استانی 23:52 - 28 مرداد 1398

۲۴۰ میلیارد ریال برای بازسازی روستاهای کالپوش اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علی رضا فلاحی شامگاه دوشنبه در نشست رفع مشکلات کالپوش میامی در بخشداری این بخش، با بیان اینکه مرحله اول تعمیرات در حسین آباد تمام شده است، افزود: مجموعا ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار متمرکز برای روستای حسین آباد تخصیص یافته که تاکنون ۱۰۰ میلیارد آن جذب شده است .

وی ضمن بیان اینکه ۶۰میلیارد ریال از اعتبارات بنیاد نیز برای بازسازی کالپوش تخصیص یافت، تاکید کرد: ۴۵ میلیارد ریال تا کنون از بنیاد مسکن کشور در قالب اعتبارات استانی و ۱۵ میلیارد ریال به صورت بلاعوض به اهالی روستای حسین آباد پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان، گفت: علت تاخیر در شروع عملیات بازسازی حسین آباد کالپوش عدم داشتن تائیدیه حفاظتی مورد تایید برای زمین و همچنین توافق و حمایت مردم منطقه بود.

فلاحی گفت: برای احیای روستای حسین آباد کالپوش  زمینی با مساحت ۶۴ هکتار تعیین که در فاز اول به  ۱۳.۴هکتار اجازه ساخت و ساز داده شده است.

وی با بیان اینکه حسین آباد کالپوش دارای سه هزار و ۵۰۰ نفر سکنه است، گفت: در جریان زمین لغزه آغاز سال ۶۰ واحد مسکونی تخریب شد که پس از انجام اقدامات مربوط به تثبیت روستا، جابه جایی ساکنان مستقر در بخش های رانشی انجام و پس از تعیین سایت جدید روستا با تفاهم انجام شده با ساکنان عملیات مربوط به انتخاب زمین با مشارکت آنان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان با بیان اینکه امروز شاهد اغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی این روستا هستیم، تاکید کرد:  با مشارکت تمامی نهادها و مراکز مرتبط، تسهیلات اعم از بلا عوض و کم بهره آماده پرداخت است.

فلاجی بیان کرد: به هر یک از ساکنان واحدهای تخریب شده مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۵۵۰ میلیون ریال تسهیلات ساخت واحد های مسکونی پرداخت خواهد شد از سوی دیگر برای ساخت واحدهای مسکونی حسین آباد هشت تن سیمان رایگان به هر واحد مسکونی اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: تاکنون چهار هزار متر مربع زمین برای احداث شعب ادارات در حسین آباد کالپوش  تعبیه شده و زمین مورد نیاز مابقی ادارات نیز در مجاورت این سایت واگذار خواهد شد.


10213421
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است