استانی 18:58 - 04 خرداد 1398
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور:
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور بیان کرد: دولت سخت گیری و نگاه امنیتی به سازمان‌های مردم‌نهاد ندارد؛ البته ضوابط دارد و قانون و مقررات باید رعایت شود.

دولت نگاه امنیتی به سازمان‌های مردم‌نهاد ندارد

به گزارش خبرنگار ایسنا، معصومه ابتکار بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پیشوا تصریح کرد: یکی از سیاست‌های دولت دوازدهم، حمایت از شکل گیری و رشد سازمان‌های مردم نهاد است که از ارکان توسعه اجتماعی محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مردم از ارکان توسعه اجتماعی محسوب می‌شوند و دولت از شکل گیری جریانات مثبت اجتماعی با فعالیت داوطلبانه حمایت می‌کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از اختصاص ۴۰ درصد از وام اشتغال روستایی به خانم‌ها خبر داد و گفت: یکی از محورهای آرمانی انقلاب، عدالت بوده و عدالت جنسیتی در برنامه‌ریزی کلان کشور مورد توجه گرفته است؛ باید برای تحقق عدالت تلاش کرد و جوانان در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی وارد شوند تا آینده خودشان را رقم بزنند.

ابتکار افزود: بحث توان افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان‌های استان تهران با جدیت دنبال می‌شود و انتظار داریم این تشکل‌ها و خیریه‌ها داوطلبان شکل بگیرند تا بخشی از این مسئولیت‌ها را برون سپاری کنیم.

وی اظهار کرد: باید کاری کنیم که مردم نسبت به آینده و زندگی امیدوار باشند و برنامه‌های مناسبی در مقابله با جنگ روانی و اقتصادی کشور داشته باشیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور اضافه کرد: دشمن در حال حاضر از هیچ اقدامی در خصوص ناامید کردن ملت ایران دریغ نمی‌کند و سعی دارد با جنگ روانی، آسایش و امنیت مردم را بر هم بزنند و در این راستا باید برای بهبود معیشت مردم، اشتغال و جلوگیری از گران شدن کالاها اقدام اساسی انجام داد.

وی سپس به بارش‌های اخیر کشور اشاره کرد و افزود: این بارش‌ها ۵ سد استان تهران را بیش از ۸۰ درصد پر آب کرد؛ شاید این بارش‌ها نتواند کمبود آب‌های زیرزمینی را رفع کند ولی تا حدودی برای رفع کم‌آبی کشور کمک شایانی شده است.

وی بیان کرد: حضور اتباع افغان، شرایط خاصی را به شهرستان پیشوا می‌دهد و حتماً باید برنامه ریزی ویژه‌ای صورت بگیرد تا ضمن رعایت شئونات انسانی، موضوع اشتغال مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا نیز در جلسه شورای اداری شهرستان بیان کرد: شهرستان پیشوا جزو ۱۶ شهرستان استان تهران است که در سال ۸۹ به شهرستان ارتقا یافت و دارای دو بخش و چهار دهستان است.

وی افزود: شهرستان پیشوا بیش از ۸۶ هزار نفر جمعیت ایرانی را در خود جای داده است که حدود ۴۹.۵ درصد آن را جامعه زنان تشکیل می‌دهند. حدود ۶۵ هزار نفر اتباع افغان در پیشوا حضور دارند که ترکیب جمعیتی شهرستان را دستخوش تغییرات کرده است.

فرماندار شهرستان پیشوا بیان کرد: شرایط اقلیمی و آب و هوایی پیشوا، این منطقه را به منطقه‌ای کشاورزی تبدیل کرده است. بیش از ۱۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌ای در شهرستان وجود دارد و سالانه ۳۹۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در پیشوا تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش روز افزون تقاضای محصولات غذایی نیازمند برنامه ریزی جهت توسعه گلخانه‌ها در شهرستان پیشوا هستیم.

فرماندار شهرستان پیشوا با اشاره به شرایط آب و هوایی شهرستان پیشوا گفت: اقلیم خشک شهرستان پیشوا و کمبود منابع آبی ایجاب می‌کند روش‌های نوین آبیاری و بهینه سازی مصرف آب در دستور کار کشاورزان و دامداران قرار گیرد.

انتهای پیام


10136228
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است