استانی 16:15 - 05 فروردین 1398
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از رهاسازی آب پشت سد کینه‌ورس به میزان 5 مترمکعب در ثانیه خبر داد.

رهاسازی آب سد کینه‌ورس ابهر

علی باقری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روز گذشته جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان با حضور استاندار زنجان برگزار و دستورات لازم برای مقابله با حوادث طبیعی از جمله سیل که برخی از استان‌های کشور با آن درگیر هستند، صادر شد.

این مسئول ادامه داد: در این جلسه به دستگاه‌های عضو مدیریت بحران آماده‌باش داده شد و مدیران عضو ستاد بحران استان ممنوع‌الخروج شده و مرخصی آنان نیز لغو شد.

وی با اشاره به بارش‌های انجام‌شده در استان زنجان، افزود: سد حسن‌ابدال به طور همیشه بهار در حال سرریز پس از بارش است و سد کینه‌ورس ابهر نیز برای اعمال مدیریت ۵ متر مکعب در ثانیه رهاسازی شده است؛ با این وجود سایر سدهای استان از قبیل سد تهم و یا سد گلابر حجم بالایی از بارندگی را نیاز دارند تا پر شوند.

باقری تصریح کرد: در حال حاضر عشایری که به طور محدود به استان زنجان سفر می‌کردند هنوز سفر خود را آغاز نکرده‌اند و به دامدارانی که گله‌های بزرگ را در فصل بهار به مراتع می‌بردند، هشدارهای لازم داده شده است؛ هرچند که زمان خروج گله به سمت مرتع این روزهای بهار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان یادآور شد: هر ساعت گزارش از وضعیت شهرستان‌های استان احصا می‌شود و خوشبختانه مشکلی با وجود بارندگی‌ها تاکنون به وجود نیامده و هیچ راهی در استان مسدود نیست، ولی جاده‌ها لغزنده بوده و در مسیرهای کوهستانی تردد با زنجیر چرخ ممکن است.

وی با اشاره به اینکه از دیگر مصوبات این جلسه اعلام آماده‌باش کامل به دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شهرداری‌ها، شرکت‌های خدمات رسان، راه و شهرسازی، شرکت گاز، برق و … بود، گفت: همچنین به منظور مدیریت مطلوب سیلاب در استان نیز مقرر شد که برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت توسط شهرداری‌ها انجام شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس احتمال بارش پیش‌بینی شده برای استان، ممکن است این بارش سبب وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی معابر شود، به همین دلیل از شهروندان و مسافران نوروزی وارد شده به این استان خواستار رعایت جوانب احتیاط هستیم. همچنین انتظار می‌رود که مسافران و شهروندان در ارتفاعات و مکان‌های سیلابی حضور نداشته باشند و از شهروندان و مسافران می‌خواهیم هنگام سفر و رفت و آمد، از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و توصیه‌های ایمنی را در نظر بگیرند.

انتهای پیام


10086618
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است