اقتصادی 13:55 - 27 مرداد 1398
خبرگزاری ایسنا بورس افت کرد
هر چند که امروز اکثر سهم‌ها در بورس و فرابورس با رشد قیمت مواجه بودند اما سنگینی عرضه در شرکت‌های بزرگ شاخص کل را پایین کشید؛ به طوریکه شاخص کل هم‌وزن بر خلاف نماگر اصلی با کاهش روبرو شد. امروز از معدود روزهایی در هفته‌های اخیر بود که نماگر اصلی با افت همراه شد.

بورس افت کرد

امروز شاخص کل بورس برخلاف شاخص کل هم‌وزن با کاهش روبه‌رو شد و بیشتر سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز با کاهش قیمت روبرو شدند.

به گزارش ایسنا، امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۴۱۳ واحد افت کرد و به رقم ۲۶۰ هزار و ۹۹۲ واحدی رسید، اما شاخص کل هم‌وزن با ۳۸۰ واحد رشد مواجه شد و رقم ۶۹ هزار و ۳۲۰ واحدی را پشت سر گذاشت.

اما شاخص آزاد شناور ۵۸۹ واحد کاهش یافت و تا رقم ۲۹۷ هزار و ۳۳۸ واحدی پایین رفت. شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۲۹۰ و ۴۴۲ واحد افت کردند.

پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌ گذاری نفت و گاز و همچنین پتروشیمی تامین هر کدام به ترتیب ۲۸۸، ۱۱۹ و ۴۲ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند، اما شرکت ارتباطات سیار ایران، توسعه معادن و فلزات و فولاد مبارکه اصفهان به ترتیب ۲۸۲، ۱۰۷ و ۱۰۲ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌ها داشتند.

گروه خودرو امروز نیز بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد به طوری که ۵۹۴ میلیون سهم به ارزش ۱۳۲ میلیارد تومان در این گروه دادوستد شد. برخلاف روز گذشته که تقریبا تمامی سهم‌های این گروه با رشد قیمت مواجه بودند این بار هرچند که اکثریت سهم‌ها با رشد کمتر از یک درصد روبه‌رو شدند، اما تعدادی نیز روند اصلاح قیمت را در پیش گرفتند.

گروه محصولات شیمیایی، فرآورده‌های نفتی و انبوه‌سازان از دیگر گروه‌هایی بودند که ارزش معاملات بورس را به خود اختصاص دادند.

در گروه قند و شکر نیز اکثر سهم‌ها با افت قیمت روبه‌رو شدند و با کلیت بازار همراهی کردند، اما در گروه سیمان، آهک و گچ تقریبا نیمی از سهم‌ها با رشد قیمت مواجه شدند. در این گروه ۱۰۶ میلیون سهم به ارزش حدود ۴۲ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۵۰۶ میلیارد تومان دست یافت و حجم معاملات این بازار توانست به رقم ۶.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی نزدیک شود. همچنین تعداد معاملات این بازار به رقم ۳۳۱ هزار و ۸۱۱ رسید.

آیفکس نیز با ۱۶ واحد کاهش رقم ۳۵۰۹ تجربه کرد و ارزش معاملات فرابورس به رقم ۱۰۹۸ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات نیز ۱.۷ میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت.

تعداد نمادهای مثبت در بورس به ۱۷۶ و تعداد نمادهای منفی به ۱۶۳ رسید. همچنین در فرابورس ایران ۱۰۵ سهم با افزایش قیمت و ۹۱ سهم با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

انتهای پیام


10211495
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با نوسازی و بازسازی یک فروند هواپیمایی بویینگ ۷۳۷ به دست متخصصان ایرانی روزانه یک هزار و ۲۰۰ صندلی به چرخه هوایی کشور اضافه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر نیرو گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک خانگی طی دو سال گذشته به کنتور‌های هوشمند متصل شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل سازمان سرمایه گذاری خارجی گفت: ۵ میلیارد و ۵۳۱ میلیارد دلار در سال گذشته سرمایه گذاری مصوب و خارجی داشته ایم که طی سال‌های گذشته با پایش‌های صورت گرفته این میزان افزایش یافته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: ایجاد فضای کسب‌وکار برای سازندگان بخش خصوصی و مردم در بخش مسکن برای تحقق شعار امسال بسیار حائز اهمیت است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بندر شهید رجایی گفت: با توجه به سرویس و تعمیرات تمامی شناور‌ها امسال از ابتدای اجرای طرح نوروزی هیچ شناوری از سرویس خارج نشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مقدار صادرات آبزیان و محصولات شیلاتی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود پنج میلیون و ۱۸۶ هزار تن بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در محور کرج _ چالوس و محور هراز نیمه سنگین گزارش شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است