استانی 21:23 - 21 تیر 1399
ایسنا/قم معاون امور پیشگیری بهزیستی استان قم در خصوص دلیل عدم استقبال کودکان کار از مراکز حمایتی بهزیستی عنوان کرد: کودکان کار بعد از جمع آوری به وسیله شهرداری تحویل مرکز حمایتی بهزیستی داده می شوند و علت نارضایتی کودکان کار و خیابان از مراکز حمایتی بهزیستی صرفا فضای محیطی مرکز نیست.

دلیل نارضایتی کودکان کار از مراکز حمایتی بهزیستی چیست؟

صادق سلمانیان معاون امور پیشگیری بهزیستی استان قم امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی برگزار شد، عنوان کرد: به طور کلی در امور پیشگیری در سازمان بهزیستی استان 4 دفتر جهت انجام طرح های مختلف جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی مستقر است .

وی در خصوص خدمات دفتر مشاوره امور پیشگیری عنوان کرد: برای تربیت صحیح فرزندان و روابط سالم زوجین حتما باید از خدمات مشاوره ای بهره برد که در این راستا در سال گذشته 16هزار نفر از خدمات مشاوره حضوری این سازمان استفاده کردند.

وی همچنین در خصوص صدور مجوز برای مراکز مشاوره بیان کرد: تا کنون 17مرکز مشاوره به صورت تخصصی راه اندازی شده است.

سلمانیان در ادامه با اشاره به ارتباط مردم با خط تلفنی 1480، تصریح کرد: افراد از طریق این شماره می توانند 24ساعته از خدمات مشاوره ای در زمینه های گوناگون به صورت غیر حضوری استفاده کنند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی در مورد اعطا یارانه جهت استفاده از خدمات مشاوره به افراد نیازمند بیان کرد: تا کنون به 700نفر، مبلغ 100میلیون تومان یارانه  اختصاص داده شده است.

سلمانیان با اشاره به اقدامات امور پیشگیری بهزیستی در خصوص طرح غربالگری اختلالات اضطرابی کودکان گفت: اضطراب در کودکان علل مختلفی دارد که اگر این اختلال در کودکی شناسایی و درمان شود، به شکل گیری شخصیت سالم کودک کمک می کند و باتوجه به اهمیت این طرح هرساله حدود هزار کودک مورد غربالگری قرار می گرفت و برای آنها یارانه درمان نیز درنظر گرفته میشد که در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا که به تعطیلی مدارس و مهدکودک ها انجامید، تنها 105کودک مورد غربالگری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دفتر امور پیشگیری در حوزه اعتیاد، در سه حوزه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب به فعالیت می پردازد، تصریح کرد: برنامه های اجتماع محور با حضور مددکاران در محلات آسیب پذیر برگزار شد که در سال گذشته 46محله شهری تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که 21هزار نفر به طور مستقیم و 360هزار نفر به طور غیر مستقیم در محلات تحت آموزش های پیشگیری از اعتیاد قرارگرفتند.

سلیمانیان با اشاره به اقدامات دفتر پیشگیری از معلولیت ها عنوان کرد: 8مرکز مشاوره ژنتیک به صورت دولتی و خصوصی تحت پوشش بهزیستی در استان به فعالیت میپردازند که سال گذشته 3هزار و 600نفر از جلسات مشاوره ژنتیک مراکز دولتی استفاده کردند.

وی درخصوص عدم استقبال کودکان کار از مراکز حمایتی بهزیستی عنوان کرد: کودکان کار بعد از جمع آوری به وسیله شهرداری تحویل مرکز حمایتی بهزیستی داده می شوند و علت نارضایتی کودکان کار و خیابان از مراکز حمایتی بهزیستی صرفا فضای محیطی مرکز نیست.

وی یادآورشد: همواره باید توجه داشت این کودکان چون سن کمی دارند به هر محیطی غیر از محیط خانواده واکنش منفی نشان میدهند و چون این کودکان همیشه زندگی آزاد و بدون نظارتی را تجربه کرده اند، این محدودیت برایشان ازار دهنده است، ضمن اینکه بعد از ترخیص از مرکز مورد تنبیه سرپرست خود قرار می گیرند.

انتهای پیام


10613723
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است