اجتماعی 17:45 - 01 مرداد 1396
مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی‌ها با حضور جمعی از اساتید، مدیران، کار‌شناسان و دانشجویان روابط عمومی برگزار و از بر‌ترین آثار در حوزه نشر چاپی و الکترونیکی در ۲۷ رشته تجلیل شد.

برگزاری اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی‌ها/ تقدیر از نفرات برتر در ۲۷ رشته

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، سید شهاب سید محسنی گفت: یکی از اهداف این جشنواره ارائه روش‌های خلاقانه و نوآورانه بر حسب شرایط و تکنولوژی‌های جدید و معرفی الگوهای برتر انتشاراتی به جامعه روابط عمومی کشور است. 

وی افزود: امسال با استقبال خوب سازمان‌ها و شرکت‌ها برای ارسال و ارزیابی آثارشان در حوزهٔ انتشارات مواجه بودیم و بیش از150 شرکت و سازمان آثارشان را به دبیرخانه جشنواره ارسال و بیش از 1800 اثر در 27 شاخه مورد ارزیابی و داوری اساتید تخصصی قرار گرفت. 

 

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در ادامه اظهار داشت: در این دوره 3 شاخهٔ جدید وضعیت نشر روابط عمومی‌ها در شبکه‌های اجتماعی، اینفوگرافیک همچنین شاخه «تیتر» به لحاظ اهمیت آن حوزه تولید محتوا و جذابیت متن برای جلب مخاطب به بخش رقابتی جشنواره اضافه شد. 

وی افزود: در راستای اهداف آموزشی انجمن نیز 3 کارگاه مدیریت تولید محتوا در روابط عمومی، مستند سازی در روابط عمومی و شیوه نگارش برای موبایل همزمان با جشنواره نیز برگزار شد. 

 

سید محسنی برنامه‌های آتی این انجمن را انتشار کتب تخصصی کاربردی در زمینهٔ استانداردهای ملی روابط عمومی، کتاب سال انجمن در سال 96 و کارگاه‌های آموزشی خبر داد. 

در بخش علمی جشنواره، محمد سلطانی فر استاد علوم ارتباطات، به ارائه مقاله‌ای با عنوان روابط عمومی و نشر الکترونیک پرداخت.

وی با طرح این موضوع که با ظهور تکنولوژی‌های جدید نظیر اینترنت، موبایل و فضای وب، کارکرد و ساز و کار رسانه‌های سنتی تحت تاثیر قرار گرفته است از شکل گیری رسانه‌هایی که تمام خلاءهای رسانه‌های سنتی را بی‌کم و کاست پر می‌کنند خبر داد و افزود: نشر الکترونیک در دنیای واقعی امروز شکل تازه‌ای یافته که نشانهٔ بارز آن حضور تعاملی مخاطبان در این رسانه‌ها است. 

وی افزود: در حال حاضر حدود 5/3 میلیارد نفر در دنیا قابلیت دسترسی به فضای وب را دارند که قابل حمل است و محدودیت‌های گذشته را ندارد. 

سلطانی فر گفت: رفتن به سمت فضای وب و هوشمند نیاز جدید دنیای امروز است که داِیم در حال تغییر بوده و ایستا نیست و لحظه به لحظه با مخاطب مراوده دارد به همین دلیل رسانه زنده نام دارد و بیانگر این است که دوران نشر چاپ و سنتی به سرآمده است. 

 

مدیر گروه ارتباطات علوم تحقیقات دانشگاه آزاد ضمن ارائه گزارشی از روند تغییرات در فضای هوشمند وب و سیطرهٔ آن بر همهٔ ارکان زندگی افراد جامعه، رسالت مهم روابط عمومی‌ها را مدیریت نرم افزاری عنوان کرده و گفت: دولت‌ها و روابط عمومی‌ها در این شرایط باید هر چه سریع‌تر به سمت دیجیتالی کردن مدیریت کشور در همه ابعاد حرکت کنند. 

دمیرچی پیشکسوت حوزهٔ چاپ و نشر نیز در این مراسم ظهور تکنولوژی‌های نوین چاپ و نشر را در عصر حاضر بسیار شگرف و با سرعتی باور نکردنی عنوان کرد و به مقایسه‌ای از وضعیت نشر در دههٔ 30 با شرایط امروز و خاطرات زندگی حرفه‌ای خود پرداخت. 

 

در بخش پایانی این جشنواره زهرا سعیدی رییس فراکسیون روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ایجاد خودباوری بین اهالی روابط عمومی‌ها گفت: موانع و تنگناهای توسعه روابط عمومی در ایران باید توسط خود مدیران و کار‌شناسان این حرفه برطرف شود. 

وی افزود: بهره‌گیری روابط عمومی‌ها از فعالیت‌های علمی و دانش بنیان در این حوزه ضروری است.

 

زهرا سعیدی آمادگی مجلس را برای رفع مشکلات و حمایت‌های قانونی از روابط عمومی‌های کشور اعلام کرد و گفت: فراکسیون روابط عمومی از طرح‌ها و پیشنهادهای جامعه روابط عمومی برای توسعه این حرفه استقبال می‌کند. 

معرفی و تجلیل از آثار بر‌تر فعالیت‌های انتشاراتی روابط عمومی‌ها با اهدای لوح تقدیر و تندیس ویژه جشنوراه دوازدهم پایان بخش این مراسم بود.


9286980
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات ترافیک پلیس راهور آخرین وضعیت راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: هنوز ۹۸۰ هزار خودرویی که از تهران خارج شده‌اند بازنگشته‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر ضمن تشریح خدمات هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد که بیشترین عملیات‌های کوهستان در استان‌های فارس، مازندران و ایلام به وقوع پیوسته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس اگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۴ نفره زورگیران اتباع خارجی در غرب استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با آغاز تعطیلات سال نو، مورد استقبال گردشگران نوروزی علاقمند به علوم نجوم قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور که فاقد تصاویر هندسی اصلاح شده بودند در سال ۱۴۰۲ تبدیل به ارتوفتو کردیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان دادگستری بین‌المللی با صدور حکم موقت از رژیم صهیونیستی خواست تا اقدامات لازم برای در زمینه توقف نسل‌کشی در نوار غزه و ارسال نامحدود کمک‌های بشردوستانه اتخاذ کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۵ نقطه محوری شهر تهران میزبان کلان پروژه‌های شهرداری در ماه رمضان و عید نوروز هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است