فرهنگی‌هنری 13:30 - 13 آذر 1395
بر اساس دستور رییس سازمان صدا و سیما، «گروه فیلم و سریال نوجوان» در شبکه کودک و نوجوان تشکیل خواهد شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سیما، محمد سرشار، مدیر شبکه کودک و نوجوان سیما، با اعلام این خبر اظهار داشت: فیلم ها و مجموعه‌های تلویزیونی رئال، یکی از قالب های مورد علاقه نوجوانان هستند و بخش مهمی از جدول پخش برنامه‌های کانال امید را به خود اختصاص می‌دهند.



سرشار افزود: به دلیل سرمایه‌گذاری سنگین مهاجمان فرهنگی بر انحراف مخاطبان کوچک‌سال و راه‌اندازی شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای، اینترنتی و ... برای پمپاژ محتوای معارض غیرایرانی، تشکیل جبهه مقاومت مردمی در این عرصه جنگ نرم تلویزیونی، ضروری است و خط مقدم این مقاومت فرهنگی، شبکه کودک و نوجوان است که با رویکردی تربیت‌مدار، بحمدالله روندی رو به رشد را طی می‌کند.



مدیر شبکه کودک و نوجوان سیما گفت: تولیدات داستانی غیرایرانی قابل تامین خارجی، به اندازه مصرف تلویزیونی رده سنی نوجوان نیستند و بیشتر آنها، به جای تبادل ارزش ها و کمک به رشد فرهنگی کشور، به تعارضات فرهنگی دامن می‌زنند و حتی گاه نسخه‌هایی را که حتی برای جامعه خود نمی‌پسندند؛ به جامعه ایرانی تجویز می‌کنند.



وی اضافه کرد: به همین دلیل، ساخت فیلم ها و سریال های ایرانی، فرصت مناسبی برای بیان هنری ارزش های سبک زندگی اسلامی ایرانی به مخاطب نوجوان خواهد بود. به همین منظور، با این دستور دکتر علی‌عسکری، رییس سازمان صدا و سیما، در شبکه کودک و نوجوان، «گروه فیلم و سریال نوجوان» تاسیس خواهد شد.



سرشار در پایان گفت: از ابتدای امسال، در خانه فیلم نامه کودک و نوجوان، مذاکره با نویسندگان متخصص و آشنا با منظومه تربیتی پشتیبان شبکه کودک و نوجوان شروع شده و موج قابل توجهی از فیلم نامه‌های مناسب کوچک‌سالان در حال نگارش و آماده شدن برای تولید است.



گفتنی است از 30 شهریور سال جاری، کانال امید شبکه کودک و نوجوان سیما، پخش آزمایشی خود را برای مخاطبان نوجوان بالای 12 سال آغاز کرده و در مراکز استان ها، از طریق گیرنده‌های دیجیتال تلویزیونی قابل دریافت است.







انتهای پیام/




8439425
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مینی‌سریال «کشیک قلب» در پنج قسمت به کارگردانی حسین مهکام و تهیه‌کنندگی علی پورکیایی و بازی محسن کیایی از امشب روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام پناهیان در کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» راه‌های داشتن زندگی بانشاط را نشان می‌دهد، که راهکارش تغذیه روح از عبادت و ذکر پروردگار است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت که در مباحث مختلف قرآنی اهتمام سازمان تبلیغات در پیش بردن مساله تدبر در قرآن کریم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برای همدردی با مردم و کودکان مظلوم غزه در ایام ماه مهمانی خدا، روز جمعه از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با عنوان «مثلا جنگ نیست» رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اماکن متبرکه، هیأت‌ها و مساجد کشور همزمان با شب‌های قدر مجالس احیا و مناجات برپا می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است