علمی فناوری 16:22 - 17 اسفند 1399
با حکم وزیر بهداشت؛
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر حسین وطن پور را به عنوان «نماینده وزیر و مدیراجرایی پروژه واکسن داخلی COVID-۱۹ » منصوب کرد.

وطن‌پور، نماینده وزیر و مدیر اجرایی پروژه واکسن داخلی COVID-۱۹ شد

به گزارش ایسنا، متن حکم دکتر سعید نمکی خطاب به دکتر حسین وطن پور به شرح زیر است: "باتوجه به سوابق علمی و اجرایی جنابعالی بدینوسیله به عنوان «نماینده وزیر و مدیراجرایی پروژه واکسن داخلی COVID-۱۹ » منصوب می شوید.

۱- به خوبی می دانید که سال‌هاست آرزو دارم جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قطب‌های تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک مطرح باشد. 

شأن این کشور با سابقه تاریخی و علمی و همچنین اندیشه‌ها و توانمندی‌های بی بدیل دانشمندانش دراز کردن دست به بیرون از مرزها برای ایمن‌سازی مردم عزیزش نیست، خوشبختانه با تشکیل کمیته ملی واکسن و دعوت از همگان برای تولید داخلی واکسن COVID-۱۹  اتفاقات عظیمی رقم خورد و امروز با لطف پروردگار و بهره گیری از دانش بومی تعدادی از تولیدکنندگان داخلی در فاز کارآزمایی بالینی واکسن‌هایشان هستند.

همکارانمان در سازمان غذا و دارو تلاش کرده‌اند استانداردهای بسیار علمی و در ضمن کارگشا تهیه و مساعدت کنند، مع الوصف انتظار می رود جنابعالی با تشکیل جلسات مستمر مشکلات اجرایی تولیدکنندگان را بررسی و گره گشایی کنید و هرکجا مداخله اینجانب ضرورت داشت، منعکس کنید.

۲- تولید صنعتی نیازمند تمهیداتی به کلی متفاوت از تولید آزمایشگاهی است، لذا ضروریست با دوراندیشی و حل و فصل مشکلات مجموعه‌های تحقیقاتی و تولیدی به گونه‌ای عمل شود که همزمان با طی مراحل کارآزمایی بالینی مقدمات تولید انبوه فراهم شود، در این راستا ارزیابی نیازهای هر کدام مبتنی بر پلتفرم‌های متفاوت و تسهیل در فراهم کردن امکانات مورد نیاز بسیار مهم و حیاتی است. 

در این زمینه باتوجه به محدودیت مواد جانبی تولید واکسن به خصوص ژل و مدیا که مورد استفاده اکثر آنهاست، ضرورت دارد کارگروهی جهت تأمین موارد مذکور تشکیل و با برگزاری جلساتی با تولیدکنندگان مواد اولیه کشور، تولید این مواد نیز در داخل پیگیری شود. البته برای تولید بچ‌های اولیه شاید مجبور شویم با منبع‌یابی گسترده در جهان مواد جانبی مورد نیاز را تهیه کنیم.

۳- در برنامه زمان‌بندی اولیه اینجانب و تولیدکنندگان داخلی به خصوص انستیتوپاستور، بنیاد برکت و انستیتو رازی شروع تولید به ترتیب در بهار و تابستان آینده بود. هرچه بتوانیم مشکلات را کمتر، طی دوره را عالمانه سریعتر و به شیوه جهادی عمل کنیم دوره التماس به بیرون کوتاهتر و عمر آفتاب سربلندیمان طولانی تر خواهد شد. 

توفیق جنابعالی را در این مأموریت مهم از خداوند بزرگ مسئلت دارم".

بر اساس این گزارش، پیش از این دکتر حسین وطن پور مسئولیت دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برعهده داشت.

انتهای پیام


10981366
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی برای تزریق واکسن هپاتیت سی در وزارت بهداشت انجام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا یک انیمیشن را از قمر «آیو» سیاره مشتری منتشر کرده که با استفاده از داده‌های کاوشگر «جونو» ساخته شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با ارائه ابزاری به منظور نقشه‌برداری از نانوحفره‌های موجود روی غشاء، می‌توان در آینده از این نقشه‌ها برای بهبود عملکرد ادوات تصفیه آب استفاده کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا دو میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستاورد جدید محققان ایرانی در تولید مخلوط آسفالتی یکی از راهکار‌های مناسب برای دفع بهداشتی پسماند تصفیه روغن موتور است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» اگر از جمله کسانی هستید که از خالی شدن سریع باتری ساعت هوشمند خود رنج می‌برید، حتما اشتباهاتی در مورد استفاده از آن انجام می‌دهید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برنامه جامعی را برای ارتقای سواد سلامت افراد تهیه کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است