فرهنگی‌هنری 03:30 - 03 اسفند 1395
جهان‌هستی چگونه به وجود آمد؟ حیات چیست؟ آیا حیات برون‌منظومه‌ای هوشمندی نیز هست؟

. . . پاسخ درست این پرسش‌ها و پرسش‌های دیگر که ذهن آدمی را از بدو تولّد به چالش می‌کشند، تنها از راه علم و نوعی خیال‌پردازی هوشمندانه که در ذات علم نهفته است ممکن می‌شود.

کتاب راز آفرینش جهان هستی می‌کوشد تا داستان شگفتی‌های ناگفته را بازگو کند، آن هم به روش علمی و بهره‌گیری از دانش‌های گوناگون بشری به زبانی که عامّه‌ی مردم آن را درک کنند. هرچند درک مبانی و سازوکارهای رشته‌های مختلف علم خود تخصصّ می‌خواهد، نویسندگان این کتاب به طرزی اعجازبرانگیز و باورنکردنی دست‌آوردهای علوم کیهانی را، گاهی با بذله‌گویی و گاهی هم با آوردن قطعاتی از ادبیّات جهان، خواندنی و دلچسب کرده‌اند.

در این کتاب از منشاء جهان‌هستی و طبیعت آن - از پادمادّه، مادّه‌ی تاریک و انرژی تاریک، تا امکان وجود چندجهان؛ چگونگی سازمان‌دهی جهان‌هستی؛ منشاء ستارگان؛ نگرشی نوین به جدول تناوبی عناصر؛ منشاء سیّارات، از جمله بحث گیرایی درباره‌ی امکان حیات در سیّارات برون منظومه‌ی شمسی؛ و منشاء خود حیات سخن رفته است.

کتاب راز آفرینش جهان هستی - چهارده میلیارد سال تکامل کیهانی نوشته نیل تایسن - دانلد گلداسمیت و با ترجمه جمیل آریایی به قیمت 15000 تومان در قطع رقعی از سوی انتشارات مازیار منتشر شده است.


8835803
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام مجمع آل طا‌ها از برگزاری تعزیه‌های مختلف با حضور تعزیه‌خوان‌های درجه یک کشوری در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی تأکید کرد که ماه رمضان فرصت مناسبی برای پرورش دادن معرفت و مراحل علاقه‌مند شدن به خداوند است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه نوروزی «بهار بازار» از ۲۹ اسفند تا ۱۱ فروردین شمای کلی از بازار‌های مختلف نظیر بازار خودرو، سرمایه، مسکن، سکه و طلا به فعالان اقتصادی می‌دهد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد خدمات سفر بر اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور درباره برنامه‌های فرهنگی ماه رمضان ۱۴۰۳ در تقارن با تعطیلات و سفر‌های نوروزی تأکید کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در حوزه سینما شاهد ثبت رکورد‌هایی هستیم که جدول آماری آن در سامانه‌سمفا وجود دارد و امیدواریم عدد ۲۹ میلیون مخاطب را پشت سر بگذاریم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری جدیدترین دستورالعمل‌های معاونت گردشگری به مراکز اقامتی در نوروز ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شالبافیان گفت: نرخ‌های مورد تایید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سامانه «جانا» برای همه مردم قابل مشاهده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اداره کل هنر‌های نمایشی در گزارشی به ارائه آمار وضعیت هنرمندان تئاتر و تولید و اجرای آثار نمایشی در کل کشور پرداخت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اداره کل هنر‌های نمایشی در گزارشی به ارائه آمار وضعیت هنرمندان تئاتر و تولید و اجرای آثار نمایشی در کل کشور پرداخت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اعضای ستاد در شصت و یکمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بر ارائه خدمات شایسته به مسافران نوروزی تأکید کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است