گوناگون 16:30 - 13 مرداد 1400

احتمال کم بازگشایی کامل دانشگاه ها در مهرماه ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی با بیان این مطلب با تاکید بر اینکه دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی دوران کرونا تعطیل نبودند، اظهار داشت: فعالیت های دفاتر نهاد در دانشگاه ها به دلیل استفاده از فرصت فضای مجازی ،شاید با سهولت و رونق بیشتری همراه شد.

وی گفت: اما آنچه که مهم است، ماهیت این فعالیت هاست. چرا که در آموزش حضوری شور، نشاط و پویایی در دانشگاه ها و فعالیت های فرهنگی مشاهده می شد که در تعطیلی دانشگاه ها آن شور و نشاط کمتر بود.

رستمی خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا، فعالیت های آموزشی دانشجویان به بستر مجازی انتقال یافت لذا فرصت حضور در فعالیت های فرهنگی در کنار فعالیت های علمی و آموزشی از دانشجویان گرفته شد و پیوستگی که معمولاً در زمان آموزش حضوری بین مجموعه فعالیت های دانشجویی وجود داشت، در زمان آموزش مجازی آسیب دید و محیط ها از هم گسسته شد.

وی گفت: نوعی احساس رخوت در بین دانشجویان ایجاد شد. اگرچه در حوزه فعالیت های فرهنگی نیز ابتکارات زیادی اتفاق افتاد اما تا رسیدن به شکل مطلوب فاصله داریم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه این نهاد در بحث تزریق واکسن به دانشجویان مداخله ای ندارد، خاطر نشان کرد: بنده هنوز واکسن نزده ام و منتظر اعلام گروه سنی مربوط به خود هستم.

وی گفت: برنامه ریزی هایی شده که بخشی از آموزش حضوری مهر ماه ۱۴۰۰ در دانشگاه ها آغاز شود. اما تصور اینجانب این است که احتمالا موفق به بازگشایی دانشگاه ها حداقل در ابتدای نیمسال اول نشویم.


11175558
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است