بازار 23:00 - 02 اردیبهشت 1399

رشته های پیراپزشکی بدون آزمون

برای آن دسته از داوطلبانی که امکان ادامه تحصیل و پذیرش در دانشگاه های روازنه پزشکی و پیراپزشکی را ندارند، امکان تحصیل در رشته های پیراپزشکی بدون آزمون دانشگاه آزاد به وجود آمده است. هر یک از داوطلبان می توانند در زمان تعیین شده برای هر یک از این دانشگاه ها جهت انجام ثبت نام اقدام نمایند. شرط ورود به رشته های پیراپزشکی ، از جمله رشته های پرمتقاضی همانند پرستاری بدون کنکور دارا بودن حداقل معدل لازم می باشد. علاوه بر این موضوع، داوطلبان باید واجد شرایط تعیین شده می باشند.

 

 

برای ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون آزمون - اطلاع از شرایط پذیرش و همچنین زمان و نحوه ثبت نام  پیراپزشکی بدون آزمون، مشاوره در رابطه با آینده شغلی رشته های مذکور از سراسر کشور با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099072952 – تماس از سراسر کشور

9092305587 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

شرایط  ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون آزمون

 

شرایط ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون آزمون

شرایط ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون آزمون

پس از انتشار دفترچه جداگانه دانشگاه سراسری ، داوطلبان علوم تجربی می توانند پس از دانلود دفترچه مورد نظر برای ثبت نام اقدام نمایید. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که ثبت نام در رشته های ذکر شده تنها برای دانشگاه های دارای این رشته مجاز خواهد بود. لذا امکان ورود به این رشته ها برای تمامی رشته ها وجود نخواهد داشت.انجام ثبت نام برای تمامی ترم مهر و بهمن، به صورت الکترونیک و با استفاده از سامانه دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور امکان پذیر است.

برای انجام ثبت نام، داوطلبان باید واجد شرایط تعیین شده زیر باشند که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • دارا بودن دیپلم سه ساله متوسطه دوم برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید. (آن دسته از فارغ التحصیلانی که در دوران تحصیل انان گ.اهی پیش دانشگاهی وجود داشته است، باید گواهی پیش دانشگاهی را نیز داشته باشند).
  • متقاضیان باید از حداقل معدل کتبی دیپلم  برخوردار باشند.
  • با توجه به حساسیت کار فارغ التحصیلان، برخورداری از سلامت کامل جسمانی  و روانی متناسب با شغل مور د نظر ضروری می باشد.
  • از نظر شرایط سنی نیزف داوطلبان باید واجد سنین تعیین شده باشند. حداقل سن لازم برای پذیرش  داوطلبان 18 سال تمام و حداکثر سن تعیین شده، 25 سال تمامی می باشد. متقاضیان  رشته های پیراپزشکی بدون آزمون پسر که خدمت خود را به پایان رسانده اند، سن خدمت به آنان اضافه خواهد شد و حداکثر سن مورد نظر برای آنان 27 سال می باشد.
  • فارع التحصیلان رشته های دانشگاهی در هر رشته ایف امکان ثبت نام در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور را نخواهند داشت.
  • داوطلبان پسر نباید از نظر خدمت سربازی کشگلی داشت باشند.
  • امکان تحصیل در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور، تنها در مقطع کاردانی امکان پذیر است.
  • آن دسته از متقاضیانی که متاهل می باشند، باید حتما رضایت همسر خود را برای ادامه تحصیل دریافت نماییند.
  • امکان ادامه تحصیل در رشته های پیراپزشکی به صورت رایگان وجود دارد.
    • در صورتی که دانشحویان نخواهند دوره ضرورت را سپری نمایند، لازم است هزینه این دوره را به ملبغ حدود برای هر ترم  دو میلیون و نیم پرداخت نمایند.(این مورد به نسبت سال های آینده ممکن است با افزایش همراه باشد)
  • یکی از شرایط در نظر گرفته شده برای پذیرش در این رشته ها، شرکت در آزمون سراسری و مجاز شدن برای انتخاب رشته این دانشکاه ها می باشد.

 

لیست رشته های پیراپزشکی بدون آزمون

 

 

پذیرش در رشته های پیراپزشکی بدون آزمون برای هر سال ممکن است تفاوت هایی داشته باشد. در واقع داوطلبان برای انتخاب رشته لازم است ابتدا لیست تعیین شده را مشاهده نمایند و پس از آن جهت انتخاب رشته اقدام نمایند. ما در ادامه به لیست این رشته ها اشاره خواهیم نمود اما برای آشنایی شما داوطلبان عزیز با آینده شغلی این رشته اطلاعاتی را ارائه خواهیم نمود تا بتوانید با نگاه دقیق تری به انتخاب دست بزنید و اطلاعات بیشتری از آینده شغلی رشته مورد نظر داشته باشید. لیست منتشر شده برای رشته های بدون آزمون در سال های گذشته به شرح زیر می باشد.

پرستاری

مامایی بدون کنکور

علوم آزمایشگاهی

هوشبری



بهداشت عمومی – بهداشت خانواده

بهداشت محیط

اتاق عمل

تکنسین سلامت دندان



بهداشت محیط

اتاق عمل

تکنسین سلامت دندان

تذکر : همانطور که ذکر شد، لیست تعیین شده برای سال گذشته می باشد و در سال جاری ممکن است متفاوت باشد، لذا برای اطلاع از رشته های 99 ، لازم است با مشاوران ما در اراتباط باشید.

 

آینده شغلی رشته پرستاری بدون کنکور

 

 

برای ورود و ادامه تحصیل به رشته پرستاری، اول باید به علایق خودتان توجه کنید. داشتن علاقه مهم ترین شرط برای ورود به این رشته است. در واقع حرفه پرستاری نیازمند تلاش شبانه روزی است و با توجه به اینکه با بیماران مختلف، از انواع آن، سر و کار دارند همین مسئله می تواند موجب شود تا سختی کار را چند برابر نماید. بنابراین اولین توصیه ما این است که اگر علاقه ای به این شغل ندارید و تنها به دلیل آینده و پول این حرفه مایل به انتخاب آن هسیتد، به هیچ عنوان آن را انتخاب ننمایید.

در رابطه با بازار کار این رشته باید بگوییم شما از همان دوران دانشجویی وارد بیمارستان ها برای آموزش خواهید شد و پس از آن دوره ای را به کارهای عملی خواهید پرداخت. البته کار در بیمارستان می تواند برای برخی از دانشجویانی که علاقه مند به آن نیستند نیز وجود نداشته باشد. اما در هر صورت نتیجه آن احتمالا کم تجربگی و اشتباهاتی است که بعضا با به خطر افتادن جان انسان ها همراه خواهد شد. خوشبختانه جذب فارغ التحصیلان رشته پرستاری بسیار خوب است و به همین دلیل پس از اتمام تحصیل به راحتی می توانید در بیمارستان ها مشغول به کار شوید.

از نظر درآمد و حقوق رشته پرستاری بدون کنکور باید بگوییم بسته به بیمارستان محل کار شما و همچنین نوع پستی که دریافت می نمایید، این موضوع می تواند متغیر باشد . مقطع تحصیلات پرستار در نوع شغل انتخابی وی و همچنین پست ارائه شده به او می تواند موثر باشد. به همین دلیل در صورتی که از تحصیلات بالاتری برخوردار باشید، قطعا درآمد بالاتری را نیز به تبع آن خواهید داشت. خوشبختانه امکان کار در بیمارستان های دولتی و خصوصی برای این رشته وجود دارد.

 

آینده شغلی رشته مامایی بدون کنکور

 

آینده شغلی رشته مامایی بدون کنکور 

 

آنچه یک ماما در آینده با آن رو به رو خواهد بود، به دنیا آوردن نوزارد است. اشتغال در رشته های پیراپزشکی بدون آزمون نیازمند عشق و علاقه به آن است. یک فارغ التحصیل رشته مامایی می تواند در بیمارستان ها، زایشگاه ها، درمانگاه ها به عنوان مربی خدمات بهداشتی، مراکز بهداشتی و طرح پزشک خانواده، مربی بهداشت مدارس و کارشناس بهداشت خانواده مشغول به کار شود. اشتغال به تحصیل و آینده شغلی این دسته از فارغ التحصیلان به صورت خصوصی و همچنین دولتی امکان پذیر است.

یکی از سوالاتی که داوطلبان این رشته دارند، ممکن است مربوط به این موضوع باشد که آیا رشته های پیراپزشکی بدون آزمون با رشته با آزمون متفاوت است؟ با توجه به اینکه پذیرش در این دانشگاه های دولتی صورت می پذیرد، لذا از نظر اساتیدی که شما  در محضر آنان شاگردی خواهید نمود و با آن ادامه تحصیل خواهید داد هیچ تفاوتی وجود نخواهد داشت و تحصیلات شما تعیین کننده موضوع درآمد و شغل شما خواهد بود. بنابراین برای ادامه تحصیل در این رشته تفاوتی ندارد شما در کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده اید، مهم این است که بتوانید در رشته خود تخصص لازم را به دست آورید.

 

آینده شعلی رشته علوم آزمایشگاهی

آینده شغلی تکنسین سلامت دندان

 

برای ادامه تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی می توانید در گرایش های مختلف آن ادامه تحصیل دهید. کار در رشته علوم آزمایشگاهی می تواند در مراکز خصوصی و یا دولتی صورت پذیرد. بسته به نوع گرایش خود، کار شما نیز متفاوت خواهد. رشته علوم آزمایشگاهی در کشور ما خوشبختانه آینده شغلی این رشته از شرایط مطلوبی برخوردار است. فارغ التحصیلان این رشته در دوره دکتری، امکان احداث آزمایشگاه را به صورت جداگانه خواهند داشت.

گرایش های رشته علوم آزمایشگاهی در آینده بدین شرح خواهد بود: بیوشیمی بالینی ، خون شناسی ، ایمنی شناسی ، میکروب شناسی ، قارچ شناسی ، باکتری شناسی ، ژنتیک انسانی و انگل شناسی می باشد که درآمد و بازار کار هر یک از این رشته ها برای فارغ التحصیلا آن قطعا متفاوت خواهد بود. درآمد و بازارکار رشته علوم آزمایشگاهی از یک میلیون تا سه میلیون می تواند متفاوت باشد. البته بسته به محل کار شما این موضوع می تواند متفاوت باشد.

 

آینده شعلی رشته بهداشت عمومی

رشته بهداشت عمومی نیز از جمله رشته های پیراپزشکی بدون آزمون می باشد. در رابطه با آینده شغلی این رشته باید بگوییم خوشبختانه در حال حاضر وضعیت مناسبی دارد. اما پس از فارغ التحصیلی شما به چه کارهایی مشغول خواهید شد؟ فارغ التحصیلان رشته مذکور می توانند مربی خدمات بهداشتی ،مربی بهداشت مدارس، کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری ها و کارشناس بهداشت خانواده بشوند. همچینین مراکز ترک اعتیاد،خانه سالمندان و درمانگاه ها و ارائه خدمات به بانوان باردار و نوزادان از دیگر مشاغلی است که پس از فارغ التحصیلی در این رشته می توانید بدان مشغول شوید.

 

آینده شغلی رشته بهداشت محیط

آینده شغلی رشته بهداشت محیط

 

فارغ التحصیلان رشته بهداشت محیط، می توانند در مراکز مربوط به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، سازمان های آب و فاضلاب، شهرداری ها و سازمان محیط زیست، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و برخی از کارخانجات مشغول به کار شوند. نکته مهمی را که باید در نظر داشته باشید. با توجه به اینکه اهمیت عموم مردم به سلامت جسمانی خود در حال افزایش است، به همین دلیل امکان اشتغال فارغ التحصیلان این رشته نیز، به تبع آن در حال افزایش خواهد بود. در صورت ادامه تحصیل، نوع شغل شما نیز می تواند متفاوت باشد.

 

آینده شعلی رشته اتاق عمل

 

آینده شعلی رشته اتاق عمل

 

از دیگر رشته های پیراپزشکی بدون آزمون می توان به رشته اتاق عمل اشاره نمود. با توجه به وابسته بودن بیمارستان ها، خوشبختانه امکان جذب فارغ التحصیلان این رشته ها در بیمارستان ها بسیار زیاد می باشد. جذب فارغ التحصیلان این رشته می توانند در بیمارستان ها، درمانگاه ها، اورژانس ، بخش های جراحی، اتاق عمل ریکاوری، مراکز آندوسکوپی ، رادیولوژی می باشد. تمامی فارغ التحصیلان می توانند در صورت تمایل در هر یک از مراکز ذکر شده، مشغول به کار شوند.

 

آینده شغلی تکنسین سلامت دندان

 

آینده شغلی تکنسین سلامت دندان

 

شرایط شغلی کنونی افرادی که در رشته تکنسین سلامت دندان فارغ التحصیل می شوند، در هاله ای از ابهام قرار دارد. برخی از دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته اعتراضاتی نسبت به وزارت بهداشت داشتند و در رابطه با آینده شغلی خود نگرانی هایی داشتند. علاقه به این رشته یکی از اصول مهم برای انتخاب است. با توجه به طرح هایی که برای استخدام پزشکان و فارغ التحصیلان رشته های پیراپزشکی بدون آزمون توسط وزارت بهداشت منتشر گردید، امکان استخدام این دسته از فارغ التحصیلان در آینده ممکن است دچار تغییرات مطلوبی شود.

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با رشته های پزشکی بدون آزمون به شما داوطلبان عزیز ارائه نماییم. هر گونه سوال در رابطه با نحوه ثبت نام و همچنین شرایط پذیرش در این رشته ها دارید رامی توانید با مشاوران ما در میان بگذاریذ. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود. کافی است با شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایید.

 


10496457
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است