمایه گذارانی که با وجود این شرایط سخت حاضر هستند سرمایه خود را در حوزه تولید و خدمات به کار بگیرند از جمله موارد عدم توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم توجه عالمانه به منابع طبیعی تهدیدی است که اکنون متوجه این مناطق است. افزایش استعداد آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع با افزایش پوشش گیاهی و کاهش امکانات اطفای حریق با وجود بی انگیزگی برخی محیط بانان به دلیل اینکه شش ماه حقوق خود را نگرفته‌اند از جمله موارد مشهود ناکارآمدی مدیریت منابع طبیعی است. این در حالیست که مجلس با تصویب طرح تنفس جنگل با اولویت دادن به مدیریت پسماند در شمال کشور به دنبال افزایش حفاظت از این منابع بود که در عمل اینگونه نشد.

شریعت نژاد خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: آقای نوبخت؛ ۱۳ مهر ماه سال گذشته خسارت زیادی در اثر سیل به غرب مازندران وارد شد. بررسی کنید که اعتبار به صورت کامل برای خسارات این مناطق داده شده است یا خیر؟ چرا که بر اساس اطلاعات داده شده بیش از نیمی از آن به مناطق نیامده است.

وی خطاب به رئیس بنیاد شهید گفت: پرداخت هزینه درمان جانبازان مورد توجه قرار گیرد. آنها از عدم حمایت بیمه گلایه دارند. این موضوع تا کجا باید بلاتکلیف بماند. شعار سال رونق تولید است. در پرسشنامه‌ای که مرکز پژوهش‌های مجلس از فعالین اقتصادی در خصوص موانع تولید و سرمایه گذاری انجام داد بیش از ۹۵ درصد مانع را عدم پیش بینی آینده عنوان کرده‌اند.

نماینده تنکابن در پایان گفت: داستان غم انگیز تولید کنندگان مرغ گواه این موضوع است. نوسان شدید قیمت نهاده‌های دامی، هزینه بالای حمل و نقل، کارگر و تهدیدهای این صنعت و افزایش قیمت‌های دارو و فساد فراگیر در مقابل افت شدید قیمت گوشت از جمله مباحثی است که باید توجه شود.

انتهای پیام


10151821
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ملازهی گفت: ایران و پاکستان در قبال مسائل منطقه‌ای در خاورمیانه دیدگاه‌های مشترکی دارند که در سیاست منطقه‌ای می‌توانیم با یکدیگر هم مسیر باشم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از کارگران و گسترش اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا پرداخته اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت در انتخابات دور دوم مجلس را بسیار مهم تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه توطئه‌های جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی را شکست خورده تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد اهتمام ویژه داشته باشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۹۰ داوطلب در سطح کشور در دور دوم انتخابات برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر کشور گفت: تقسیمات کشوری جدید فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس برگزار خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است