استانی 19:05 - 21 آبان 1397

وقف‌های علمی در عرصه‌های دانشگاهی اردبیل ترویج شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق رسولی عصر دوشنبه در نخستین همایش «وقف در علم و فناوری» در اردبیل افزود: فرهنگ وقف و نیکوکاری نیازمند احیا و به روز شدن است تا نیازهای عموم جامعه را تحت پوشش قرار دهد.

وی افزود: تشکیل انجمن «یاوران علم و فناوری» در اردبیل از جمله اقدامات ارزنده دانشگاهی بوده که توسط گروهی از جوانان با جدیت دنبال می‌شود تا فرهنگسازی در هدایت امور خیریه به حوزه علم و فناوری یکی از برنامه‌های مدنظر این گروه باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تصریح کرد: اقتدار هر کشوری وابسته به علم و دانش به روز جهانی بوده و اهتزاز پرچم دانش در مقابل قدرت‌های تاریک شیطانی اقتدار نورانی به کشور خواهد بخشید.

وی با بیان اینکه اگر علم و فناوری در اختیار انسان‌های صالح باشد، پیشرفت متوازن و عادلانه نیز در انتظار خواهد بود، ادامه داد: بخش دولتی به هر اندازه که بخواهد در زمینه رشد علم و فناوری سرمایه‌گذاری کند، به دلیل کمبود منابع محدود مالی با مشکل مواجه خواهد شد، لذا ضرورت حضور خیران در این قبیل بخش‌ها به شدت احساس می‌شود.

رسولی بیان داشت: معتبرترین دانشگاه‌های دنیا بیشترین منابع اقتصادی خود را با مشارکت خیرین و بنیادهای خیریه تأمین می‌کنند و هرگونه تحول‌آفرینی دانشگاه‌ها با مشارکت بنیادهای خیریه محقق خواهد شد.

وی رشد علم و فناوری استان را در گرو توسعه شاخص‌های آموزشی دانست و اضافه کرد: بی شک با حرکت به سمت و سوی وقف‌های علمی در حوزه علم و فناوری اقدامات ماندگاری در تاریخ منطقه ثبت خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل متذکر شد: هر منطقه‌ای که رشد پیدا کرده مطمئنا دارای دانشگاه و یا مجامع علمی توانمندی بوده و نمی‌توان کشور پیشرفته‌ای را تجسم کرد که در آن سیستم ضعیف آموزشی برقرار است.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل محدودیت منابع مالی منبع عظیمی از خلاقیت‌های علمی در حال از بین رفتن و بی‌انگیزه‌گی هستند، افزود: با جریان انداختن وقف و امور خیریه در حوز علم و فناوری می‌توان شتاب بیشتری به حرکت‌های علمی و کارآفرینی داد.


9971616
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۲۹ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است