استانی 21:07 - 01 شهریور 1396
رئیس خانه معدن ایران:
یزد ـ رئیس خانه معدن ایران گفت: مجوز محیط زیست به چادرملو برای اکتشافات مقدماتی در پهنه معدنی D۱۹ اولین تفاهم بزرگ معدن و محیط زیست در دولت دوازدهم است.

مجوز محیط زیست برای اکتشافات مقدماتی در پهنه معدنی D۱۹ صادر شد

محمدرضا بهرامن در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در جلسه ای که در محل سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد، شورای تخصصی، رای به انجام اکتشافات مقدماتی در محدوده D۱۹ داد.

وی افزود: با توجه به اتمام ذخایر معدن کنونی چادرملو تا شش سال آینده و سرمایه گذاری های عظیم صورت گرفته برای ایجاد حلقه ارزش افزوده تا محصولات فولادی، نیاز بود تا محدوده معدن سنگ آهن چادرملو، یکبار دیگر از نظر اکتشافی مورد بازبینی قرار گیرد و ذخایر سنگ آهن آن شناسایی شود.

رئیس خانه معدن ایران عنوان کرد: بر اساس اکتشافات پایه ای سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، احتمال وجود ذخایر غنی در محدوده D۱۹ بسیار بالاست از اینرو، با توجه به درک متقابلی که میان سازمان محیط زیست و بخش معدن به وجود آمده، مجوز انجام اکتشافات مقدماتی در این منطقه صادر شد تا چادرملو بتواند به میزان دقیق سنگ آهن موجود در این منطقه دست یابد.

بهرامن گفت: این تفاهم نشان می دهد که دولت دوازدهم و بخش معدن به درک مشترکی رسیده اند و سعی دارند با توجه به دغدغه های کلان ملی، مسائل را حل و فصل کرده تا هم معادن فعال شوند و هم اینکه محیط زیست و حیات وحش ما کمترین آسیب را به خود ببیند.


9382951
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است