گوناگون 11:29 - 25 فروردین 1400
با اینکه تعریف کلمه کارآفرینی برای چندین دهه یکسان بوده، اما مطمئنا امکان تبدیل شدن به کارآفرین موفق، بسیار طولانی شده است.

کارآفرینی چیست و چگونه یک کارآفرین شویم؟

به گزارش ایسنا، بنابراعلام فینتو، امروز، ما در این متن قصد داریم نگاه دقیق‌تری به معنای Entrepreneurship داشته باشیم. جهت کسب آگاهی از این اصطلاح پرکاربرد لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

تعریف کارآفرینی

کارآفرینی عبارت است از ایجاد مشاغل و مقیاس‌گذاری برای ایجاد سود. تعریف مدرن‌تر Entrepreneurship نیز در مورد تحول جهان با حل مشکلات بزرگ است، مانند ایجاد تغییرات اجتماعی یا ایجاد یک محصول ابتکاری که وضعیت موجود زندگی روزمره را به چالش بکشد.

کارآفرینی شامل یک Entrepreneur است که برای ایجاد تحولی در جهان اقدام می‌کند. در واقع، کارآفرینان تازه کار مشکلی را حل می‌کنند که بسیاری از افراد هر روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. ایده‌ای نیست که در ذهن شما باشد، بلکه این افراد آن ایده را اجرا می‌کنند. بنابراین، Entrepreneurship در مورد اجرای ایده‌هاست.

چگونه یک کارآفرین موفق باشید؟

چندین نظریه وجود دارد که توسط محققان در موسسات برجسته درباره کارآفرینی ارائه شده است. برای این مشاغل، هیچ الگویی متناسب با همه وجود ندارد. به طور کلی، Entrepreneurship یا از اشتیاق ناشی می‌شود یا از شناسایی فرصت‌های مناسب تجاری است.

اگر  یک موضوع به خوبی پرورش یابد و به درستی هدایت شود، می تواند به یک کار تجاری بسیار سودآور تبدیل شود.

اما در این میان سه اقدام اساسی وجود دارد که پیشنهاد می کنم کارآفرینان جدید برای شروع فعالیت خود و ایجاد بنیان محکم حتما باید به آنها توجه کنند.

. محصول یا خدمات خود را به درستی تعریف کنید.

. نام شرکت خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

. از یک فرد خبره مشاوره حقوقی بگیرید.

محصول یا خدمات خود را به درستی تعریف کنید

عموم افرادی که تصمیم به شروع کسب و کار جدید می گیرند به طور معمول بسیار خلاق هستند و اغلب ایده های بسیاری برای یک تجارت جدید دارند. اما با داشتن ایده های خلاقانه زیاد ، پیدا کردن نقطه شروع ماجرا معمولا بسیار مشکل است.

ایده ای را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید ، که با نقاط قوت اصلی شما در ارتباط است و از نظر اقتصادی نیز مناسب است. شاید لازم باشد با ذکر آن نقاط قوت و احساسات و بررسی دقیق ایده های خود شروع کنید. اگر چیزی در هر سه مورد خوب باشد، برنده است.

اگر بیش از یک ایده دارید، آنها را با استفاده از فاکتورهای مهم دیگر برای موفقیت از جمله اینکه تجربه قبلی دارید یا شبکه ای قوی در صنعت انتخاب کرده اید، بررسی کنید. سپس می توانید شروع کنید.

بسیاری از افراد به دنبال یک ایده خاص هستند. ایده ای عالی که موفقیت و ثروت غیرقابل تصوری به همراه خواهد داشت. حقیقت این است که یافتن ایده بسیار خوب و ناب به احتمال زیاد هرگز اتفاق نخواهد افتاد و شما ممکن است پس از ۲۰ سال بدون هیچ اقدامی هنوز به فکر ساختن تجارت خود باشید.

نام شرکت خود را هوشمندانه انتخاب کنید

اکنون شما ایده ای برای محصول یا خدمتی دارید که قصد دارید به بازار ارائه دهید، اما می خواهید آن را چه صدا کنید؟

در شروع کسب و کار جدید و انتخاب نام یک شرکت کلیشه ای عمل نکنید. کتابهای تاریخ کسب و کارتان را بخوانید، از دوستان و آشنایان کمک بگیرید و در آخر به دنبال نامی برای برندتان باشید که در حد و اندازه ۱۰ سال آینده کسب و کارتان باشد. ممکن است نامی که امروز انتخاب می کنید پس از گسترش کسب و کارتان دیگر مناسب نباشد.

بهتر است بعد از انتخاب نام بررسی کنید که آیا کسی از این نام استفاده می کند یا خیر، چه در حوزه کسب و کار شما و چه در خارج از آن. سپس حساب های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر را با همین نام بررسی کنید و از همه مهم تر دامنه وب سایت را چک کنید که آیا آزاد است یا خیر.

اگر احیانا نامی که انتخاب کردید با دامنه .com قبلا گرفته شده بود هم نگران نباشید زیرا پسوندهای دیگر نیز می توانند برای شما مناسب باشند.

از یک فرد خبره مشاوره حقوقی بگیرید

بسیاری از مشکلاتی که در شروع کسب و کار جدید برای کسب و کارها و افراد اتفاق می افتد به دلیل ندانستن قانون و همچنین مشورت نکردن با یک فرد متخصص در این زمینه است . یک فرد حقوقدان به شما کمک می کند که نسبت به راه پیش رویتان دید خوبی پیدا کنید.

با دقت کار کنید و زمان زیادی را صرف کنید. اینجاست که کمک متخصص می تواند بسیار مهم باشد. وکیلی را پیدا کنید که تجربه گسترده ای در صنعت تجارت شما دارد. او زیاد از خطرات ناشی در صنعت خاص شما را می شناسد و بنابراین به شما کمک می کند تا بتوانید به درستی حرکت کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی


11025250
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است